نوشته شده توسط : ادمین

قالیشویی غیر اصولی چگونه از عمر فرش می کاهد؟

 

قالیشویی حکیمیه

شستشوی نادرست فرش چگونه باعث کاهش عمر فرش می شود؟ آیا شستشوی فرش می تواند عمر فرش را افزایش دهد؟ فرش ها در منازل و ادارات بسیار مهم هستند زیرا از کف در برابر کثیفی محافظت می کنند و همچنین مقداری گرما به پاها مخصوصاً در هنگام سردی می دهند.

 

قالیشویی غیر اصولی چگونه از عمر فرش می کاهد؟

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

 

 

نظافت نادرست فرش چگونه عمر فرش را کاهش می دهد

شستشوی نادرست فرش چگونه باعث کاهش عمر فرش می شود؟ آیا شستشوی فرش می تواند عمر فرش را افزایش دهد؟ فرش ها در منازل و ادارات بسیار مهم هستند زیرا از کف در برابر کثیفی محافظت می کنند و همچنین مقداری گرما به پاها مخصوصاً در هنگام سردی می دهند. یکی دیگر از ویژگی‌های متمایز فرش کف، دکوراسیون فوق‌العاده‌ای است که به خانه‌ها می‌افزایند و از این نظر نمی‌توان مزایای عظیمی را که فرش ارائه می‌کند نادیده گرفت.

 

برترین‌ها

 

قالیشویی حرفه ای

مانند سایر مجموعه های شخصی خانه، نظافت منظم چیزی است که بسیار ضروری است و توضیحات زیادی وجود دارد که چرا باید به طور منظم انجام شود. شست و شوی حرفه ای فرش باید هر 6 تا 12 ماه یکبار انجام شود تا فرش در شرایط خوبی و بدون لکه بماند و بسیاری از تزئینات مطلوبی که با یک فرش زیبا همراه است حفظ شود.

 

افزایش طول عمر فرش با شستشو

افزایش طول عمر فرش با شستشو

 

با این حال این سوال باقی می ماند که آیا شستشوی منظم فرش باعث افزایش طول عمر فرش می شود؟ بسته به انواع عواملی که باید پاک شوند، پاسخ ممکن است بله یا خیر باشد. به عنوان مثال، اگر نظافت حرفه ای به ندرت انجام شود، فرش می تواند کثیفی زیادی را جمع کند و آسیب جبران ناپذیری به الیاف فرش وارد کند و در نتیجه نیاز به تعمیرات گران قیمت داشته باشد. برای افزایش طول عمر فرش، نظافت منظم و حرفه ای از اهمیت زیادی برخوردار است. هدف از این نوع نگهداری از بین بردن اجسام خارجی است که در غیر این صورت به قسمت های فرش آسیب می رساند و در نتیجه عمر آن را افزایش می دهد.

 

اگر میخواهید فرش هایتان با اصول خاص شسته شود و هیچ آسیبی به فرشتان وارد نشود قطعا بهترین قالیشویی در کرج میتواند به صورت تضمینی فرش هایتان را با کمترین قیمت در منطقه برایتان خدمات شستشو را انجام دهد، قالیشویی وزیر با سابقه و اعتبار +20 ساله ای که دارد میتواند بهترین خدمات مبلشویی در کرج و قالیشویی در شهر کرج را به شما عزیزان ارائه دهد.  

 

انواع لکه های فرش

فرش ها با انواع کثیفی ها لکه می شوند و می توانند شامل کثیفی، شیره، مواد جامد کوچک، مایعات و هر نوع کثیفی دیگری باشد که تصور کنید. خاک سطح فرش را مسدود می کند و اگر مقداری از آن خاک (یعنی شربت) سفت شود، سطح فرش احتمالاً دچار پارگی جزئی می شود و این امر در دراز مدت از استحکام و جذابیت بصری آن می کاهد. تنها راه افزایش طول عمر فرش، انتخاب نظافت منظم است تا ذرات مسدود شده به موقع و بدون طولانی شدن اثر مضر آن از بین بروند.

 

تاثیر نظافت منظم بر عمر فرش

از طرفی نظافت حرفه ای منظم می تواند عمر فرش را کوتاه کند و این بستگی زیادی به جنس فرش از آن دارد. فرش های ساخته شده از الیاف مصنوعی مانند نایلون و اکریلیک اگر به طور منظم توسط یک متخصص با بخار داغ تمیز شوند، به سرعت خراب می شوند. بخار باعث ضعیف شدن الیاف و ساختار کلی فرش می شود.

 

فرش در دراز مدت استحکام مطلوب خود را از دست داد و برخی از الیاف از موقعیت های مورد نظر خود خارج شد. کثیفی این نوع فرش ها باید به صورت فیزیکی پاک شود و هرگونه شستشوی حرفه ای با بخار گرم باید به حداقل برسد تا عمر این فرش ها افزایش یابد.

 

تاثیر مواد شیمیایی بر عمر فرش

مواد شیمیایی به کار رفته در قالیشویی می تواند تا حد زیادی طول عمر فرش مورد نظر را تعیین کند. برخی از مواد شیمیایی م ورد استفاده در قالیشویی دارای درجه قابل توجهی از خورندگی هستند، به این معنی که استفاده طولانی مدت آنها بیشتر سطح فرش را در معرض آسیب قرار می دهد. در این راستا بررسی گزینه های موجود برای شستشوی فرش بسیار مهم است تا تنها یکی با کمترین ترکیب سطح و بافت فرش مورد استفاده قرار گیرد.

 

شیشه بری  یوسف اباد

 



:: بازدید از این مطلب : 252
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

با تماشای این فرش‌ها، دلتان شدیدا هوایی خواهد شد

 

قالیشویی منطقه ۳

تولیدکنندگان و فعالان حوزه فرش دستباف از استان های اصفهان، فارس، آذربایجان غربی، چهارمحال بختیاری،.کرمان، قم و گلستان با ارائه فرش های اصفهان، نائین،قشقایی،بیجار،ترکمن، گبه،بختیاری.کرمان .تبریز.قم. مدرن (وینتج) در بزرگترین فستیوال فرش و تابلو فرش دستباف حضور دارند.

 

برترین‌ها: ایرج مرتضوی مدیر اجرایی بزرگترین فستیوال فرش و تابلو فرش دستباف گفت: این مجموعه از فرش ها و تابلو فرش های دستبافت از کلیه ی مناطق فرشبافی ایران مستقیم از طریق تولیدکنندگان محترم این صنف جمع آوری شده، و در اختیار عموم هموطنان عزیز ارائه می گردد.

 

نمایشگاه دائمی این مجموعه در تهران، پاسداران، خروجی اختیاریه جنوبی ، نرسیده به خیابان کلاهدوز (دولت) نبش کوچه مهر سالن نمایشگاهی با فضایی بیش از ۸۰۰متر مربع  در قالب گروه تولیدی فرش تارنگ واقع شده است.

 

با تماشای این فرش‌ها، دلتان شدیدا هوایی خواهد شد

 

همچنین  فستیوال موقت این مجموعه  همه روزه (حتی ایام تعطیل) از ساعت 11صبح تا 9 شب در برج های دوقلوی فرمان لابی جنوبی  ( منطقه فرمانیه) تا روز 29 اردیبهشت ماه برگزار میگردد.که بازدید برای عموم آزاد است .

 

وی افزود :  تولیدکنندگان و فعالان حوزه فرش دستباف از استان های اصفهان، فارس، آذربایجان غربی، چهارمحال بختیاری،.کرمان، قم  و گلستان با ارائه فرش های اصفهان، نائین،قشقایی،بیجار،ترکمن، گبه،بختیاری.کرمان .تبریز.قم. مدرن (وینتج) در این سالن  نمایشگاهی حضور دارند.

 

با تماشای این فرش‌ها، دلتان شدیدا هوایی خواهد شد

 

وی تاکید کرد :  این گرد همایی با هدف  حمایت از کالای ایرانی و ارتقا و هماهنگی میان تولیدکنندگان فرش و تابلو فرش دستباف مناطق مختلف کشور  در فضای دلنشین مشتاق  حضور علاقمندان به این هنر صنعت ملی ایرانی می باشد.

 

ایرج مرتضوی در ادامه افزود : علاوه بر عرضه مستقیم فرش، طرحهای  فروش نقد واقساط بدون واسطه و تعویض فرش نو با کهنه  و خدمات مرمت و شستشو انجام میشود .و جهت اطلاعات بیشتر به شبکه های اجتماعی  و سایت فرش تارنگ مراجعه کنید همچنین لوکیشن مجموعه در اپلیکیشن نشان و بلد با استفاده از کلمه فرش تارنگ در دسترسی می باشد.

خدمات مجالس ترحیم شهرک غرب

 



:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

معتبرترین قالیشویی در کرج را میشناسید؟

 

قالیشویی مدائن

فرش‌ها یکی از مهمترین اجزای اصلی دکوراسیون داخلی هستند که علاوه بر کاربردی که دارند، زیبایی خاصی را به فضای منزل می‌بخشند. شستشوی فرش‌ها برای حفظ زیبایی و همچنین طول عمر مفید آن‌ها مسئله مهمی است. همه‌ی ما در زمان شستشوی فرش‌ها به این فکر می‌کنیم که بتوانیم یک مرکز قالیشویی معتبر پیدا کنیم که ویژگی‌های بی‌شماری داشته باشد.

 

به گزارش اینتیتر، در برخی از موارد، در فرآیند شستن فرش در قالیشویی، ریزه کاری‌هایی مانند رفو فرش، لکه‌گیری و… انجام می‌شود؛ به‌همین دلیل مهم است که بتوانید فرش‌های خود را به یک مرکز شناخته‌شده و معتبر بسپارید که توانایی انجام دادن چنین خدماتی را داشته باشد. در این مقاله می‌خواهیم به معرفی قالیشویی در کرج و خدماتی که این مرکز ارائه می‌دهد، اشاره‌ای داشته باشیم. اگر شما هم به دنبال بهترین خدمات قالیشویی هستید، این مقاله برای شما نوشته شده است.

 

چرا کارخانه قالیشویی خوشنام؟

خوشنام بهترین قالیشویی در کرج است. این مرکز قالیشویی معتبر با داشتن نیروهای ماهر و با تجربه، می‌تواند بهترین خدمات را برای مشتریان ارائه دهد. در بسیاری از موارد با وجود ثبت سفارش آنلاین این مجموعه می‌توانید از تخفیف‌های خوبی برای انواع خدمات شستشوی فرش بهره‌مند شوید و با قیمتی مناسب این کار را انجام دهید.

 

در اصل، این مرکز، بهترین قالیشویی کرج است که در زمینه شستن انواع فرش‌های ماشینی با هر نوع جنس و موادی، فرش دستبافت و حتی خشکشویی انواع مبلمان بهترین سرویس و خدمات را برای مشتریان خود در نظر گرفته است.

 

قالیشویی معتبر در کرج

 

یکی از خدماتی که قالیشویی خوشنام را از سایر مراکز قالیشویی متمایز کرده است، خدمات مبل‌شویی آن است. اگر سرویس مبل، کاناپه و میز ناهارخوری شما کثیف و لکه‌دار شده و شما به هر دلیلی قادر به تمیز کردن آن نیستید یا حتی زمان کافی برای انجام این کار ندارید، می‌توانید این کار را به قالیشویی خوشنام بسپارید.

 

فقط کافی‌ست که با شماره موجود در سایت تماس بگیرید و یا اینکه از طریق سفارش آنلاین، درخواست خود را ثبت کنید.

 

خدماتی که این قالیشویی انجام می‌دهد، عبارتند از:

 

شستشوی انواع فرش ماشینی، دستباف و حتی موکت با بهترین مواد شوینده و بالاترین کیفیت ممکن

امروزه شستشوی فرش برای بسیاری از خانواده‌ها یک معضل اساسی است و به‌همین دلیل هم خیلی‌ها تمایل دارند که شستشوی فرش‌هایشان را به قالیشویی‌های معتبر بسپارند. قالیشویی خوشنام به‌عنوان قالیشویی در مهرشهر کرج با رعایت اصولی شستشو و استفاده از بهترین متریال و مواد می‌تواند خدمات خوبی را به مشتریان خود ارائه دهد.

 

ترمیم و رفوگری انواع فرش

برخی از فرش‌های دستباف با مرور زمان دچار رنگ‌پریدگی یا حتی پارگی در قسمت ریشه خواهند شد؛ به همین دلیل به رفو و تعمیر نیاز خواهند داشت. اگر شما صاحب یک فرش دستباف هستید می‌توانید ترمیم و رفوگری آن را به خوشنام بسپارید؛ چرا که افراد حاضر در این مجموعه این خدمات را به صورت تخصصی و پیشرفته انجام می‌دهند.

 

معتبرترین قالیشویی در مهرشر

 

خشکشویی مبلمان، فرش، موکت و حتی خوشخواب

در قالیشویی خوشنام به‌عنوان بهترین قالیشویی در کرج علاوه بر شستشوی فرش، ترمیم و رفوگری می‌توانید مبلمان خود را بدون خیس شدن فوم و اسکلت چوبی آن کاملا تمیز کنید. کارشناسان این مجموعه این کار را با بهترین مواد و فوم‌های شست‌وشو انجام می‌دهند و تخصص ویژه در این کار دارند.

 

خدماتی مانند: ریشه بافی، کاور ریشه، چرم دوزی و شیرازه بافی

هرکدام از فرش‌های ماشینی با هر مدل، طرح و رنگ، دارای ریشه‌های متفاوتی هستند. کارشناسان مجموعه خوشنام با بررسی نوع فرش می‌توانند در مورد رنگ ریشه اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهند و حتی شما می‌توانید ریشه مورد نظر را انتخاب کنید.

 

چرا فرش هایمان را به قالیشویی بسپاریم؟

خیلی از افراد مایل هستند عمل شستشوی فرش را انجام دهند؛ این در حالی که ممکن است به دلیل استفاده از مواد نادرست به بافت فرش آسیب برسانند. حتی شستشوی فرش کار زمان‌بری است و ممکن است شما زمان زیادی را برای اختصاص دادن به این کار نداشته باشید.

 

بهترین کار این است که کار را به یک کاردان و یک مجموعه قالیشویی معتبر بسپارید که بتواند به بهترین شکل فرآیند شستشو را انجام دهد و قالی‌های شما را به‌موقع تحویل دهد. حتی در بسیاری از موارد ممکن است شما نتوانید به‌خوبی فرآیند خشک کردن فرش را انجام دهید که این موضوع به مرور زمان باعث فرسودگی فرش خواهد شد.

 

بهترین قالیشویی کرج

 

یک قالیشویی معتبر باید خدمات ثبت آنلاین داشته باشد، از بهترین متریال و مواد شستشو استفاده کند، به موقع قالی‌ها را تحویل دهد و همچنین در جاهای مختلف چندین شعبه داشته باشد. یک قالیشویی خوب در اولین اقدام باید به زمان تحویل فرش بسیار اهمیت ‌دهد؛ یعنی اگر شما فرش‌هایتان را سپرده‌اید باید طی زمان تعیین شده برای شما ارسال کنند و به قول معروف پای حرفشان بایستند. این موضوع مهمی است که حتما باید مدنظر داشته باشید.

 

خوشنام یک قالیشویی مجاز در کرج است که تمامی ویژگی‌های خوب مراکز قالیشویی را دارد و می‌توانید با خیال راحت فرش‌هایتان را به آن‌ها تحویل دهید و دقیقا سر موعد سالم و تمیز تحویل بگیرید. منظور از قالیشویی مجاز، یعنی مکانی که به‌طور اصولی و استاندارد کار خود را انجام دهد و چه قبل و چه بعد از شستشو هیچگونه آسیبی به فرش‌ها وارد نکند.

 

خوشنام یکی از بهترین قالیشویی در کرج می‌باشد که خدمات متمایزی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

 

تجهیزات استفاده شده، مجاز بودن قالیشویی، قیمت مناسب و بررسی تجربه مرکز قالیشویی از مهمترین مواردی هستند که در زمان انتخاب یک قالیشویی معتبر باید مدنظر داشته باشید.

 

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی بهترین قالیشویی در کرج پرداختیم. همان‌طور که گفته شد، یکی از بهترین و مطمئن‌ترین راه‌ها برای شستشوی فرش‌ها، سپردن آن‌ها به مراکز قالیشویی معتبر در این زمینه است. تمامی قالیشویی‌های خدمات کامل ارائه نمی‌دهند و تمام ویژگی‌های گفته شده را ندارند.

 

قیمت مناسب، کیفیت بالا و همچنین خدمات متنوع سه مورد از مهمترین ویژگی‌های قالیشویی خوشنام به‌عنوان بهترین قالیشویی در کرج است. اگر شما هم به دنبال بهترین خدمات قالیشویی هستید، ما این مجموعه را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

قالیشویی خوشنام انواع خدمات در زمینه شستن فرش و قالی، مبل شویی و خدمات رفوگری و ریشه زنی فرش‌ها را انجام میدهد. تعداد پرسنل خوشنام بیش از ۵۰ نفر می‌باشد، تمام کارکنان خوشنام پرسنلی با تجربه هستند پس از بررسی فر‌ش‌های شما خدمات مورد نیازتان را به شما ارائه می‌دهند. خوشنام نامی خوش در بین قالیشویی‎های ایران است. این قالیشویی در تمامی روزهای هفته آماده خدمت به مشتریان عزیز است. این مجموعه در کلیه مناطق کرج خدمات خود را ارائه می‌نماید. قالیشویی در حصارک، قالیشویی در مهرشهر، قالیشویی در عظیمیه و… برخی از خدمات این مجموعه است.

خدمات مجالس ترحیم پونک

 



:: بازدید از این مطلب : 209
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

 

روش های پاک کردن لکه میوه از روی فرش
 
 
شما در هر ساعت از شبانه روز می توانید از طریق سایت یا تلفن های شبانه روزی با مجموعه قالیشویی فارسی تماس گرفته و از مشورت پشتیبانی و کمک ها و آموزش های مجموعه استفاده کنید.
روش های پاک کردن لکه میوه از روی فرش
 
پاک کردن لکه میوه از روی فرش
 
شما اگر قصد داشته باشید فرش خود را شستشو بدهید حداقل یک روز وقت شما را خواهد گرفت. البته شما می توانید فرش خود را به مجموعه قالی شویی فارسی بسپارید تا آن را شستشو دهد. اما گر زمان برای شستشوی فرش ندارید خود شما هم می توانید آن را به راحتی پاک کنید.
 
توجه کنید برای از بین بردن لکه میوه از روی فرش سرعت عمل بسیار مهم است و هر چه سریع تر باید برای از بین بردن لکه میوه از روی فرش اقدام کنید چون ممکن است لکه های توت فرنگی، گلابی، آلبالو و یا هر میوه ی دیگر در گل های قالی و بافت قالی برود.
 
نحوه پاک کردن لکه میوه از روی فرش
 
برای تمیز کردن لکه میوه از روی فرش روش های متعددی وجود دارد.از شستشو با آب سرد، سرکه، جوش شیرین، نمک تا شستشو با مواد شوینده امکان پذیر است. توجه کنید از هر طریقی برای از بین بردن لکه میوه از روی فرش اقدام کنید دو نکته را باید رعایت کنید:
 
روش های پاک کردن لکه میوه از روی فرش
 
ابتدا باید تکه های میوه را از روی فرش جمع کنید سپس یکی از روش های زیر برای از بین بردن لکه میوه از روی فرش اقدام کنید.
 
نکته ی مهم دیگر برای پاک کردن لکه میوه از روی فرش باید؛ اسفنج یا پارچه را از آخر بیرون لکه به سمت مرکز بکشید، تا پخش نشود. هر طریق دیگر اقدام کنید لکه بیشتر پخش خواهد شد.
 
اما که در ادامه مجموعه قالی شویی فارس نحوه پاک کردن لکه میوه از روی فرش را به طور کامل توضیح خواهد داد:
 
نحوه پاک کردن لکه میوه از روی فرش فقط با آب سرد
 
ساده ترین این است که بلافاصله بعد اینکه تکه میوه روی فرش له شد، باید سریع تکه های میوه را از روی فرش جمع کنید و سریع با آب سرد در یک ظرف و یک اسفنج یا پارچه ای تمیز آماده کند. اسفنج یا پارچه را با آب سرد خیس کنید از نقطه بیرونی و آخر لکه به مرکز روی لکه بکشید تا تمیز شود.
 
نحوه پاک کردن لکه میوه از روی فرش با سرکه و نمک
 
اگر با آب سرد تنها برای از بین بردن لکه میوه از روی فرش استفاده کردید و تمیز نشد. روش بعدی استفاده از سرکه سفید و نمک است. برای این کار هم ابتدا تکه های میوه را باید از روی فرش جمع کنید.
 
یک پیمانه آب سرد را با یک پیمانه سرکه سفید و مقدار کمی نمک مخلوط کنید. بعد از مخلوط کردن این سه عنصر معجزه آسا اسفنج یا پارچه ی تمیزی را با محلول مخلوط خود خیس کنید و از نقطه ی بیرونی لکه میوه به مرکز لکه بکشید تا تمیز شود.
 
توجه بعد از تمیز کردن لکه میوه از روی فرش باید سریعاً قسمت لکه را با آب سرد آبکشی کنید در غیر این صورت ممکن است محلول بافت فرش را خراب کند.
 
نحوه پاک کردن لکه میوه از روی فرش با نمک
 
اگر سرکه در منزل ندارید نگران نباشید. نمک در همه ی خانه های ایرانی یافت می شود. کافی است بعد از برداشتن تکه های میوه از روی فرش با دستمال یا اسفنج تمیزی روی لکه فرش بکشید تا پاک شود.
 
بعد از آن نمک ها را روی لکه بریزید تا کامل لکه را بپوشاند سپس با اسفنج یا پارچه تمیز از ناحیه بیرون به مرکز لکه به آرامی به صورت مالش بکشید. بعد از مدتی محل را با آب سرد شستشو دهید. اگر لکه خشک شده بود می توانید با آب گاز دار یا لیموناد لکه را پاک کنید تا تمیز شود.
 
نحوه پاک کردن لکه میوه از روی فرش با جوش شیرین
 
جوش شیرین یک ماده ی طبیعی با خاصیت پاک کنندگی بسیار قوی که دارد برای لکه بری بسیار مناسب است. برای تمیز کردن لکه میوه از روی فرش با جوش شیرین باید ابتدا تکه های میوه را از روی فرش پاک کنید.
 
اسفنج یا پارچه ی تمیزی را در ظرفی که جوش شیرین ریخته اید خیس کنید و از ناحیه بیرونی به سمت مرکز لکه بکشید تا کاملاً تمیز شود. در پایان باید محل لکه را با آب سرد شستشو بدهید.
 
نحوه پاک کردن لکه میوه از روی فرش با مایع ظرف شویی
 
پاک کردن لکه میوه از روی فرش هم ابتدا تکه های میوه را از روی فرش جمع کنید. بعد از آن کافی است چند قطره مایع ظرف شویی را روی لکه بریزید و با یک اسفنج یا پارچه تمیز روی آن ضربه بزنید تا لکه کاملاً تمیز شود. در آخر باید فرش را با آب سرد شستشو دهید تا لکه های مایع روی بافت فرش باقی نماند.
 
نحوه پاک کردن لکه میوه از روی فرش با شامپو فرش
 
روش تمیز کردن لکه میوه از روی فرش با شامپو فرش باید ابتدا تکه های میوه را از روی فرش پاک کنید سپس با اسفنج یا پارچه تمیز از بیرون لکه به داخل آن بکشید تا تمیز شود. در این روش دیگر نیازی به آب کشی با آب سرد نیست.
 
این روش برای پاک کردن لکه های میوه ای که زیاد نباشد و عمق بافت فرش نرفته باشد توصیه می شود به علت آنکه قدرت پاک کنندگی زیادی ندارد.
 
نحوه پاک کردن لکه میوه از روی فرش با آب لیمو
 
برای پاک کردن لکه میوه از روی فرش با آب لیمو هم ابتدا باید تکه های میوه را از روی فرش جمع کنید و سپس چند قطره آب لیمو روی لکه بکشید و با یک دستمال یا اسفنج خشک روی آن بکشید تا کاملاً تمیز شود. بعد از اتمام کار و تمیز شدن می توانید با آب سرد محل را شستشو دهید.
 
نحوه پاک کردن لکه میوه از روی فرش با لکه بر
 
روش های پاک کردن لکه میوه از روی فرش
 
اگر روش های گفته شده فایده ای نداشت می توانید بعد از پاک کردن تکه های میوه و لکه های میوه مواد لکه بر را کاملاً روی لکه میوه بریزید و بعد از چند دقیقه آن را با آب سرد شستشو دهید.
 
توجه کنید استفاده بیش از اندازه لکه بر، مایع ظرف شویی، سرکه و.. ممکن است بافت فرش و رنگ فرش را از بین ببرد.
 
بهتر است قبل از استفاده از هر کدام از این موارد در قسمتی از فرش امتحان کنید اگر بافت فرش یا رنگ آن از بین نرفت از آن روش برای تمیز کردن لکه میوه برای فرش استفاده کنید.
 
پاک کردن لکه میوه از روی فرش مجموعه قالی شویی فارسی
 
توجه کنید اگر هر یک از روش های بالا را برای تمیز کردن لکه میوه از روی فرش امتحان کردید ولی فایده ای نداشت. یا حتی از اینکه به بافت فرش شما صدمه برسد هراس دارید کافی از به سایت قالی شویی فارسی مراجعه کنید یا تماس بگیرد و از آنها مشاوره بگیرید.
 
یا از کارشناسان قالی شویی فارسی درخواست کنید به محل شما بیاید و لکه را با مواد مخصوص که دارد برای پاک کردن لکه میوه از روی فرش اقدام کنند. می توانید هم کل فرش را مجموعه قالی شویی فارسی بسپارید تا با دستگاه های تمام اتوماتیکی که دارد فرش شما را شستشو دهد.
 
سفارش خدمات مجموعه قالی شویی فارسی 
 
شما عزیزان می توانید در هر ساعت از شبانه روز از طریق مراجعه به سایت مجموعه قالی شویی فارسی اقدام به ثبت نام و رزرو نوبت برای شستشویی انواع فرش، خدمات شستشوی فرش دستباف، فرش ابریشم، فرش ماشینی، فرش فانتزی را انجام می دهد.
 
روش های پاک کردن لکه میوه از روی فرش
 
همچنین خدمات در زمینه رفوگری را هم مجموعه قالیشویی فارسی انجام می دهد. این مجموعه با داشتن بیش از سه هزار متر مربع کارخانه اختصاصی و بیش از ۱۵ سال سابقه خدمت رسانی به مردم شریف در زمینه ی شستشویی فرش و رفوگری فرش است.
 
مجموعه قالی شویی فارسی کلیه خدمات ریشه بافی فرش، لکه برداری فرش، مبل شویی در منزل، ترمیم و رفو فرش، شستشو با مواد نانو را انجام می دهد.
 
مجموعه قالی شویی فارسی آماده خدمت رسانی و سرویس دهی ۲۴ ساعته و شستشو فرش با دستگاه های تمام اتوماتیک برای کلیه مناطق تهران است. مجموعه قالی شویی فارسی با مدیریت آقای کاشمری عضو رسمی اتحادیه قالیشویی تهران است.
 
این مجموعه هنگام تحویل گرفتن فرش به صاحب فرش ضمانت سلامت فرش خواهد داد به این معنا که تضمین می کند که فرش شما کاملاً تمیز بشود و هیچ گونه خسارتی به فرش شما وارد نشود. خدمات دیگر مثل موکت شویی، مبل شویی و.. را مجموعه قالیشویی فارسی انجام می دهد.
 
شما در هر ساعت از شبانه روز می توانید از طریق سایت یا تلفن های شبانه روزی با مجموعه قالیشویی فارسی تماس گرفته و از مشورت پشتیبانی و کمک ها و آموزش های مجموعه استفاده کنید.
 
شما اگر نیاز به قالیشویی در شرق تهران ، قالیشویی در تهرانپارس دارید می توانید از مجموعه قالیشویی فارسی استفاده کنید.
 
 


:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

چرا قالیشویی های تازه تاسیس از قالیشویی های قدیمی بهتر هستند؟

 

قالیشویی فدک

چرا قالیشویی های تازه تاسیس از قالیشویی های قدیمی بهتر هستند؟

یکی از این قالیشویی هایی که به تازگی در تهران راه اندازی شده و بسیار هم سر و صدا به پا کرده، قالیشویی آرکا است. ظاهرا قالیشویی آرکا یکی از قالیشویی های آنلاین شهر تهران است که با تبلیغات سراسری در شهر تهران توانسته نام خود را بر سر زبان ها بی اندازد.

 

به گزارش خیرگزاری موج، جواب این سوال با بررسی میدانی در این حوزه مشخص میشود، اما کماکان به طور کلی میتوان به قالیشویی هایی که تازه راه اندازی شدند نسبت به قالیشویی های قدیمی بیشتر اعتماد کرد، در ساده ترین حالت قالیشویی های جدید برای جذب مشتری بیشتر هم که شده کار شستشو را بهتر انجام میدهند، همچنین مدیریت و سیستم شستشو هم در قالیشویی های تازه تاسیس جدیدتر و پیشرفته تر است.

 

یکی از این قالیشویی هایی که به تازگی در تهران راه اندازی شده و بسیار هم سر و صدا به پا کرده، قالیشویی آرکا است. ظاهرا قالیشویی آرکا یکی از قالیشویی های آنلاین شهر تهران است که با تبلیغات سراسری در شهر تهران توانسته نام خود را بر سر زبان ها بی اندازد.

 

البته پس از تبلیغات گسترده ایی که توسط این مجموعه انجام شد، بر آن شدیم تا با مدیر این مجموعه گفتگویی داشته باشیم و سوالاتی از نوع خدمات و اهداف کلی این مجموعه بپرسیم. از زبان مدیر مجموعه قالیشویی آرکا: قالیشویی آرکا تقریبا اولین قالیشویی تهران است که سعی دارد سیستم ثبت سفارش را از تلفنی به آنلاین تغییر دهد، با این هدف که باعث رفاه حال مشتریان خود شود. قالیشویی آرکا در حال حاضر در شهر تهران در ۳ منطقه: شمال تهران، غرب تهران و مرکز تهران فعالیت دارد و مشتریانی که در این ۳ منطقه زندگی میکنند میتوانند سفارشات خود را در سایت قالیشویی آرکا ثبت کنند.

 

آرکا نسبت به رقیبان خود چه وجه تمایزی دارد؟ شستشوی فرش در این کار خانه با حداقل مواد شیمیایی و اسیدی انجام میشود تا از عمر فرش کاسته نشود و دیگر ویژگی این مجموعه این است از جدیدترین تجهیزات قالیشویی که تا به امروز در تهران وجود دارد استفاده میکند. این مجموعه یک ایده خلاقانه دیگه ایی که استفاده کرده این است که ضمانت پس از شستشو به مشتریان خود میدهد، یعنی تا 1 ماه پس از شستشو اگر فرش شما کثیف شود مجدد به صورت رایگان شستشو را انجام میدهد.

 

سوالی که در حین گفتگو با مدیران این مجموعه برای ما ایجاد شد این بود: اگر قالیشویی های تازه تاسیس نسبت به قالیشویی های قدیمی بهتر و پیشرفته تر هستند پس تجربه قالیشویی این وسط چه میشود؟ که پاسخ جالبی از آقای محبی شنیدیم. تجربه اولین و مهمترین معیار ما برای راه اندازی این قالیشویی در تهران بود از همین جهت بهترین استاد کاران قالیشویی و پرسنلی که در قالیشویی های بزرگ مثل قالیشویی نوین یا پاکمهر فعالیت می کردند، استفاده کردیم انجام با کیفیت این خدمات نیاز به پرسنلی مجرب و متخصص دارد که همه اینا در قالیشویی آرکا موجود است.

تشریفات مجالس شمال تهران

 

 



:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

آموزش شستشوی فرش دستباف

 

قالیشویی نارمک

نی نی بان

همیشه می‌توانید خیلی راحت برای شستشوی فرش دستباف به سراغ قالیشویی‌های حرفه‌ای بروید، اما شاید بخواهید این کار را در خانه انجام بدهید. با آموزش شستشوی فرش دستباف ما همراه باشید.

آموزش شستشوی فرش دستباف

 

همیشه می‌توانید خیلی راحت برای شستشوی فرش دستباف به سراغ قالیشویی‌های حرفه‌ای بروید، اما شاید بخواهید این کار را در خانه انجام بدهید. با آموزش شستشوی فرش دستباف ما همراه باشید.

 

در این مقاله می‌خوانید:

 

هم اکنون دیگران می خوانند

تفاوت چهره زیاد خانم بازیگر مشهور قبل و بعد عمل بینی/ عکس

حاشیه جدید در راه است/ این بار پیکه و برادر شکیرا‌ درگیر شدند!

درخشش "کیت میدلتون" با لباس آبی در شب قبل از تاجگذاری/ عکس

افشاگری عجیب مادر «جنیفرلوپز» درباره رابطه دخترش با بن افلک

ماجرای "ترانه علیدوستی" و پرونده اتهام آزار جنسی آقای بازیگر/ جنبش "می تو" از ترانه تا کتایون ریاحی

 

آموزش شستشوی فرش دستباف

شستن فرش با محلول تمیزکننده فرش

شستن فرش با استفاده از مواد کاملا طبیعی

شستن فرش با استفاده از محلول تمیزکننده شیشه و آب گرم

استفاده از محلول آمونیاک برای لکه‌های سرسخت

شستشوی فرش با استفاده از جوش شیرین

شستن فرش دستباف با دست و با استفاده از مواد شوینده

از جاروبرقی استفاده کنید

استفاده از شامپو

چطور فرش شسته‌شده، را خشک کنیم؟

 

سپردن شستشوی فرش دستباف به یک قالیشویی حرفه‌ای، از همه نظر راحت‌تر است، اما شاید شما بخواهید یک روش کم‌هزینه‌تر را انتخاب کنید و ترجیح بدهید این کار را در خانه انجام دهید. انتخاب با شماست. برای این کار، باید شامپو، پودر جوش شیرین یا سرکه و محلول تمیزکننده تهیه کنید.

این نکته خیلی مهم را به خاطر بسپارید. صرف نظر از این‌که از کدام روش استفاده می‌کنید، همیشه این روش را در یک منطقه کوچک و نه چندان قابل مشاهده از فرش خود آزمایش کنید و قبل از شستن کل فرش، اجازه بدهید این منطقه، خشک شود. ممکن است فرشتان رنگ بدهد، یا مواد شوینده باعث آسیب به تار و پود آن شود.

 

آموزش شستشوی فرش دستباف

1- شستن فرش با محلول تمیزکننده فرش

این روش در برابر لکه‌ها کارآمد است و الیاف را نرم نگه می‌دارد. شما به این مواد نیاز دارید:

 

2قاشق غذاخوری مواد شوینده معمولیاگر بچه، یا حیوانات خانگی دارید و استفاده از مواد شوینده شیمیایی باعث نگرانی شما می‌شود، می‌توانید از مواد طبیعی برای شستن فرش استفاده کنید که یک راه حل سازگار با محیط زیست هم هست.

1قاشق غذاخوری نرم‌کننده پارچه

یک‌دوم قاشق پاک‌کننده

4لیتر آب گرم

مواد را در یک کاسه بزرگ، یا یک سطل با هم مخلوط کنید، سپس به آرامی آب گرم را اضافه کنید تا از ایجاد حباب جلوگیری شود.

2- شستن فرش با استفاده از مواد کاملا طبیعی

اگر بچه، یا حیوانات خانگی دارید و استفاده از مواد شوینده شیمیایی باعث نگرانی شما می‌شود، می‌توانید از مواد طبیعی برای شستن فرش استفاده کنید که یک راه حل سازگار با محیط زیست هم هست. شما به این مواد نیاز دارید:

 

1فنجان سرکه سفید

2فنجان آب

1قاشق غذاخوری نمک

برای از بین بردن بوی بد از فرش‌ها می توانید 15 تا 20قطره آب لیمو به این محلول اضافه کنید.

آموزش شستشوی فرش دستباف

3- شستن فرش با استفاده از محلول تمیزکننده شیشه و آب گرم

این روش، ساده‌ترین راه حل برای تمیز کردن فرش‌های دستباف است. در این روش فقط کافی است مقادیر مساوی پاک‌کننده شیشه و آب گرم را با هم ترکیب کنید.

 

هنگام شستشو همیشه دستکش محافظ بپوشید و مراقب باشید چون آمونیاک می‌تواند دست، پوست، یا چشم شما را بسوزاند.

4- استفاده از محلول آمونیاک برای لکه‌های سرسخت

این محلول برای لکه‌ها و به‌ویژه لکه‌های تیره استفاده می‌شود. هنگام شستشو همیشه دستکش محافظ بپوشید و مراقب باشید چون آمونیاک می‌تواند دست، پوست، یا چشم شما را بسوزاند.

شما به این مواد نیاز دارید:

 

1قاشق غذاخوری ماده شوینده مایع

یک‌چهارم محلول آمونیاک + یک‌چهارم سرکه

11لیتر آب

5- شستشوی فرش با استفاده از جوش شیرین

این روش هم یک روش ساده است. مقداری جوش شیرین روی ناحیه آسیب‌دیده فرش بپاشید و اجازه بدهید 20دقیقه روی آن بماند. سپس محل مورد نظر را کاملا جاروبرقی بکشید.

 

آموزش شستشوی فرش دستباف

6- استفاده از پراکسید هیدروژن و لیمو

پراکسید هیدروژن، یک پاک‌کننده قوی است، در حالی که لیمو رایحه دلپذیری به جا می‌گذارد. ترکیب این دو ماده برای تمیز کردن فرش‌های دستباف، عالی است.

شما به این مواد نیاز دارید:

 

176میلی‌لیتر پراکسید هیدروژن

350میلی لیتر آب به اضافه 3 تا 5قطره لیمو

این مواد را با هم مخلوط کنید و روی ناحیه مورد نظر بمالید.

7- شستن فرش دستباف با دست و با استفاده از مواد شوینده

فرش‌های دستباف را می‌توان با دست شست، بنابراین می‌توانید فرش‌های خود را در خانه بشویید. محلول شوینده را با آب سرد روی فرش بمالید و با استفاده از یک برس با موهای بلند بشویید. به یاد داشته باشید، جهت فرآیند شستشو، در جهت کرک‌های فرش است.

جریان آب هم باید در همین راستا باشد. می‌توانید از برس‌ها برای فرش پشمی استفاده کنید، اما برای الیاف ابریشم از استفاده از برس خودداری کنید. فرش‌های ابریشمی گران هستند و استفاده از برس ممکن است پرزها را از بین ببرد و زیبایی کلی فرش را کاهش دهد.

 

آموزش شستشوی فرش دستباف

8- از جاروبرقی استفاده کنید

باید هدفتان این باشد که گرد و غبار روی فرش را به صورت روزانه، یا هفتگی پاک کنید. مطمئن شوید که فرش را از دو طرف جاروبرقی می‌کشید. وقتی زمان کمتری دارید و خشک شدن فرش زمان بیشتری می‌برد، می‌توانید از این روش استفاده کنید. استفاده منظم از جاروبرقی، عمر فرش را افزایش می‌دهد.

 

9- استفاده از شامپو

شامپو بهترین گزینه برای تمیز کردن فرش‌های دستباف ابریشمی است. در کنار داشتن رایحه‌ای مطبوع، فرش را حالت می‌دهد. کافی است محلول شامپو را روی فرش بمالید و با دست روی فرش، ماساژ دهید. سپس آن را با آب سرد بشویید و اجازه دهید توسط هوا خشک شود.

 

آموزش شستشوی فرش دستباف

چطور فرش شسته‌شده، را خشک کنیم؟

تولیدکنندگان فرش دستباف توصیه می‌کنند که خشک کردن با هوا ایمن‌ترین روش است. فرش خود را روی یک سطح صاف قرار دهید، یا اگر به اندازه کافی کوچک است، آن را در جایی آویزان کنید. می‌توانید پنکه‌هایی را در اطراف فرش قرار دهید تا فرآیند خشک شدن تسریع شود.

از قرار دادن فرش در خشک‌کن خودداری کنید چون این کار می‌تواند باعث جمع شدن، تاب برداشتن یا از بین رفتن الیاف آن شود.

 

آموزش شستشوی فرش دستباف

آدرس: ایران، تهران، ستارخان، چهارراه خسرو، مجتمع الماس غرب.

 

سپردن شستشوی فرش دستباف به قالیشویی

باز هم تاکید می‌کنیم که سپردن شستن فرش دستباف به قالیشویی‌های حرفه‌ای آسان‌تر است، اما نه فقط آسان‌تر، بلکه ایمن‌تر. با این کار مطمئنید که فرش کوچک‌ترین صدمه‌ای نمی‌بیند، حتی امکان رفو فرش هم در قالیشویی‌های حرفه‌ای وجود دارد و برخی از آن‌ها مانند قالیشویی ادیب، از قالیشویی مدرن استفاده می‌کنند تا احتمال صدمه به فرش، به صفر برسد.

حتی اگر خودتان فرش‌ها را در خانه می‌شویید، لازم است هر چند وقت یکبار، آن‌ها را به قالیشویی‌های حرفه‌ای بسپارید.

 

کار را به کاردان بسپارید!

اگر اعتماد به نفس کافی برای انجام چنین کاری را ندارید، توصیه می‌کنیم با قالیشویی حرفه‌ای ادیب تماس بگیرید تا فرشتان درست مثل روز اول شود.

 

آموزش شستشوی فرش دستباف

خدمات متنوع قالیشویی ادیب

با مراجعه به قالیشویی ادیب می‌توانید این خدمات را دریافت کنید:

 

1- ترمیم و رفوگری

ترمیم و رفوگری فرش دستبافت و ماشینی، رنگرزی

 

2- شستشوی فرش

شستشوی انواع فرش ماشینی و دستبافت و موکت

 

3- خشکشویی مبلمان

خشکشویی مبلمان، خوشخواب، صندلی، فرش و موکت

 

4- خدمات ریشه

ریشه‌بافی، شیرازه‌بافی، چرم‌دوزی و کاور ریشه

 

آموزش شستشوی فرش دستباف

چرا قالیشویی ادیب؟

حتما می‌پرسید: چرا قالیشویی ادیب؟ به این دلایل:

 

ادیب، شش سال متوالی، منتخب بهترین قالیشویی بوده است. (از 1395 تا 1400)

در سراسر تهران، کرج و تبریز، خدمات دارد.

در قالیشویی ادیب، حتی قالیشویی فرش‌های عتیقه هم انجام می‌شود.

ادیب دارای نشان ملی ثبت رسانه‌های دیجیتال است.

شستشو و آبکشی فرش‌ها به صورت اسلامی انجام می‌شود.

خدمات قالیشویی را به صورت مدرن انجام می‌دهد.

خلاصه

همه روش‌هایی که برایتان نام بردیم، کاملا آسان هستند و می‌توانید برای تمیز کردن فرش دستباف در خانه، آن‌ها را امتحان کنید. با این حال، قبل از استفاده از هر محلول شیمیایی مراقب باشید. از ثابت بودن، یا نبودن رنگ فرش‌ها مطمئن شوید. اگر رنگ فرش‌ها ثابت نباشد، با شرایط دشواری روبه‌رو خواهید شد.

 

ظروف کرایه تهران

 



:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد :استان یزد از نظر جایگاه فرش دستباف جزو ۱۰ استان برترکشوری است

 

قالیشویی تسلیحات

 

/ سالانه افزون بر ۲۰۰ هزار مترمربع فرش دستباف در استان یزد تولید می شودمدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد با بیان اینکه فرش دستباف یزد از نظر کیفیت، زیبایی و نقش و نگار، بی نظیر است افزود: استان یزد از نظر جایگاه فرش دستباف جزو ۱۰ استان برترکشوری است.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن وتجارت استان یزد، محمدکاظم صادقیان در جشنواره فرش دستباف گفت: جشنواره خلاقیت و نوآوری فرش نوین یزد با هدف نوآوری و ارتقای بهره‌وری در صنعت فرش دستباف استان در چهار محور اصلی مواد اولیه، رنگ و الیاف، روکارگیری، شستشو، طراحی و تولید، بازارهای داخلی و بین المللی فرش برگزار شده است.

 

صادقیان افزود: مخاطبین اصلی این جشنواره تولیدکنندگان، شرکت‌های خلاق، فناور و دانش بنیان، تامین کنندگان مواد اولیه و ماشین آلات و شرکت‌های طراحی و بسته بندی هستند .

 

وی ادامه داد: حدود ۲۰۰ فعالان حوزه فرش دستباف استان یزد در حوزه های مختلف در این جشنواره شرکت کردند که از ۱۷ نفر از برترین های آنها مورد تجلیل قرار گرفتند.

 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گفت: سالانه افزون بر ۲۰۰ هزار مترمربع فرش دستباف در استان یزد تولید می شود و حدود ۴۰ هزار بافنده فعال در این استان وجود دارد.

 

فرش دستباف استان یزد در سال ۹۴ در سازمان جهانی مالکیت فکری موسوم به 'WIPO' ثبت جهانی شد.

 

ظروف کرایه غرب تهران



:: بازدید از این مطلب : 182
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

نحوه شستن قالی و فرش در قالیشویی کرج

قالیشویی هفت حوض

قردا نیوز

سنجش قیمت قالیشویی بر حسب متر مربع می‌باشد. البته جنس و نوع بافت ها نیز در تعین قیمت موثرند. البته به گفته خود قالیشویی‌ها حتی نوع لکه برداری فرش و نوع شستشوی عادی و اعلاشور با هم متفاوت می‌باشد.

 

از نظر مشتری این مسایل خیلی مهم نیست زیرا نیت فقط تمیز شدن فرش می‌باشد و قالی شویی باید آن را تمیز بشوید. حالا آنکه با چه عناوین و چه مسایلی می‌خواهد از پول دریافت کند بماند!

 

هر چند مرکزی به نام اتحادیه قالیشویی‌ها وجود دارد که وظیفه آن،تعیین قیمت هر ساله ،برای این صنف می‌باشد.

 

اغلب جوانان امروز، شاهد شستن فرش توسط خانواده‌ها در حیاط و کوچه بوده‌اند. یکی با کاسه، یکی با پارو، جارو و اواخر هم که فرچه آمد. چند نفری گرد هم می آمدند و تمامی فرش‌ها را در حیاط پهن می‌کرند و شروع به شستن می‌کردند.

 

در آن موقع تنها از پودر لباسشویی دستی استفاده می شد. اما بعدها شامپو فرش و پود ماشین لباسشویی آمد؛ که موجب شد از این مواد شوینده‌ها هم استفاده شود.

 

با تغییر سیستم شهرها و افزایش آپارتمان نشینی دیگر کسی جایی برای شستن فرش و قالی پیدا نمی کند. حال باید به دنبال مرکز شستشوی خوب فرش و قالی در کرج باشیم.

 

انتخاب بهترین قالیشویی در کرج، قاعدتا از طریق جستجوی بصری مقدور نیست. حتما و لزوما هم نباید از قالیشویی‌های بنام و مشهور استفاده کرد. شاید یک قالیشویی تازه تاسیس برای اثبات خود، در این بازار به بهترین شکل خدمات انجام دهد.

 

بهترین نکات برای انتخاب یک قالیشویی خوب در کرج

در این مقاله سعی شده است که بهترین نکات برای انتخاب یک قالیشویی خوب در کرج بیان شود. با ذکر نکات مهم برای قالی شویی، می توانید نزدیکترین و تمیزترین قالیشویی محلتان را بیابید.

 

شما نمی دانید که در یک مرکز قالی شویی چه کاری انجام می شود؛ اما تا جایی که می شود ما شما را راهنمایی می نماییم. حالا این نکات را قبل از سپردن فرش و موکت در نظر داشته باشید:

 

دریافت و تحویل به موقع فرش نشان از خوش قول بودن قالیشویی است.

نحوه کاور کردن یا تحویل دادن فرش با وسیله نقلیه تمیز نشان از تمیزی قالیشویی است.

تحویل دادن فرش به صورت کاملا خشک شده، نشان از دقت در کار قالیشویی است.

شستن فرش به صورت کاملا تمیز و همچنین صدمه نزدن به آن نیز وظیفه اصلی قالیشویی است.

تعرفه شستشوی فرش در کرج چقدر می‌باشد؟

شما برای شستن هر متر مربع فرش، بهایی پرداخت می‌کنید و قالیشویی موظف است سانت به سانت آن را برای شما تمیز بشوید.

 

شستشوی فرش و قالی و موکت

 

جدیدا خیلی از کارخانه‌های قالی شویی از دستگاه‌های قالیشویی مکانیزه یا اتومات استفاده می کنند. این روش، بسیار روش خوبی است و باعث شستن تمیز فرش می‌شود.

 

البته برای شستن فرش دستباف از دستگاه‌های اتومات نمی‌توان استفاده کرد و باید با روش دستی آن را شست.

 

همچنین شستشوی فرش‌های ابریشم و یا تابلو فرش ابریشم نحوه شستشوی متفاوتی دارد و قالیشویی باید با تبحر آن را انجام دهد.

 

همانطور که متوجه شده‌اید، قیمت شستن هر کدام از این فرش ها: فرش ماشینی، فرش دستباف و فرش ابریشم با هم متفاوت می باشد. حتما قبل از شستن با قالیشویی قیمت هر متر را و هزینه‌های جانبی آن تمام طی کنید.

 

برای شستن فرش در مراکز قالیشویی از چه مواد شوینده ای استفاده می‌شود؟

از مهمترین مسائل قالیشویی، استفاده از مواد شوینده درجه یک می‌باشد.

 

قالیشویی در هر زمانی نیاز خانم‌های خانه دار می باشد. انتخاب بهترین قالیشویی در کرج که بتواند شستشوی تمیز و با کیفیتی را به مشتری ارائه دهد بسیار مهم میباشد. کارخانه‌های قالیشویی با انتخاب مواد شوینده مناسب و دستگاه‌های قالیشویی اتوماتیک و دستی، کیفیت شستشوی خود را برای شستن فرش ماشینی، فرش دستباف و فرش ابریشمی تضمین می‌نمایند. اغلب قالیشویی‌ها خدمات موکت شویی و مبل شویی را نیز انجام می دهند.

 

شستن فرش دستباف در کرج با مواد شوینده مناسب

برای شستن فرش دستباف از مواد شوینده مخصوص استفاده می شود. فرش های دستباف دارای الیاف طبیعی می‌باشند و مواد شوینده نامرغوب و یا با قدرت سفید کنندگی بالا می‌تواند موجب از بین بردن رنگ آن شود. برای شستن فرش دستباف در کرج، قالیشویی‌ تمیزشور از مواد شوینده‌ی با تثبیت رنگ مناسب استفاده می‌کند.

 

شستن فرش ماشینی در کرج با مواد شوینده مناسب

فرش‌های ماشینی به اندازه فرش ابریشم و فرش دستباف حساس نیستند؛ اما با این وجود نکات زیادی برای شستن فرش ماشینی نیاز است. فرش‌های ماشینی دارای رنگ بندی متفاوتی می باشند. شستشوی فرش ماشینی رنگ روشن به نسبت رنگ تیره سخت‌تر می‌باشد. زیرا در صورت وجود لکه بر روی فرش، باید آن را با مواد شوینده روشن کننده و لکه بر، تمیز کرد.

 

قالیشویی کرج با رعایت تمامی این نکات، انواع فرش‌های شما را با بهترین مواد شوینده تمیز می‌کند. لکه زدایی و لکه برداری فرش از تخصص اصلی قالی شویی کرج می باشد.

 

قالیشویی ارزان در کرج

با بالا بودن قیمت‌های هر چیزی نیاز به تخفیف گرفتن یا ارزان حساب کردن شستشوی فرش هم‌ مهم می‌باشد. به همین دلیل در قالیشویی کرج می‌توانید قالی‌هایتان را ارزان بشویید. قالیشویی ارزان بدین معنی نیست که فرش های شما کثیف یا بی کیفیت شسته می‌شود. بلکه فقط با کاهش سود کارخانه، از مشتریان مبلغ کمتری دریافت می شود.

 

رفو و ترمیم فرش

گاها فرش‌ها نیاز به ترمیم و مرمت هم دارند. این امر در کارخانه‌های قالیشویی انجام می‌پذیرد. برای رفوی فرش، رفوگران ماهری هستند که می‌توانند با سلیقه و دقت بالا، فرش را ترمیم کنند.

 

پاک کردن لکه‌ها

تمیز کردن لکه و زردی از روی فرش توسط قالیشویی های مجاز انجام می‌پذیرد. با استفاده از روش‌های شستشوی نوین و اسلامی، فرش و قالی‌ها به بهترین نحو شسته می‌شوند.

 

قالی، قالیچه، پادری و فرش‌های بزرگ که برای پذیرایی، اتاق خواب یا آشپزخانه و یا راهروها استفاده می‌شوند، همگی در این مرکز قالیشویی به تمیزترین نحو شسته می شوند.

 

روانشناس جنوب تهران

 



:: بازدید از این مطلب : 204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

روایتی از غربت بی‌بی حوریه در گیلان

 

قالیشویی دردشت

ضریح پُر از گردوغبار، قالیچه‌های خاک گرفته کف حرم، پله‌های سنگی شکسته شده ورودی حرم، علف‌های هرز روئیده شده در گوشه‌کنار حیاط بقعه، نمازخانه به‌هم‌ریخته و سرویس بهداشتی غیر بهداشتی تصویری تلخ از غربت بی‌بی حوریه (س)، را بعد از سا‌ل‌ها برایم تداعی کرد.

 

روایتی از غربت بی‌بی حوریه در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرانزلی، مریم افضلی؛ سال‌های نه‌چندان دور بقعه بی‌بی حوریه (س) خواهر گران‌قدر امام هشتم شیعیان واقع در شهر انزلی به‌واسطه قرار گرفتن در ورودی شهر و موقعیت مکانی مناسب یکی از اماکن موردتوجه گردشگران بود.

 

در بدو ورود به شهر انزلی گنبد بزرگ و زیبای بقعه بی‌بی حوریه (س) خواهر امام رضا (ع) نگاه هر گردشگری را به خود جلب می‌کند.

 

ایوان و حیاط بزرگ بقعه همواره مکانی مناسب برای استراحت پس از زیارت بود و گردشگران می‌توانستند با راحتی خیال در گوشه‌کنار این بقعه متبرکه به نماز و راز و نیاز بپردازند.

 

اما گویا بقعه متبرکه بی‌بی حوریه (س)، در سایه غفلت متولیان امر، جذابیت گردشگری‌اش را ازدست‌داده و وضعیت حاکم بر آن بسیار تأسف‌برانگیز و مایه شرمساری است.

 

 

 

 

 

امروز وقتی پس از حدود چهار سال بار دیگر زیارت این بقعه نصیبم شد، از ضریح پُر از گردوغبار، قالیچه‌های خاک گرفته کف حرم، پله‌های سنگی شکسته شده ورودی حرم، علف‌های هرز روئیده شده در گوشه‌کنار حیاط بقعه، نمازخانه به‌هم‌ریخته و ... متوجه شدم که این بقعه متبرکه نیز به‌واسطه خواب خرگوشی متولیانش به حال خود رها شده است.

 

بخش زیادی از کف حرم مطهر خالی از قالی و قالیچه و بتن‌های آن بیرون زده و این مسئله موجب شده بود تا چند زوار حاضر در حرم به‌سختی ضریح مطهر را زیارت کنند.

 

برای وضو گرفتن به سمت وضوخانه رفتم، اما بوی تعفن و عدم نظافت در وضوخانه و دستشویی زنانه که مشخص بود حداقل طی چند روز اخیر مورد نظافت قرار نگرفته است، وادارم کرد تا فرار را برقرار ترجیح دهم.

 

 

 

 

 

دو بانوی دیگر که از ظاهر و لحن سخن گفتنشان مشخص بود که گیلانی نیستند و به‌قصد مسافرت در آن مکان حضور دارند نیز با غرولند و عصبانیت از وضوخانه زنانه خارج شدند.

 

چاره‌ای نداشتم باید برای گرفتن وضو به سمت وضوخانه مردانه می‌رفتم.

 

درب ورودی وضوخانه مردانه پیرمردی با خشم و عصبانیت به من و دوستم و ۲ زن مسافر نگاه می‌کرد و گفت اجازه نمی‌دهم وارد وضوخانه شوید.

 

با خواهش و التماس و با گفتن اینکه وضوخانه زنانه بسیار متعفن است، وارد شدیم، اما غرغرهای پیرمرد تمامی نداشت.

 

بعد از گرفتن وضو قصد خروج از وضوخانه را داشتیم که پیرمرد با دست مانع شد و گفت باید هزینه بپردازید، درنهایت هم با گرفتن اسکناس اجازه خروجمان را از وضوخانه مردانه صادر کرد.

 

نمازخانه حرم نیز وضعیت نامناسبی داشت، تارهای عنکبوت روی دیوار و جایگاه قرار دادن مهر و چادرنمازها خودنمایی می‌کرد و ظرف‌های خالی مربوط به مواد شوینده و.غیره نیز در گوشه‌کنار نمازخانه بقعه بی‌بی حوریه انزلی در کنار نمای نامطلوب، عدم مسؤولیت پذیری متولیان امر را آشکارتر می‌ساخت.

 

 

 

 

 

از پیرزنی که می‌گفت ساکن انزلی است و همه‌روزه برای ادای نماز ظهر و عصر به حرم مراجعه می‌کرد سؤال کردم چرا بقعه به این روز افتاده؛ پیرزن همان‌طور که دانه‌های تسبیح را در دستش جابجا می‌کرد با افسوس سری تکان داد و گفت: «چند سال است که این بقعه را به بهانه تعمیر و بازسازی به این حال‌وروز درآورده‌اند و روزبه‌روز هم وضعیت نمازخانه به‌هم‌ریخته‌تر می‌شود و گاهی تصمیم می‌گیرم نمازم را در منزل بخوانم چون واقعاً نسبت به طهارت قالی‌های پهن‌شده در نمازخانه شک دارم.»

 

پیرزن همان‌طور که گره چادرنمازش را باز می‌کرد جمله‌ای قابل‌تأمل گفت «به خدا اگر همین نذوراتی که داخل بقعه توسط مردم ریخته می‌شود را برای ساخت حرم هزینه کنند تا حالا باید بازسازی حرم تمام می‌شد.»

 

نمی‌دانم چقدر حرف پیرزن درست بود ولی این میزان از بی‌تفاوتی نسبت به وضعیت فعلی بقعه متبرکه بی‌بی حوریه (س)، آن هم باتوجه به موقعیت مکانی پرتردد آن چیزی فراتر از ترک فعل متولیان مربوطه است.

 

بهترین متخصص کولپوسکوپی در تهران

 



:: بازدید از این مطلب : 200
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

قیمت شستشوی فرش در آستانه عید نوروز چقدر گران شد؟

 

قالیشویی لویزان

نرخ شستن فرش براساس متراژ آن تعیین می‌شود به گونه‌ای که قیمت شست و شوی هر متر فرش ماشینی در قالیشویی‌ها ۱۳ هزار تومان، موکت معمولی پنج هزار و موکت پُرزدار هفت هزار و ۵۰۰ تومان است.

 

 

فرزاد ناصری دبیر اتحادیه قالیشویان سنندج در گفتگو با خبرگزاری بسیج از کردستان، اظهار کرد: ۴۵ واحد قالیشویی فعال در شهرستان سنندج وجود دارد و تاکنون هم چهار، پنج واحد فاقد مجوز در این شهرستان شناسایی شده است.

 

وی با اشاره به اینکه ۲ واحد از واحد‌های فاقد مجوز پیگیر دریافت آن هستند، تاکید کرد: شهروندان باید دقت کنند و فرش هایشان را به هر واحدی تحویل ندهند تا در صورت بروز مشکلی بتوانند پیگیر حق و حقوق خود باشند.

 

وی با اعلام اینکه نرخ شستن فرش امسال نسبت به سال گذشته افزون بر ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده است، یادآور شد: نرخ شستن فرش براساس متراژ آن تعیین می‌شود به گونه‌ای که قیمت شست و شوی هر متر فرش ماشینی در قالیشویی‌ها ۱۳ هزار تومان، موکت معمولی پنج هزار و موکت پُرزدار هفت هزار و ۵۰۰ تومان است

 

دبیر اتحادیه قالیشویان سنندج یادآور شد: افزون بر هزینه شست و شو، ۲۰ درصد هم بابت هزینه حمل و نقل فرش به کل هزینه افزوده می‌شود.

 

مواردی هم در سپردن قالی و موکت به قالیشویی‌ها وجود دارد که اگر مردم رعایت نکنند با مشکل مواجه می‌شوند نمونه آن عدم توجه به داشتن مجوز از سوی قالیشویی‌ها و نداشتن فاکتور است که بدون در نظر گرفتن این موارد در صورت آسیب به قالی ها، واحد قالیشویی جوابگوی مشتریان نخواهد بود.

 

دبیر اتحادیه قالیشویان سنندج از مردم درخواست کرد به هر قالیشویی که قالی‌های خود را تحویل می‌دهند فاکتور با درج اطلاعات کامل مربوط به تعداد تخته فرش و موکت‌های تحویل داده شده و نرخ مصوب، دریافت کنند.

 

ناصری یادآور شد: مواردی بوده که بعد از تسویه حساب و تحویل فرش ها، شهروندان شاهد آسیب وارد شده به فرش بودند که، چون کار تحویل داده شده و تسویه هم انجام شده است امکان اثبات اینکه این اتفاق در قالیشویی افتاده وجود ندارد بنابراین مردم بعد از کنترل و مشاهده فرش اقدام به پرداخت کامل هزینه کنند.

 

دبیر اتحادیه قالیشویان سنندج اظهار کرد: مواردی هم داشتیم مردم فقط از طریق یک شماره تلفن همراه درج شده برروی وانت هایی، فرش‌های خود را به افرادی تحویل دادند که نه تنها مجوز فعالیت در این حرفه را نداشتند بلکه فاقد مکان شست و شو هم بودند و افزون براین هدف این افراد فقط سرقت فرش‌ها بوده نه شستن آن.

 

شیشه بری جنت آباد

 



:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین
جست‌وجوی پیشه‌ای قدیمی در محله جوادیه | شغل عجیب و غریب بانوان خانه‌دار در قالیشویی چه بود؟
 
 
 
جوادیه تهران از آن دست محله‌های قدیمی و پر داستان است که اگر به آرامی و تامل در کوچه پسکوچه‌های آن قدم بزنید و به دید خریدار به اطرافش نگاه بیندازید قطع به یقین سوژه‌هایی گیرتان می‌آید که از یافتنشان لذت می‌برید؛ مثل ایستگاه قالی شویی جوادیه.
 
مریم قاسمی
همشهری آنلاین _ مریم قاسمی : در ایام قدیم، اسامی محله‌ها را به دلایل مختلفی انتخاب می‌کردند که مهم‌ترین آن کسب و کارهایی بودند که نیاز مردم را برآورده می‌کردند و نمونه های فراوانی از آن را می توانید در محدوده بازار قدیمی تهران بیابید از جمله محله‌های ماستی‌ها، سرکه‌ای‌ها، پالان‌دوزها و ..... حالا کمی دقیق‌تر صحبت کنیم! در برخی از محله‌های جنوب تهران، مثل جوادیه و ایستگاه معروفش به نام قالیشویی، که سابق بر این در خیابان بیست متری جوادیه بوده، می‌شود حکایت و داستان جالبی پیدا کرد. می‌خواهیم در گزارش پیش‌رو گشتی بزنیم در خاطرات آن روزگارها.
 
قصه‌های خواندنی تهران را اینجا ببینید
 
قبل از اینکه یکراست برویم سراغ تاریخچه محله قالیشویی‌های محله جوادیه تهران و همه چیز را روی دایره بریزیم، باید اعتراف کرد قبل از اینکه پای مبل به خانه‌های ما ایرانی‌ها باز شود کف خانه‌ها قالی بود و فرش دستی. زیر پای هر کس به اندازه توانش قالی پهن بود که زیراندازش بود و تازه بعد از مرگ به بچه‌هایش ارث می‌رسید و عین طلا سرمایه محسوب می‌شد که می‌توانست گره از کار باز کند.
 
شستنش هم کار ساده ای نبود؛ زن‌ها قالی‌ها را داخل حیاط پهن می‌کردند و چند نفری با پارو به جانش می‌افتادند. بعدها با آپارتمانی شدن خانه‌ها دیگر قالی شستن هم از فهرست کارهای اهل خانه حذف شد و قالیشویی‌ها جایش را گرفت. مثلا در دل محله جوادیه، قالیشویی‌های فراوانی متولد شدند که در کل تهران شهرت یافتند. هرچند سال‌هاست به علت مسکونی شدن جوادیه، کارخانه‌های قالیشویی از این محل کوچ داده شدند اما هنوز رد خاطره‌شان بین حرف‌های مردم پیدا می‌شود. هنوز هم «ایستگاه قالیشویی» یادگار آن روزها است.
 
اینجا ایستگاه قالیشویی‌هاست
تا چند سال قبل، جوادیه چندین قالیشویی بزرگ داشت که حالا به فضای سبز و مجتمع‌های مسکونی تبدیل شده‌اند. محل قالیشویی بهزادنیا در خیابان دارابی و صالح‌نیا بود و به یقین می‌توان گفت قالیشویی بهزادنیا نخستین قالیشویی بودکه در محله جوادیه شروع به کار کرده و بعد از آن قالیشویی‌های دیگر راه افتاده‌اند.
 
«سامان محمدیان» ‌از کارگران بازنشسته این کارخانه‌قالیشویی می‌گوید:«دم عید سرمان به شدت شلوغ می‌شد. خاور ۱۸ چرخ بود که قالی می‌آورد و می‌برد. آن زمان قیمت شست‌وشوی قالی متری ۴ تومان و حقوق کارگر روزی ۱۰۰ تومان بود و هرکارخانه بیش از ۶۰ کارگر داشت که از ۷ صبح تا ۴ بعدازظهر یکسره کار می‌کردند. حقوق کارگرها هفته به هفته صبح پنجشنبه تا ساعت ۹ صبح پرداخت می‌شد. یادش‌به‌خیر.»
 
حیات و ممات قالیشویی‌ها در گرو آب!
اگر خودتان در حیاط خانه یک قالی شسته باشید دستتان آمده که برای شستن قالی چقدر آب مصرف می‌شود. حساب کنید قالیشویی با آن عظمت چقدر مصرف آب دارد؟ به نوعی کارخانه قالیشویی جزو کارخانه‌هایی است که حیات و ممات‌شان مستقیماً وابسته به آب است، حالا جوادیه از کجا این آب را تأمین می‌کرده قصه دارد. سالیان قبل سطح آب‌های زیرزمینی جنوب تهران آنقدر بالا می‌آید طوری که آب قنات‌هایش را نمی‌توانستند مهار کنند و سرریز می‌کرده. آقای بهزادنیا هم برای کارخانه قالیشویی‌اش چاه عمیقی می‌زند که از فرط پرآبی تا ۴ کارخانه قالیشویی محله را جواب می‌داده و این‌طور غصه آب را نداشته‌اند.
 
جالب است بدانیدکه قالیشویی‌های محله جوادیه در قدیم علاوه‌بر مردهای جوادیه برای زن‌های محل هم کار ایجاد کرده بود. در قسمت دارکشی قالی‌ها، میخ‌های ۴ سانتی که به دیوار می‌زدند و کج می‌شد کیلویی ۱۵ زار دستمزد می‌دادند تا تعدادی از بانوان خانه‌دار،میخ‌ها را به خانه‌ها می‌بردند و سر فرصت آنها را صاف می‌کردند و تحویل کارخانه می‌دادند.
 
از اتاق شور تا شلاق‌زنی
بدنیست از کارهایی که در کارخانه‌های قالیشویی جوادیه انجام می‌شد و مراحلی که یک قالی طی می‌کرد تا نونوار شود بگوییم؛ کارخانه بخش‌های مختلف داشت که در هر بخشی یک کار انجام می‌شد. چون اغلب قالی‌ها نو بودند و پشت قالی زائده‌هایی داشت قبل از همه چیز، با چراغ کوره‌ای مخصوص اینها را می‌سوزاندند تا صاف شود، بعد از آن قالی برای شور می‌رفت. سالن «شور» سرتاسرش به‌صورت ۲ طرفه آب لوله‌کشی شده بود و کارگرها ۲ طرفه کار می‌کردند. برای هر قالی ۲ شیر آب بود. قالی را با کلر می‌شستند تا رنگش مخلوط نشود. ۴‌ یا ۵ تا قالی را با هم داخل ماشین آبگیری می‌انداختند و ماشین «شلاق‌زنی» آب قالی را می‌گرفت. یک ساعت طول می‌کشید تا آب قالی‌ها گرفته شود.
 
قصه قالیشویی‌ها به سر رسید
فراموش نکنیم زمستان‌ها قالی را به گرمخانه می‌بردند که ۶ ‌_۷ ساعت طول می‌کشید تا یک قالی درست و درمان خشک شود. بعد از اینکه قالی‌ها خشک می‌شدند آنها را برای دارکشی به طبقه دوم می‌بردند و در همین جا بود که کجی‌های قالی را درمی‌آوردند، چون قالی دستبافت وقت شستن گاهی کج می‌شد، آن را آنقدر می‌کشیدند تا مجدداً صاف و یکدست شود. اگر وقت شست‌وشو پرز قالی بالا می‌آمد در سالن پرداخت مثل آینه تمیزش می‌کردند. کارگران در سالن پرداخت به داد قالی‌هایی می‌رسیدند که قضا بلا سرشان آمده بود مثلاً ریشه‌ای کنده شده یا احیاناً دچار پارگی شده بودرا رفع و رفو می‌کردند و قسمت رنگ‌آمیزی هم لکه‌های قالی را می‌گرفت.
 


:: بازدید از این مطلب : 208
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

نرخ قالیشویی ابریشم در سال ۱۴۰۲

 

قالیشویی در جشنواره

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد

آیا می‌توان به همه قالیشویی‌ها اعتماد کرد؟

 

همان‌طورکه می‌دانید، امروزه قیمت فرش‌های دستی و ماشینی به‌شدت در حال افزایش است؛ چرا‌که با‌توجه‌به شرایط اقتصادی، مواداولیه بافت فرش نیز بسیار گران شده است. ازاین‌رو، نگه‌داری و مراقبت از فرش امر بسیار مهمی است؛ زیرا کوچک‌ترین آسیب به فرش می‌تواند شما را متضرر کند. بنابراین، قبل از شست‌وشو فرش‌ها و سپردن آن‌ها به قالیشویی‌ها، باید ابتدا تحقیقات لازم را درخصوص قالیشویی انجام دهید. بهتر است قالی و قالیچه‌های خود را به‌دست افراد با‌تجربه و متخصص بسپارید. ما در‌ادامه این مقاله از قالیشویی ابریشم اصل، قصد داریم در‌این‌باره با شما بیشتر صحبت کنیم.

 

 

 

معیار انتخاب قالیشویی مناسب و مجاز

برای انتخاب قالیشویی مناسب، ابتدا درباره آن بررسی‌های لازم را انجام دهید تا به فرش شما آسیبی وارد نشود. احتمالاً این سؤال در ذهنتان به‌وجود بیاید که معیار انتخاب قالیشویی مناسب و مجاز چیست؟ آیا به همه قالیشویی‌ها می‌توان اعتماد کرد؟ در پاسخ به این پرسش باید بگوییم نگران نباشید. برای آشنایی با خدمات قالیشویی ابریشم اصل، کافی است به وب‌سایت ما مراجعه و صفحه خدمات قالیشویی را مطالعه کنید.

 

 

 

سابقه کار؛ مهم‌ترین معیار در انتخاب قالیشویی

سابقه کار یکی از معیارهایی است که شما هنگام انتخاب قالیشویی آنلاین مناسب باید به آن دقت کنید. سابقه فعالیت کار قالیشویی نشان‌دهنده تجربه‌ی فراوان آن است؛ زیرا سال‌های طولانی فرش‌های بسیار زیادی را شسته و دیگر در کار خود خبره شده و امکان آسیب‌زدن به فرش در این قالیشویی با احتمال کمتری روبه‌رو است. پس تاحدممکن از قالیشویی با سابقه کاری فراوان استفاده کنید.

 

دیدگاه‌های موجود در سایت قالیشویی

یکی دیگر از معیارهای مهم در انتخاب قالیشویی توجه به دیدگاه‌هایی است که کاربران دیگر در سایت آن‌ها ثبت کرده‌اند و نشان‌دهنده رضایت آن‌ها است. از روی دیدگاه‌های کاربرانی که قبلاً از آن‌ها خدمات دریافت کرده‌اند، شما می‌توانید تصمیم‌گیری کنید که از خدمات آن‌ها استفاده کنید یا خیر؟ آیا خدماتی که این قالیشویی ارائه می‌دهد، با‌کیفیت است یا خیر؟ در این صورت با خاطری آسوده می‌توانید به آن‌ها اعتماد کنید.

 

این در حالی است که شما در سایر شبکه‌های اجتماعی نیز می‌توانید این دیدگاه‌ها را نیز مطالعه کنید. بنابراین، اگر به‌دنبال قالیشویی مناسب هستید، این دیدگاه‌ها را جدی بگیرید. البته برخی از سایت‌ها ممکن است برخی نظرات منفی را پاک کنند که در این صورت، باید روش بعدی را بررسی نمایید.

 

پرسش‌وجو از اطرافیان

از اقوام و بستگان و آشنایان خود سؤال کنید. شاید آن‌ها هم از خدمات این قالیشویی سالها پیش استفاده کرده باشند. در این صورت، اگر این افراد کاملاً رضایت داشته باشند، شما می‌توانید از خدمات آن‌ها بی‌دغدغه استفاده کنید.

 

بررسی اعتبار قالیشویی از‌طریق مجوزها

قالیشویی معتبر باید از اتحادیه قالیشویان همان شهری که در آن فعالیت می‌کند، مجوز یا پروانه کسب داشته باشد. محل دفتر و کارخانه باید مشخص و کدپستی داشته باشد. این اطلاعات را مشتریان باید بدانند تا در‌صورت نیاز قالیشویی را به‌صورت حضوری ببینند. بنابراین، در‌صورتی‌که قالیشویی این اطلاعات را نداشته باشد، مجاز نیست و نباید به آن اعتماد کنید. در این صورت، هر اتفاقی برای قالی یا قالیچه شما رخ بدهد، دستتان به هیچ جا بند نیست.

 

قیمت مناسب زیر‌نظر اتحادیه

اگر شرکت قالیشویی درمقایسه‌با سایر قالیشویی‌ها به شما قیمت مناسب‌تری اعلام می‌کند، باید کمی به آن‌ها مشکوک شوید؛ زیرا در این صورت ممکن است این شرکت زیرنظر اتحادیه نباشد. بنابراین، قیمت خیلی ارزان همیشه به‌صرفه نیست و ممکن است آسیب جدی به قالی وارد شود که شما مجبور شوید چندین برابر هزینه شست‌وشو را خرج آن کنید. ازاین‌رو، در‌صورت مواجهه با قیمت مناسب حتماً مجوزهای این شرکت را بررسی کنید.

 

کیفیت حرف اول و آخر

همیشه کیفیت حرف اول و آخر را می‌زند؛ بنابراین، باید به این موضوع توجه کنید که از قبل درباره کیفیت قالیشویی تحقیقات لازم را انجام دهید. برای این منظور، می‌توانید از مشتریان قبلی پرس‌وجو کنید. پس اگر به‌دنبال شست‌وشوی تمیز و پاکیزه هستید، به این معیار توجه ویژه‌ای کنید.

 

خدماتی قابل ارائه در قالیشویی

شست‌وشوی فرش

یکی از خدمات مهم هر قالیشویی، شست‌وشوی انواع فرش‌های دستی و ماشینی است. با‌توجه‌به آپارتمانی‌شدن بیش از ۹۰ درصد منازل مسکونی دیگر کسی نمی‌تواند خودش در منزل فرش بشویَد؛ در‌نتیجه، آنان فرش خود را به قالیشویی معتبر می‌سپارند تا آن را کامل بشویند و تمیز به آنان تحویل دهد.

 

تعمیر فرش

با‌توجه‌به اوضاع اقتصادی کنونی، خرید فرش جدید بسیار گران‌تر از تعمیر فرش قدیمی است. به‌همین‌دلیل، با سپردن فرش قدیمی خود به قالیشویی گل ابریشم می‌توانید مشکلات آن را حل و از آن سال‌ها استفاده کنید. خدمات تعمیر فرش یکی دیگر از خدمات بسیار مهم در هر قالیشویی است. قالیشویی با‌توجه‌به تخصصی که در این حوزه دارد، می‌تواند قالی‌های کهنه و قدیمی شما را تعمیر نماید.

 

موکت‌شویی

از دیگر خدماتی که قالیشویی‌ها ارائه می‌کنند، موکت‌شویی است. موکت‌شویی در منزل می‌تواند موجب تمیزی و پاکیزگی کل خانه شود؛ بنابراین، اگر همراه شستن قالی به‌دنبال تمیزی کفپوش موکت خود هم هستید، می‌توانید از سایر خدمات قالیشویی‌ها بهره ببرید.

 

مبل‌شویی

ازجمله خدمات قالیشویی‌ها مبل‌شویی است. به همین منظور، شما می‌توانید برای پاکیزگی بیشتر منزل از این خدمت نیز بهره‌ بگیرید.

 

پایان

همان‌طور‌که در این مقاله مطالعه کردید، اعتبار قالیشویی بسیار مهم است؛ زیرا در‌غیراین‌صورت به قالی و قالیچه‌های شما آسیب جدی وارد خواهد شد و باید هزینه بسیار زیادی متقبل شوید. بنابراین، اگر به‌دنبال شست‌وشوی مناسب و اصولی فرش‌ها هستید، باید معیارهای انتخاب قالیشویی معتبر را که در این مطلب بیان کردیم، به‌طور‌کامل مطالعه کنید. قالیشویی گل ابریشم تمامی این معیارها را دارد و خدمات بی‌نظیر و با‌کیفیتی به شما ارائه می‌‌کند.

شیشه بری بلوار فردوس

 

 



:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین
قالیشویی غیر اصولی چگونه از عمر فرش می کاهد؟
 
 
 
شستشوی نادرست فرش چگونه باعث کاهش عمر فرش می شود؟ آیا شستشوی فرش می تواند عمر فرش را افزایش دهد؟ فرش ها در منازل و ادارات بسیار مهم هستند زیرا از کف در برابر کثیفی محافظت می کنند و همچنین مقداری گرما به پاها مخصوصاً در هنگام سردی می دهند.
 
قالیشویی غیر اصولی چگونه از عمر فرش می کاهد؟
 
 
 
 
نظافت نادرست فرش چگونه عمر فرش را کاهش می دهد
شستشوی نادرست فرش چگونه باعث کاهش عمر فرش می شود؟ آیا شستشوی فرش می تواند عمر فرش را افزایش دهد؟ فرش ها در منازل و ادارات بسیار مهم هستند زیرا از کف در برابر کثیفی محافظت می کنند و همچنین مقداری گرما به پاها مخصوصاً در هنگام سردی می دهند. یکی دیگر از ویژگی‌های متمایز فرش کف، دکوراسیون فوق‌العاده‌ای است که به خانه‌ها می‌افزایند و از این نظر نمی‌توان مزایای عظیمی را که فرش ارائه می‌کند نادیده گرفت.
 
 
قالیشویی حرفه ای
مانند سایر مجموعه های شخصی خانه، نظافت منظم چیزی است که بسیار ضروری است و توضیحات زیادی وجود دارد که چرا باید به طور منظم انجام شود. شست و شوی حرفه ای فرش باید هر 6 تا 12 ماه یکبار انجام شود تا فرش در شرایط خوبی و بدون لکه بماند و بسیاری از تزئینات مطلوبی که با یک فرش زیبا همراه است حفظ شود.
 
افزایش طول عمر فرش با شستشو
افزایش طول عمر فرش با شستشو
 
با این حال این سوال باقی می ماند که آیا شستشوی منظم فرش باعث افزایش طول عمر فرش می شود؟ بسته به انواع عواملی که باید پاک شوند، پاسخ ممکن است بله یا خیر باشد. به عنوان مثال، اگر نظافت حرفه ای به ندرت انجام شود، فرش می تواند کثیفی زیادی را جمع کند و آسیب جبران ناپذیری به الیاف فرش وارد کند و در نتیجه نیاز به تعمیرات گران قیمت داشته باشد. برای افزایش طول عمر فرش، نظافت منظم و حرفه ای از اهمیت زیادی برخوردار است. هدف از این نوع نگهداری از بین بردن اجسام خارجی است که در غیر این صورت به قسمت های فرش آسیب می رساند و در نتیجه عمر آن را افزایش می دهد.
 
اگر میخواهید فرش هایتان با اصول خاص شسته شود و هیچ آسیبی به فرشتان وارد نشود قطعا بهترین قالیشویی در کرج میتواند به صورت تضمینی فرش هایتان را با کمترین قیمت در منطقه برایتان خدمات شستشو را انجام دهد، قالیشویی وزیر با سابقه و اعتبار +20 ساله ای که دارد میتواند بهترین خدمات مبلشویی در کرج و قالیشویی در شهر کرج را به شما عزیزان ارائه دهد.
 
انواع لکه های فرش
فرش ها با انواع کثیفی ها لکه می شوند و می توانند شامل کثیفی، شیره، مواد جامد کوچک، مایعات و هر نوع کثیفی دیگری باشد که تصور کنید. خاک سطح فرش را مسدود می کند و اگر مقداری از آن خاک (یعنی شربت) سفت شود، سطح فرش احتمالاً دچار پارگی جزئی می شود و این امر در دراز مدت از استحکام و جذابیت بصری آن می کاهد. تنها راه افزایش طول عمر فرش، انتخاب نظافت منظم است تا ذرات مسدود شده به موقع و بدون طولانی شدن اثر مضر آن از بین بروند.
 
تاثیر نظافت منظم بر عمر فرش
از طرفی نظافت حرفه ای منظم می تواند عمر فرش را کوتاه کند و این بستگی زیادی به جنس فرش از آن دارد. فرش های ساخته شده از الیاف مصنوعی مانند نایلون و اکریلیک اگر به طور منظم توسط یک متخصص با بخار داغ تمیز شوند، به سرعت خراب می شوند. بخار باعث ضعیف شدن الیاف و ساختار کلی فرش می شود.
 
فرش در دراز مدت استحکام مطلوب خود را از دست داد و برخی از الیاف از موقعیت های مورد نظر خود خارج شد. کثیفی این نوع فرش ها باید به صورت فیزیکی پاک شود و هرگونه شستشوی حرفه ای با بخار گرم باید به حداقل برسد تا عمر این فرش ها افزایش یابد.
 
تاثیر مواد شیمیایی بر عمر فرش
مواد شیمیایی به کار رفته در قالیشویی می تواند تا حد زیادی طول عمر فرش مورد نظر را تعیین کند. برخی از مواد شیمیایی م ورد استفاده در قالیشویی دارای درجه قابل توجهی از خورندگی هستند، به این معنی که استفاده طولانی مدت آنها بیشتر سطح فرش را در معرض آسیب قرار می دهد. در این راستا بررسی گزینه های موجود برای شستشوی فرش بسیار مهم است تا تنها یکی با کمترین ترکیب سطح و بافت فرش مورد استفاده قرار گیرد.
 
 
 
 


:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

نحوه شست‌وشوی فرش ماشینی و دستباف در قالیشویی

 

قالیشویی حکیمیه

همشهری آنلاین

مراحل شستن قالی، انواع شست‌وشو و نحوه شست‌وشوی فرش ماشینی و دستبافت در قالیشویی ها و نوع مواد مورد استفاده

 

فرش

امروزه بیشتر افراد در خانه‌های آپارتمانی زندگی می‌کنند، از این رو شست‌وشوی فرش در منزل، مانند سابق راحت نیست و دردسر زیادی دارد. از طرفی می‌دانید که فرش‌های نفیس، گل ابریشم و دستبافت نیز از قیمت بالایی برخوردارند. به همین دلیل باید در در نحوه شست‌وشوی فرش‌ها دقت و توجه بیشتری انجام شود تا کیفیت فرش همچنان بعد از شست‌وشو نیز حفظ شود.

 

نحوه شست‌وشوی فرش ماشینی و دستباف در قالیشویی

فرش‌های ماشینی و دستباف از نظر جنس الیاف، نحوه بافت، قیمت، رنگ‌بندی و… با یکدیگر متفاوت‌اند. با توجه به حساسیتی که در شست‌وشوی فرش وجود دارد، انجام این کار حتما باید توسط افراد مجرب و ماهر انجام شود تا آسیبی به این فرش‌ها نرسد. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با نحوه شست‌وشوی فرش ماشینی و فرش دستبافت در قالیشویی بیشتر آشنا کنیم. از شما نیز دعوت می‌کنیم تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

 

بهترین زمان برای شست‌وشوی فرش در قالیشویی

اگر می‌خواهید فرش دستبافت و ماشینی شما، همچنان بعد از شست‌وشو کیفیت اولیه خود را از دست ندهد، باید به نکات مختلفی توجه کنید. یکی از این نکات، انتخاب زمان مناسب برای شستن فرش در قالیشویی است. معمولا در ایام نوروز و قبل از عید، قالیشویی‌ها به خصوص شرکت های قالیشویی در تهران با موج زیادی از مشتریان خود مواجه می‌‎شوند. با توجه به این موضوع توصیه می‌کنیم شست‌وشوی قالی‌های ماشینی و دستباف خود را به روزهای آخر سال موکول نکنید.

 

یکی دیگر از نکات مهم به هنگام شستن قالی در قالیشویی، فصل مناسب است. معمولا فصول گرم سال بهترین زمان برای شست‌وشوی فرش ماشینی و دستباف است. در این زمان به علت هوای مناسب زمان شست‌وشو و تحویل فرش به حداقل زمان ممکن کاهش پیدا می‌کند. در پاییز و زمستان به علت احتمال بارندگی، مراحل شست‌وشوی فرش و خشک شدن آن طولانی‌تر می‌شود. از این رو احتمال پوسیدگی فرش نیز بیشتر می‌شود. البته امروز به دلیل مکانیزه شدن قالیشویی‌ها و استفاده از دستگاه‌های مدرن، زمان شست‌وشوی فرش در قالیشویی آنچنان اهمیتی ندارد و فصل انجام این کار مطابق نیاز، سلیقه‌ای و دلخواه است.

 

نحوه شست‌وشوی فرش در قالیشویی‌ها

امروزه در قالیشویی‌ها برای شست‌وشوی راحت‌تر فرش‌های ماشینی و دستباف با کمترین آسیب وارده، از ماشین‌آلات و دستگاه‌های مدرن استفاده می‌شود. روش مدرن برای شست‌وشوی قالی‌ها مزایا و معایب مختص به خود را دارند. معمولا برای شستشوی فرش به بهترین روش، به نکات مختلفی توجه می‌شود. این نکات عبارت‌اند از: نوع فرش، نوع شوینده، تازه یا کهنه بودن فرش و… . در نظر داشته باشید که برای افزایش عمر مفید فرش‌ها، عملیات شست‌وشو توسط افراد مجرب و ماهر انجام می‌شود. به طور کلی از سه روش برای شست‌وشو فرش دستبافت و ماشینی استفاده میشود:

 

روش سنتی

 

روش اتوماتیک

 

روش نیمه اتوماتیک

 

در ادامه اطلاعات بیشتری در خصوص انواع این روش‌ها در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

 

نحوه شست‌وشوی فرش ماشینی و دستباف در قالیشویی

 

روش سنتی برای شستن فرش

قبل از مکانیزه شدن دستگاه‌ها، متداول‌ترین روش برای شستن فرش‌ها، روش سنتی بود. روش سنتی شامل همان غبار روبی، ریختن مواد شوینده و شستن فرش است. از این روش برای شستن فرش در خانه‌ها نیز استفاده می‌شد. تنها تفاوتی که وجود داشت این بود که در قالیشویی‌ها برای خشک کردن فرش، آن‌ها را درون دستگاه‌های خشک کن قرار می‌دادند. با استفاده از این دستگاه زمان خشک شدن فرش به حداقل زمان ممکن کاهش پیدا می‌کرد. در نتیجه قالیشویی‌ها می‌توانستند در زمان مقرر فرش‌ را به صاحبان خود تحویل دهند.

 

روش نیمه اتوماتیک برای شستن فرش

در روش نیمه اتوماتیک برای شستن فرش‌ها از نیروی انسانی، تجهیزات و ابزارآلات ماشینی استفاده می‌شود. در این روش افراد باید به عنوان اپراتور با وسایلی مثل فرچه، شلاق‌زن و تجهیزات مخصوص فرایند شست‌وشوی فرش را انجام دهند. در روش نیمه اتوماتیک برای خشک کردن فرش‌ها همانند روش سنتی از دستگاه‌های خشک کن استفاده می‌شود.

 

روش تمام اتوماتیک برای شستن فرش

روش اتوماتیک، یکی از جدیدترین روش‌ها برای شست‌وشوی فرش ماشینی و دستباف به شمار می‌رود. در روش اتوماتیک تمامی مراحل شستن فرش، توسط دستگاه‌های مخصوص انجام می‌شود و نیروی انسانی کمترین دخالت را در این فرایند دارد. از طرفی دستگاه‌های شست‌وشوی فرش، همواره در حال به‌روزرسانی و پیشرفت هستند. تنها دخالتی که نیروی انسانی در فرایند شستن فرش‌ها دارد، جابه‌جایی فرش‌ها و نظارت بر شست‌وشو است.

 

مراحل شستشوی فرش ماشینی در قالیشویی

قالیشویی یکی از خدمات پر درخواست است. بعد از انتقال فرش به قالیشویی، ابتدا فرش‌ها، بررسی می‌شوند. در صورتی که فرش نیاز به ترمیم داشته باشد، قبل از شست‌وشو به بخش اصلاح فرستاده می‌شود، بعد از بررسی نوبت به غبارگیری فرش می‌رسد. عملیات غبارروبی در قالیشویی‌های مدرن با استفاده از تجهیزات مخصوص انجام می‌شود. استفاده از تجهیزات مختلف باعث می‌شود که به بافت فرش آسیبی وارد نشود. مرحله بعدی، تثبیت رنگ فرش است. انجام فرایند تثبیت رنگ فرش باعث می‌شود که به هنگام شست‌وشو، رنگ فرش تغییر نکند.

 

در فرایند شست‌وشوی فرش به بهترین روش، از باکیفیت‌ترین شوینده‌ها استفاده می‌شود تا بدون آسیب به بافت فرش، لکه‌ها کامل از بین بروند. برای شست‌وشوی فرش باید به جنس، تراکم و نوع فرش نیز توجه کرد. بهترین روش شستن فرش استفاده از تجهیزات مدرن شستشو با شوینده‌های مخصوص است. پس از شستن فرش نوبت به آبگیری و خشک کردن فرش می‌رسد. فرایند خشک کردن فرش‌های ماشینی در گرم‌خانه انجام می‌شود. در مرحله آخر فرش‌ها در کاور مخصوص بسته‌بندی می‌شوند و در زمان گفته شده به مشتریان تحویل داده می‌شود.

 

مراحل شست‌وشوی فرش دستبافت

اولین مرحله شستوشوی فرش دستبافت نیز مانند فرش ماشینی، تمیز کردن و گردگیری فرش است. برای گردگیری فرش دستبافت از دستگاه خاک گیر استفاده میشود. خاک گیری فرش باعث می‌شود که شست‌وشو بهتر انجام شود.

 

همانطور که می‌دانید در فرش‌های دستباف از رنگ‌های طبیعی استفاده شده است. از این رو برای شست‌وشوی قالی دستباف از هر نوع مواد شوینده ای استفاده نمیشود. زیرا ممکن است با مواد شوینده واکنش نشان دهد و در رنگ فرش تغییر ایجاد شود.برای شستن این نوع قالی ها از شامپو های سازگار با نوع و جنس قالی و مواد مخصوص برای تثبیت رنگ و جلوگیری از تداخل رنگ استفاده میشود.

 

برای شست‌وشوی فرش دستبافت از آب داغ استفاده نمی‌شود، زیرا باعث آسیب رسیدن به الیاف فرش می‌شود و همچنین دستگاهی که برای شستن قالی دستباف استفاده می‌شود، شلاق نام دارد که بهترین گزینه برای شست‌وشو است. البته برای قالی های ابریشم و گل ابریشم که ضخامت کم تری دارند از دستگاه برس زن نیز استفاده می‌شود.

 

پس از اتمام فرایند پاکسازی لکه‌ها و شست‌وشوی فرش، نوبت به آبکشی می‌شود. آبکشی فرش دستبافت باید تا زمانی که آب زلال از فرش خارج شود، ادامه پیدا کند. پس از اتمام مرحله آبکشی، نوبت به مرحله بعدی یعنی خشک‌ کردن فرش می‌رسد. در قالیشویی‌های مدرن برای خشک کردن فرش و آبگیری آن از دستگاه‌های سانتریفیوژی استفاده می‌شود. پس از آبگیری، فرش به داخل دستگاه‌های خشک‌کن انتقال داده می‌شود. در قالیشویی خاتون، تمامی مراحل شستشوی فرش، با توجه به حفظ کیفیت فرش انجام می‌شود.

 

شیشه بری یوسف اباد



:: بازدید از این مطلب : 195
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

قیمت شستشوی فرش در آستانه عید نوروز چقدر گران شد؟

 

قالیشویی فرجام

نرخ شستن فرش براساس متراژ آن تعیین می‌شود به گونه‌ای که قیمت شست و شوی هر متر فرش ماشینی در قالیشویی‌ها ۱۳ هزار تومان، موکت معمولی پنج هزار و موکت پُرزدار هفت هزار و ۵۰۰ تومان است.

 

فرزاد ناصری دبیر اتحادیه قالیشویان سنندج در گفتگو با خبرگزاری بسیج از کردستان، اظهار کرد: ۴۵ واحد قالیشویی فعال در شهرستان سنندج وجود دارد و تاکنون هم چهار، پنج واحد فاقد مجوز در این شهرستان شناسایی شده است.

 

وی با اشاره به اینکه ۲ واحد از واحد‌های فاقد مجوز پیگیر دریافت آن هستند، تاکید کرد: شهروندان باید دقت کنند و فرش هایشان را به هر واحدی تحویل ندهند تا در صورت بروز مشکلی بتوانند پیگیر حق و حقوق خود باشند.

 

وی با اعلام اینکه نرخ شستن فرش امسال نسبت به سال گذشته افزون بر ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده است، یادآور شد: نرخ شستن فرش براساس متراژ آن تعیین می‌شود به گونه‌ای که قیمت شست و شوی هر متر فرش ماشینی در قالیشویی‌ها ۱۳ هزار تومان، موکت معمولی پنج هزار و موکت پُرزدار هفت هزار و ۵۰۰ تومان است

 

دبیر اتحادیه قالیشویان سنندج یادآور شد: افزون بر هزینه شست و شو، ۲۰ درصد هم بابت هزینه حمل و نقل فرش به کل هزینه افزوده می‌شود.

 

مواردی هم در سپردن قالی و موکت به قالیشویی‌ها وجود دارد که اگر مردم رعایت نکنند با مشکل مواجه می‌شوند نمونه آن عدم توجه به داشتن مجوز از سوی قالیشویی‌ها و نداشتن فاکتور است که بدون در نظر گرفتن این موارد در صورت آسیب به قالی ها، واحد قالیشویی جوابگوی مشتریان نخواهد بود.

 

دبیر اتحادیه قالیشویان سنندج از مردم درخواست کرد به هر قالیشویی که قالی‌های خود را تحویل می‌دهند فاکتور با درج اطلاعات کامل مربوط به تعداد تخته فرش و موکت‌های تحویل داده شده و نرخ مصوب، دریافت کنند.

 

ناصری یادآور شد: مواردی بوده که بعد از تسویه حساب و تحویل فرش ها، شهروندان شاهد آسیب وارد شده به فرش بودند که، چون کار تحویل داده شده و تسویه هم انجام شده است امکان اثبات اینکه این اتفاق در قالیشویی افتاده وجود ندارد بنابراین مردم بعد از کنترل و مشاهده فرش اقدام به پرداخت کامل هزینه کنند.

 

دبیر اتحادیه قالیشویان سنندج اظهار کرد: مواردی هم داشتیم مردم فقط از طریق یک شماره تلفن همراه درج شده برروی وانت هایی، فرش‌های خود را به افرادی تحویل دادند که نه تنها مجوز فعالیت در این حرفه را نداشتند بلکه فاقد مکان شست و شو هم بودند و افزون براین هدف این افراد فقط سرقت فرش‌ها بوده نه شستن آن.

 

شیشه بری  پونک



:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین
آیا انتخاب قالیشویی مناسب برای شستشوی فرش‌های دستباف مهم است؟
 
 
 
همانطور که می‌دانید قالی و قالیچه‌های دستباف از ارزش بسیار بالایی برخوردار هستند. به همین منظور با کوچکترین آسیب هزینه بسیار زیادی را روی دست شما می‌گذارند و احتمالا متضرر شوید.
 
به گزارش بازار، همانطور که می‌دانید قالی و قالیچه‌های دستباف از ارزش بسیار بالایی برخوردار هستند. به همین منظور با کوچکترین آسیب هزینه بسیار زیادی را روی دست شما می‌گذارند و احتمالا متضرر شوید. از این رو برای شستن این قالی‌ها باید نهایت دقت و توجه را خرج کنید تا از کوچکترین آسیب جلوگیری نمایید. برای شستن این قالی یا قالیچه‌ها باید از خدمات قالیشویی‌های معتبر نظیر قالیشویی ابریشم اصل به نشانی abrishamasl.com بهره بگیرید. قالیشویی خوب مرکزی است که بتواند فرش‌های دستباف را به بهترین شکل ممکن برای شما بشوید و آسیبی به آن وارد نکند. بنابراین در انتخاب یک مرکز قالیشویی خوب بسیار تحقیق کنید. قالیشویی‌های معتبر مانند ابریشم اصل با بهره از دستگاه‌ها و تجهیزات مدرن، مواد شوینده مناسب و همچنین پرسنل متخصص و مجرب به بهترین شکل ممکن قالی و قالیچه‌های دستباف شما را می‌شویند. در ادامه این مطلب بیشتر درباره انتخاب یک قالیشویی معتبر و خوب برای شستشوی فرش‌های دستباف با شما صحبت خواهیم کرد. بنابراین همراه ما باشید.
 
آیا انتخاب قالیشویی مناسب برای شستشوی فرش‌های دستباف مهم است؟
 
اهمیت شستن فرش‌های دستباف
فراموش نکنید که تمیزی و نظافت فرش‌ها همیشه دکوراسیون داخلی منزل را تحت تاثیر قرار می‌دهد و از اهمیت بالایی برخوردار است. فرش‌های دستباف جزء محبوب‌ترین فرش‌های دنیا محسوب می‌شوند. بنابراین باید در نگهداری و حفظ آنها کوشا باشید. چرا که استفاده بلند مدت از فرش‌ها موجب کدر شدن و کثیفی آنها می‌شود. برای شستشو و مراقبت از آنها بهتر است بهترین قالیشویی نظیر قالیشویی شریعتی را انتخاب کنید.
 
بسیاری بر این باورند که تنها جاروبرقی مداوم فرش را تمیز و از آلودگی پاک می‌کند. اما تنها جاروبرقی کارساز نیست. شستشوی دقیق و اصولی می‌تواند مانع از آسیب به فرش و تمیزی همیشگی آن شود. علاوه بر این شستن فرش‌ها می‌تواند از وجود باکتری جلوگیری کند و طول عمر فرش‌های دستباف را به طور قابل توجهی بالا ببرد.
 
با انتخاب یک قالیشویی معتبر و خوب جهت شستشو و اعلاشویی فرش‌های دستباف آسوده خیال باشید. زیرا در صورت انتخاب درست فرش‌های شما عین روز اول تمیز و پاکیزه می‌شود و کوچکترین آسیبی به آن وارد نخواهد شد. قالیشویی‌های معتبر مانند قالیشویی ابریشم اصل با بهره از تجهیزات پیشرفته و با کیفیت طول عمر فرش دستباف را افزایش می‌دهند و آنها را برق میندازند.
 
آیا انتخاب قالیشویی مناسب برای شستشوی فرش‌های دستباف مهم است؟
 
نگاهی بر مراحل شستشوی فرش دستباف
همانطور که گفته شد برای شستشوی فرش‌های دستباف، باید دقت و توجه کافی را به خرج داد. این فرش‌ها باید به درستی و به روش‌ نوین شسته شوند تا بتوانند کمترین آسیب را ببینند و طول عمرشان روز به روز افزایش پیدا کند.
 
هنگامی که شما بهترین و معتبرترین مرکز شستشوی فرش‌های دستباف را پیدا و انتخاب می‌کنید، پرسنل مجرب طی مراحل خاص قالی یا قالیچه‌های شما را می‌شویند.
 
در این مراکز شستشوی فرش، پس از شناخت نوع و الیاف قالی، با دستگاهی مخصوص گرد و غبار روی فرش را از بین می‌برند. این کار بعد از خیس شدن فرش مانع از ایجاد لکه و زردی روی فرش می‌شود. در مرحله بعد نیز با استفاده از دستگاه‌هایی که شلاق‌های دوار شکل و بزرگ دارند، آلودگی‌های موجود روی فرش‌ها را با دقت می‌زدایند.
 
پس از انجام این مراحل حال نوبت به شستشوی قالی و قالیچه‌های دستباف می‌رسد. در مراکز معتبر و خوب شستشوی قالی، کارشناسان و متخصصان پس از بررسی فرش، بهترین و متناسب‌ترین نوع ماده شستشوی را انتخاب می‌کنند. بهره‌گیری از مواد شوینده صحیح و مناسب موجب می‌شود تا رنگ فرش‌ها تحت تاثیر قرار نگیرند و هیچ تغییر نکنند. در این حالت پس از شستن رنگ‌های فرش‌های دستباف ثابت می‌ماند و تغییری شامل حال آنها نمی‌شود.
 
پس از شستن فرش با مواد شستشوی مناسب، نوبت به مرحله آبکشی می‌رسد. آبکشی فرش‌های دستباف چندین مرحله دارد که در ادامه درباره آن بیشتر توضیح خواهیم داد.
 
آبکشی باید به گونه‌ای انجام شود که در ریشه و تار و پود فرش هیچ مواد شوینده‌ای باقی نماند. در مراکز قالیشویی معتبر فرآیند آبگیری در پایان با دستگاه‌های مخصوصی انجام می‌شود.
 
در صورتی که فرش‌های دستباف قدیمی و دارای پوسیدگی‌های خفیف و ریزی باشند، لازم است برای آبگیری از دستگاه‌هایی با دور پایین و آهسته بهره بگیرند.
 
علاوه بر همه این موارد در قالیشویی‌های معتبر و خوب، به منظور تثبیت رنگ‌های فرش‌های دستباف از مواد مخصوصی استفاده می‎کنند. در حقیقت این کار موجب می‌شود تا فرش‌ها پس از شستشو به خوبی بدرخشند و تداخل رو ترکیب رنگ آنها ایجاد نشود. در حقیقت مراکز و قالیشویی‌های معتبر شستشوی قالی و قالیچه‌های دستباف با انجام شستشوی صحیح، دقیق و اعلاشویی فرش توانسته‌اند گامی مهم در حفظ این سرمایه ملی بردارند.
 
سایر خدمات در قالیشویی‌های معتبر
در شرکت‌های قالیشویی‌ معتبر علاوه بر شستشوی فرش‌های دستباف خدمات دیگری نیز ارائه می‌شود. به عنوان مثال بسیاری از این قالیشویی‌ها فرش‌های ماشینی را نیز می‌شویند و خدمات دیگری نظیر رفوگری، ترمیم ریشه و... را به مشتریان خود ارائه می‌کنند.
 
در حقیقت در بهترین مراکز قالیشویی مانند قالیشویی ابریشم اصل، ابتدا قبل از شستشو فرش از نظر سلامت نیز بررسی می‌شود. اگر قالی یا قالیچه‌های شما به رفو یا ترمیم نیاز داشته باشد، جای هیچ نگرانی نخواهد بود. این مراکز معتبر تعدادی متخصص در این زمینه دارند که مشکل را به سرعت حل می‌کنند.
 
یکی دیگر از خدمات خوب و فوق‌العاده که قالیشویی‌های معتبر به مشتریان خود ارائه می‌کنند، رنگبرداری است. در صورتی که رنگ‌آمیزی فرش دارای ثبات کافی نباشد و حین خیس شدن و شستشو رنگ‌ها ادغام شده باشند، آنها این مشکل را نیز حل خواهند کرد.
 
همچنین قالیشویی‌های معتبر و حرفه‌ای لکه‌های فرش را نیز از بین می‌برند. آنها حلال‌های مناسبی برای برطرف کردن لکه فرش دارند. به همین منظور با دیدن کوچکترین لکه، آنها را حین شستشو از بین می‌برند و قالی یا قالیچه‌ها را همانند روز اول نو به شما تحویل می‌دهند.
 
 
آیا انتخاب قالیشویی مناسب برای شستشوی فرش‌های دستباف مهم است؟
 
 
 
همانطور که می‌دانید قالی و قالیچه‌های دستباف از ارزش بسیار بالایی برخوردار هستند. به همین منظور با کوچکترین آسیب هزینه بسیار زیادی را روی دست شما می‌گذارند و احتمالا متضرر شوید.
 
به گزارش بازار، همانطور که می‌دانید قالی و قالیچه‌های دستباف از ارزش بسیار بالایی برخوردار هستند. به همین منظور با کوچکترین آسیب هزینه بسیار زیادی را روی دست شما می‌گذارند و احتمالا متضرر شوید. از این رو برای شستن این قالی‌ها باید نهایت دقت و توجه را خرج کنید تا از کوچکترین آسیب جلوگیری نمایید. برای شستن این قالی یا قالیچه‌ها باید از خدمات قالیشویی‌های معتبر نظیر قالیشویی ابریشم اصل به نشانی abrishamasl.com بهره بگیرید. قالیشویی خوب مرکزی است که بتواند فرش‌های دستباف را به بهترین شکل ممکن برای شما بشوید و آسیبی به آن وارد نکند. بنابراین در انتخاب یک مرکز قالیشویی خوب بسیار تحقیق کنید. قالیشویی‌های معتبر مانند ابریشم اصل با بهره از دستگاه‌ها و تجهیزات مدرن، مواد شوینده مناسب و همچنین پرسنل متخصص و مجرب به بهترین شکل ممکن قالی و قالیچه‌های دستباف شما را می‌شویند. در ادامه این مطلب بیشتر درباره انتخاب یک قالیشویی معتبر و خوب برای شستشوی فرش‌های دستباف با شما صحبت خواهیم کرد. بنابراین همراه ما باشید.
 
آیا انتخاب قالیشویی مناسب برای شستشوی فرش‌های دستباف مهم است؟
 
اهمیت شستن فرش‌های دستباف
فراموش نکنید که تمیزی و نظافت فرش‌ها همیشه دکوراسیون داخلی منزل را تحت تاثیر قرار می‌دهد و از اهمیت بالایی برخوردار است. فرش‌های دستباف جزء محبوب‌ترین فرش‌های دنیا محسوب می‌شوند. بنابراین باید در نگهداری و حفظ آنها کوشا باشید. چرا که استفاده بلند مدت از فرش‌ها موجب کدر شدن و کثیفی آنها می‌شود. برای شستشو و مراقبت از آنها بهتر است بهترین قالیشویی نظیر قالیشویی شریعتی را انتخاب کنید.
 
بسیاری بر این باورند که تنها جاروبرقی مداوم فرش را تمیز و از آلودگی پاک می‌کند. اما تنها جاروبرقی کارساز نیست. شستشوی دقیق و اصولی می‌تواند مانع از آسیب به فرش و تمیزی همیشگی آن شود. علاوه بر این شستن فرش‌ها می‌تواند از وجود باکتری جلوگیری کند و طول عمر فرش‌های دستباف را به طور قابل توجهی بالا ببرد.
 
با انتخاب یک قالیشویی معتبر و خوب جهت شستشو و اعلاشویی فرش‌های دستباف آسوده خیال باشید. زیرا در صورت انتخاب درست فرش‌های شما عین روز اول تمیز و پاکیزه می‌شود و کوچکترین آسیبی به آن وارد نخواهد شد. قالیشویی‌های معتبر مانند قالیشویی ابریشم اصل با بهره از تجهیزات پیشرفته و با کیفیت طول عمر فرش دستباف را افزایش می‌دهند و آنها را برق میندازند.
 
آیا انتخاب قالیشویی مناسب برای شستشوی فرش‌های دستباف مهم است؟
 
نگاهی بر مراحل شستشوی فرش دستباف
همانطور که گفته شد برای شستشوی فرش‌های دستباف، باید دقت و توجه کافی را به خرج داد. این فرش‌ها باید به درستی و به روش‌ نوین شسته شوند تا بتوانند کمترین آسیب را ببینند و طول عمرشان روز به روز افزایش پیدا کند.
 
هنگامی که شما بهترین و معتبرترین مرکز شستشوی فرش‌های دستباف را پیدا و انتخاب می‌کنید، پرسنل مجرب طی مراحل خاص قالی یا قالیچه‌های شما را می‌شویند.
 
در این مراکز شستشوی فرش، پس از شناخت نوع و الیاف قالی، با دستگاهی مخصوص گرد و غبار روی فرش را از بین می‌برند. این کار بعد از خیس شدن فرش مانع از ایجاد لکه و زردی روی فرش می‌شود. در مرحله بعد نیز با استفاده از دستگاه‌هایی که شلاق‌های دوار شکل و بزرگ دارند، آلودگی‌های موجود روی فرش‌ها را با دقت می‌زدایند.
 
پس از انجام این مراحل حال نوبت به شستشوی قالی و قالیچه‌های دستباف می‌رسد. در مراکز معتبر و خوب شستشوی قالی، کارشناسان و متخصصان پس از بررسی فرش، بهترین و متناسب‌ترین نوع ماده شستشوی را انتخاب می‌کنند. بهره‌گیری از مواد شوینده صحیح و مناسب موجب می‌شود تا رنگ فرش‌ها تحت تاثیر قرار نگیرند و هیچ تغییر نکنند. در این حالت پس از شستن رنگ‌های فرش‌های دستباف ثابت می‌ماند و تغییری شامل حال آنها نمی‌شود.
 
پس از شستن فرش با مواد شستشوی مناسب، نوبت به مرحله آبکشی می‌رسد. آبکشی فرش‌های دستباف چندین مرحله دارد که در ادامه درباره آن بیشتر توضیح خواهیم داد.
 
آبکشی باید به گونه‌ای انجام شود که در ریشه و تار و پود فرش هیچ مواد شوینده‌ای باقی نماند. در مراکز قالیشویی معتبر فرآیند آبگیری در پایان با دستگاه‌های مخصوصی انجام می‌شود.
 
در صورتی که فرش‌های دستباف قدیمی و دارای پوسیدگی‌های خفیف و ریزی باشند، لازم است برای آبگیری از دستگاه‌هایی با دور پایین و آهسته بهره بگیرند.
 
علاوه بر همه این موارد در قالیشویی‌های معتبر و خوب، به منظور تثبیت رنگ‌های فرش‌های دستباف از مواد مخصوصی استفاده می‎کنند. در حقیقت این کار موجب می‌شود تا فرش‌ها پس از شستشو به خوبی بدرخشند و تداخل رو ترکیب رنگ آنها ایجاد نشود. در حقیقت مراکز و قالیشویی‌های معتبر شستشوی قالی و قالیچه‌های دستباف با انجام شستشوی صحیح، دقیق و اعلاشویی فرش توانسته‌اند گامی مهم در حفظ این سرمایه ملی بردارند.
 
سایر خدمات در قالیشویی‌های معتبر
در شرکت‌های قالیشویی‌ معتبر علاوه بر شستشوی فرش‌های دستباف خدمات دیگری نیز ارائه می‌شود. به عنوان مثال بسیاری از این قالیشویی‌ها فرش‌های ماشینی را نیز می‌شویند و خدمات دیگری نظیر رفوگری، ترمیم ریشه و... را به مشتریان خود ارائه می‌کنند.
 
در حقیقت در بهترین مراکز قالیشویی مانند قالیشویی ابریشم اصل، ابتدا قبل از شستشو فرش از نظر سلامت نیز بررسی می‌شود. اگر قالی یا قالیچه‌های شما به رفو یا ترمیم نیاز داشته باشد، جای هیچ نگرانی نخواهد بود. این مراکز معتبر تعدادی متخصص در این زمینه دارند که مشکل را به سرعت حل می‌کنند.
 
یکی دیگر از خدمات خوب و فوق‌العاده که قالیشویی‌های معتبر به مشتریان خود ارائه می‌کنند، رنگبرداری است. در صورتی که رنگ‌آمیزی فرش دارای ثبات کافی نباشد و حین خیس شدن و شستشو رنگ‌ها ادغام شده باشند، آنها این مشکل را نیز حل خواهند کرد.
 
همچنین قالیشویی‌های معتبر و حرفه‌ای لکه‌های فرش را نیز از بین می‌برند. آنها حلال‌های مناسبی برای برطرف کردن لکه فرش دارند. به همین منظور با دیدن کوچکترین لکه، آنها را حین شستشو از بین می‌برند و قالی یا قالیچه‌ها را همانند روز اول نو به شما تحویل می‌دهند.
 
 


:: بازدید از این مطلب : 192
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

چرا بهترین کار سپردن قالی به قالیشویی است؟

 

قالیشویی تهرانپارس

چرا بهترین کار سپردن قالی به قالیشویی است؟

از گذشته تا به امروز، قالی و قالیچه یکی از لوازم مهم و ارزشمند خانه‌های ایرانی بوده و هست. در واقع فرش‌ها هنر ایرانی را به رخ بیننده می‌کشانند و موجب زیبا‌تر شدن خانه‌ها می‌شوند. آدم‌های زیادی ساعت‌ها، روزها و شاید هم سالها برای بافت یک فرش پشت دار قالی نشسته‌اند و تار و پود آن را به زیبایی درهم تنیده‌اند. به همین منظور نگهداری از این سرمایه گرانبها کمی سخت و دشوار خواهد بود. زیرا با کوچکترین بی‌احتیاطی ممکن است آسیب ببیند و دیگر جلوه اولیه را نداشته باشد. یکی از موارد و اصول مهم نگهداری فرش، شستن آن است. اگر شما قالی و قالیچه‌های منزل خود را به درستی و براساس اصول و مقررات نشویید قطعا آسیب می‌بینند و شما مجبور به هزینه دوباره خواهید شد. اما آیا سپردن قالی به قالیشویی بهترین کار ممکن است؟ آیا روش سنتی برای شستشوی فرش مناسب نیست؟

 

2

 

مزایای شستشوی فرش در قالیشویی‌ها

همانطور که احتمالا بارها دیده یا شنیده‌اید، قالی و قالیچه‌های منزل را می‌توانید به دو روش سنتی یا مدرن (قالیشویی) بشویید. اما کدام آسیب کمتری به فرش می‌رساند؟ قطعا سپردن فرش به یک قالیشویی معتبر و مجاز مانند قالیشویی خواجه عبدالله انصاری می‌تواند تضمین‌کننده تمیزی فرش باشد.

 

روش سنتی به نسبت روش مدرن یا همان مکانیزه، به فرش آسیب بیشتری وارد می‌کند. علاوه بر این وقت و انرژی بسیار زیادی حین شستشو از شما نیز می‌گیرد که ممکن است پس از شستشو دچار کمردرد، پادرد و دست درد شوید. به همین منظور سپردن فرش به قالیشویی بهترین روش شستشوی قالی و قالیچه‌ها است. چرا که شرکت‌های قالیشویی فرش را به روش اصولی و درست می‌شویند و به آن آسیبی وارد نمی‌شود. برخی از مراحل شستشو را در ادامه برایتان ذکر کردیم.

 

3

 

مراحل شستن فرش در قالیشویی

قالیشویی‌های معتبر و مجاز پس از دریافت فرش آن را با دقت و اصول صحیح و درست شسته و خشک می‌کنند. به همین منظور پس از تحویل فرش نه تنها کوچکترین آسیبی ندیده بلکه تمیزی و بوی عطر پاکیزگی فضای خانه‌تان را پر می‌کند. این شرکت‌ها طی این چند مرحله زیر فرش را می‌شویند:

 

●غبارروبی

فرش یکی از لوازمی است که در منزل دائما پا خورده و روی آن گردوغبار بسیار زیادی می‌نشیند. برخی از این گرد و غبار سطحی هستند و با جاروبرقی کشیدن پاک می‌شوند. اما این در حالیست که برخی دیگر به سطح زیرین فرش نفوذ می‌کنند و در نتیجه تاروپود آن نیز تحت تاثیر قرار می‌دهند. در کارخانجات قالیشویی، قبل از خیس کردن فرش، با بهره از یک دستگاه روی فرش را غبارروبی می‌کنند. این دستگاه با قدرت مکش بالا و سرعت چرخش بی‌نظیر همه غبارهای را از سطح رو و زیر فرش پاک و خارج می‌کند.

 

●شستشو

در این مرحله فرش روی سطح صافی پهن شده و آن را با فشار آب زیاد خیس می‌کنند. پس از اینکه از خیس شدن آن مطمئن شدن، فرش را با مواد شوینده مناسب توسط دستگاه‌های مخصوصی که برس‌های نرم دارد، به آرامی شسته و تمیز می‌کنند. در این مرحله با انتخاب و بهره از مواد شوینده مناسب قالی و قالیچه‌ها را مورد شستشو قرار می‌دهند. لازم به ذکر است که مواد شوینده انتخابی توسط شرکت با مواد شوینده خانگی نظیر شامپو فرش و... کاملا متفاوت است. به همین منظور است که تاروپود قالی پس از شستشو حفظ و نرم‌تر از روز اول می‌شود.

 

●آب‌کشی

پس از اینکه به طور کامل فرش را شستن، نوبت به آبکشی می‌رسد. این کار در قالیشویی‌ها با آب فشار قوی صورت می‌پذیرد. دو بار برای اطمینان بیشتر و حذف مواد شوینده از روی فرش یا نجسی احتمالی آن را آبکشی می‌کنند.

 

●آب‌گیری

یکی از کارهای مهمی که پس از شستشو و آبکشی انجام می‌دهند، آب‌گیری است. در این مرحله با استفاده از دستگاه‌های بسیار بزرگ به نام آب‌گیر این کار را انجام می‌دهند. این دستگاه بزرگ و گرد، دارای بدنه‌ای فلزی و مشبکی بوده که دور تند فرش را چرخانده و موجب گرفتن آب اضافی آن می‌شود. این دستگاه به نیروی گریز از مرکز کار می‌کند و قدرت بسیار بالایی دارد.

 

در روش سنتی و خانگی این مرحله اصلا قابل اجرا نیست. افرادی که در حیاط منزل قالی و قالیچه‌های خود را می‌شویند معمولا آن را به صورت ایستاده از جایی تکیه می‌دهند تا آب اضافی از آن خارج شود. در این حالت ممکن است رنگ فرش درهم ترکیب و قاطی شود. همچنین ممکن است آب زرد رنگی مجدد حاشیه‌های فرش را کثیف کند که بسیار اعصاب‌خوردکن خواهد بود. این عمل در قالیشویی‌ها به سرعت انجام می‌شود. به همین منظور نه تنها آب قالی به طور کامل گرفته می‌شود بلکه رنگ‌های آن بدون ترکیب شدن سرجایشان می‌مانند.

 

●خشک کردن

خشک شدن اصولی فرش از پوسیده شدن آن به شدت جلوگیری می‌کند. برای خشک کردن فرش‌های شسته نور مستقیم خورشید اصلا ایده مناسبی نیست. زیرا نور مستقیم خودش به تاروپود فرش آسیب می‌زند. قالیشویی‌ها در محل کارخانه جایی به نام گرم‌خانه دارند که به کمک دستگاه‌های گرمایشی مخصوص و دمای بالا، فرش را به طور کامل خشک می‌کنند. خشک شدن کامل فرش بسیار مهم است.

 

این مرحله معمولا در روش سنتی به وسیله نور خورشید انجام می‌شود که نه تنها به تاروپود آسیب می‌زند، بلکه در صورت بارانی یا ابری بودن هوا نمی‌توان از این روش استفاده کرد. به همین منظور عملا فرش خشک نمی‌شود و رطوبت موجود در آن ممکن است باعث پوسیدگی تاروپود آن شود.

 

همانطور که در این مقاله مطالعه کردید، شستن فرش به روش سنتی به نسبت کار سختی است و می‌تواند آسیب‌های بسیار زیادی را به قالی وارد کند. بنابراین با توجه به موارد گفته شده، بهترین کار این است که برای شستشوی فرش آن را به یک قالیشویی معتبر و مجاز در سطح شهر بسپارید. در این صورت کالای ارزشمند شما با رعایت اصولی قالیشویی شسته و تمیز و پاکیزه به شما تحویل داده می‌شود.

 

 

ساخت ساز غرب تهران

 



:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

فرش قرمز برای اولین بار در تاریخ اسکار تغییر رنگ داد!
از اسکار سی و سوم در سال ۱۹۶۱، این اولین بار است که در مراسم اسکار ۲۰۲۳، رنگ فرش این رویداد مهم سینمایی قرمز نیست و رنگ بژ انتخاب شده است.
به نقل از هالیوود ریپورتر، به گفته مسئولان آکادمی اسکار، از اسکار سی و سوم در سال ۱۹۶۱، این اولین بار است که در مراسم اسکار ۲۰۲۳، رنگ فرش این رویداد مهم سینمایی قرمز نیست و رنگ بژ انتخاب شده است.

آکادمی علوم و هنر‌های تصاویر متحرک، در یک رویداد سنتی در روز چهارشنبه، میزبان رسانه ها، کارکنان و اعضای این این برنامه و «جیمی کیمل» مجری آن بود که با پهن شدن فرش قرمز اسکار امسال، مشخص شد رنگ این فرش واقعاً قرمز نیست و همین موضوع، دستاویز شوخی‌های «جیمی کیمل» شد که سه سال پیاپی است اجرای این رویداد مهم سینمایی را برعهده دارد.

وبگردی: 

علائم وجود ساس در منزل

قالیشویی در جشنواره

این مجری گفت: واقعاً هیجان‌زده هستم و افتخار می‌کنم و این موضوع، بیشتر از همه به خاطر فرش است چراکه خیلی زیباست.

به نظر می‌رسد که سنت شکنی درمورد نمادین‌ترین فرش قرمز هالیوود هیچ گونه ارتباطی با سیلی تیترساز اسکار سال گذشته ندارد و یکی از مسئولان امر می‌گوید که فرش اسکار از نظر رنگ، تغییرات بزرگی کرده است.

«جیمی کیمل» با اشاره به نگرانی مردم درمورد اسکار امسال و تکرار نشدن اتفاق سال گذشته ادامه داد: مردم خیلی نگران بودند که امسال هم، مثل سال گذشته با خشونت و سیلی همراه باشد و از این جا باید بگویم و این اطمینان را بدهم که در جریان برگزاری این مراسم، خونی ریخته نخواهد شد.

برگزارکنندگان آکادمی اسکار می‌گویند اگرچه در سال ۱۹۶۱ برای نخستین بار، خارج از ورودی سالن اجتماعات سانتامونیکا، فرش قرمز پهن شد، ولی آن زمان هم، رنگ این فرش به طور کامل قرمز نبود و تا حدی به این رنگ بود.

امسال، «لیزا لاو» یکی از مدیران مجله «ووگ» و «رائول اویلا» از مت‌گالا تصمیم دارند که تجربه زیبایی‌شناسانه فرش قرمز را به چالش بکِشند.

«لیزا لاو» درمورد چرایی انتخاب رنگ بژ گفت که با توجه به حضور مهمان‌ها در سالن برگزاری در حوالی ساعت ۱۶ بعد از ظهر و وجود آفتاب و همین طور پوشش رسمی آن‌ها که مناسب مراسم شب است این رنگ انتخاب شد تا تغییر از ساعات روز به شب، به آهستگی صورت بگیرد.

او رنگ بژ را تداعی شن‌های ساحلی در زمان غروب آفتاب عنوان کرد و این موضوع را اولین تجربه تغییر سنت‌ها دانست و گفت که به تدریج، تغییرات دیگری هم صورت خواهد گرفت.

گفتنی است که امسال، برگزارکنندگان آکادمی اسکار به رسانه‌های حاضر در این رویداد مهم سینمایی اعلام کرده اند که از کت و شلوار یا لباس مشکی یا تیره با کراوات سیاه استفاده کنند و در این مراسم حضور داشته باشند.

منبع: https://www.yjc.ir



:: بازدید از این مطلب : 208
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

نکات مهم در خرید فرش ماشینی توسط فرشیما فاش شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :
 
یکی از اصلی‌ترین المان‌ها و عناصر کاربردی در دکوراسیون‌های منازل، فرش ماشینی است که دارای اهمیت بالایی می‌باشد. هنگام خرید فرش مشتریان گران‌قدر باید مدنظر داشته باشند که فرش ماشینی را قرار است در کجا پهن کنند و کاربرد آن چیست؟ به طورکلی باید بگوییم در خرید فرش ماشینی نکات کلیدی وجود دارد که باید اصول و قواعد آن رعایت شود؛ در این صورت می‌توانید شما با انتخابی هوشمندانه و زیرکانه، گزینشی درست و مطمئن داشته باشید. شاخصه‌های مهمی همچون شانه و تراکم فرش، طرح، رنگ بندی، نوع دکوراسیون و سبک زندگی در انتخاب فرش ماشینی نقش بسزایی دارند.
مؤلفه‌هایی مستور، اما کاربردی در خرید فرش ماشینی
در انتخاب فرش ماشینی چند پارامتر مهم وجود دارد که رعایت هوشمندانه آن از ضوابط اصلی خرید فرش ماشینی است. از آنجایی که فرش ماشینی کاشان یک کالای ارزشمند با قیمت بالا است، باید با رعایت این مؤلفه‌ها که توسط مجموعه بزرگ فروش فرش فرشیما فاش شده است، آگاهانه انتخاب شود.

 طول عمر فرش ماشینی با دو فاکتور مهم شانه و تراکم
از مهمترین مؤلفه در انتخاب فرش طول عمر و دوام بالای آن می‌باشد که با تراکم فرش و الیاف به کار رفته در آن رابطه مستقیمی دارد. قبل از خرید فرش توجه به شانه و تراکم فرش از موارد بسیار مهم می‌باشد؛ چه‌بسا بسیاری از خریداران هنگام انتخاب فرش ماشینی چنان شیفته طرح و نقشه فرش می‌شوند که از شانه و تراکم فرش غافل می‌شوند؛ به همین خاطر انتخابی نادرست انجام می‌دهند.

تعداد گره در طول و عرض فرش از مسائل مورد توجه در خرید قالی است. هر چه شانه و تراکم فرش بیشتر باشد، فرش از طول عمر بالایی برخوردار است.

 

قیمت فرش
قیمت فرش ماشینی https://carpetfarshima.com/carpet بر حسب کیفیت بالا برای خریدار مهم است؛ چه‌بسا امروزه فرش‌های تزیینی با الیاف نامرغوب تولید می‌شوند که قیمت بالایی دارند؛ لذا خرید فرش مستقیم از کارخانه راهی مطمئن برای تهیه یک بافته با کیفیت و قیمت مناسب است. خرید فرش کاشان مستقیم از کارخانه در مجموعه فرشیما به صورت اینترنتی و حضوری برای مشتریان گرامی امکان پذیر می‌باشد و این موضوع باعث شده تا تجربه خریدی مقرون به صرفه داشته باشند.

 

ضخامت و لطافت فرش ماشینی
لطیف بودن فرش حس خوشایندی است که افراد هنگام تماس با انواع بافته ماشینی به آن دست پیدا می‌کنند. فرش ماشینی کاشان با متفاوت بودن ارتفاع نخ خاب فرش با نام فرش ضخیم یا ظریف به فروش می‌رسند.

ضخیم بودن یا ظریف بودن فرش متناسب با کارایی و مکان مورد استفاده انتخاب می‌شود.فرش‌های با ضخامت بالا به عنوان کفپوش برای نشست و برخاست‌های طولانی است تا احساس راحتی در افراد ایجاد شود. فرش 700 شانه یکی از فرش‌های ضخیمی است که محبوبیت بسیاری در دکوراسیون‌های کلاسیک و مدرن دارد و با تنوع نقش و نگارهای جذاب فرش ماشینی 700 شانه https://carpetfarshima.com/carpet-700-reeds هیچگاه از مد نمی‌افتد.

فرش‌های ظریف مثل فرش 1200 شانه https://carpetfarshima.com/carpet-1200-reeds مناسب افرادی است که زیبایی فرش برایشان مهم است. این فرش‌ها مناسب تمامی فضاها و مکان‌ها نیست؛ چراکه بیشتر این فرش‌ها به عنوان فرش تزیینی و زینت بخش در دکوراسیون استفاده می‌شود. قسمت‌های مختلفی همچون سالن پذیرایی و اتاق نشیمن که رفت و آمد زیادی ندارند از این فرش ظریف می‌توانند استفاده نمایند.

 

خرید فرش ماشینی گزینه ای نوین برای دکوراسیون امروزی
انتخاب فرش باید حس خوبی را در مخاطب و بیننده ایجاد کند تا افرادی که در آن مکان زندگی می‌کنند به آرامش نسبی دست پیدا کنند. با توجه به اصول دکوراسیون داخلی، طرح و رنگ فرش به گونه ای باید انتخاب شود که فضای دکوراسیون کاملاً ایده‌آل و آرام بخش باشد تا افراد از نمای ظاهری فرش تا سالیان سال لذت ببرند.

خرید فرش ماشینی یکی از روش‌های آسان برای ایجاد روح بخشیدن در فضای محیط می‌باشد و باعث برپایی محفلی گرم در دورهمی‌های دوستانه می‌باشد؛ لذا انتخاب آن بسیار مهم است. برای ایجاد فضایی جذاب و متمایز می‌توانید از رنگ‌های مکمل در اکسسوری‌ها استفاده شود تا چینشی زیبا داشته باشید.

با رعایت نکات اصلی خرید فرش ماشینی، می‌توانید هماهنگی خوبی میان اجزای منزل داشته باشید. با انتخاب صحیح فرش علاوه بر نشان دادن سلیقه خود در ماندگاری و طول عمر فرش نقشی مؤثر ایفا خواهید کرد.

وبگردی:

قالیشویی در فرجام

ساس چه شکلیه

 

طرح فرش جدید کاشان مشخصه ای طلایی در خرید فرش ماشینی
خریدار هنگام خرید فرش آنلاین باید نوع چیدمان دکوراسیون و یا سبک زندگی را مدنظر داشته باشد. با توجه به اینکه امروزه قیمت فرش بالا می‌باشد و برخی از افراد توانایی خرید فرش کاشان را ندارند، بهتر است فرشی را تهیه نمایند که تنها با تغییر رنگ اکسسوری‌ها بتوانند نوع دکوراسیون را تغییر دهند.

طرح‌های کلاسیک فرش جدید کاشان در طیف رنگ خنثی مناسب دکوراسیون مدرن می‌باشد. این بافته متناسب با سلایق خریدار بیشتر در رنگ‌های خنثی ذغالی، فیلی، طوسی و نقره ای ارائه می‌شود که مناسب دکوراتیو‌های مدرنیته امروزی هستند.

فرش افشان https://carpetfarshima.com/product-tag/afshan-design-carpet با رنگ‌های روشن و لایت مناسب دکوراسیون‌های مینیمال هستند. محیط‌هایی که کوچک هستند با رنگ خنثی در طرح و نگاره طرح افشان با قانون خطای دید فضا را بزرگ‌تر جلوه می‌دهد. رنگ روشن مناسب اتاق کودک یا آشپزخانه نمی‌باشد؛ زیرا با ریخت و پاش‌های بسیار زیبای فرش مکدر می‌شود.

طرح‌های خشتی در دکوراسیون‌های امروزی جای ویژه خود را محفوظ نگه داشته اند. قاب‌های منظم‌‌ و یا نامتقارن فرش خشتی در تلفیق با طرح افشان و خشتی فضا را بزرگ‌تر از آنچه هست نشان می‌دهد. طرح خشتی مناسب‌ترین گزینه برای دکوراسیون کلاسیک می‌باشد که امروزه در طرح آن از نقوش سنتی استفاده می‌شود.

 

چالش خرید بافته ماشینی از فرشیما برحسب جنس فرش
کارخانه فرش کاشان با در نظر گرفتن فاکتور مهم جنس الیاف به شما کمک می‌کند تا در انتخاب فرش با کیفیت، کمترین خطا را داشته باشید. امروزه فرش کاشان با الیاف‌های مختلف در سایت فرش کاشان فرشیما به فروش می‌رسد که می‌توان به چند نمونه از آن‌ها همچون فرش‌های آکریلیک، پلی استر، ورژن و... در این فروشگاه فرش ماشینی اشاره نمود. با راه اندازی سایت فروش فرش کاشان فرشیما خریداران می‌توانند مقایسه اجمالی بر طرح‌های مختلف قالی کاشان داشته باشند و به دلخواه خود یک بافته را انتخاب نمایند.
فرش آکریلیک
فرش آکریلیک دارای لطافت و نرمی بالایی می‌باشد. دوام فرش آکریلیک در حد عالی است و قیمت آن در برابر کیفیتی که دارد نسبت به دیگر فرش‌ها بالاتر می‌باشد.

فرش آکریلیک هیت‌ست شده نمونه ای از فرش ضد حساسیت و بدون پرزدهی است که ضامن سلامتی افراد خانواده است.

 

فرش ورژن
فرش‌های ورژن نسبت به فرش‌های آکریلیک از کیفیت پایین‌تری برخوردار هستند؛ اما به تازگی فرش 700 شانه ارزان قیمت https://carpetfarshima.com/cheap-carpet-700-reeds که با الیاف ورژن تولید می‌شود، طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده است.

 

فرش پلی استر
در فرش پلی استر درخشش زیبایی بخاطر الیاف مصنوعی آن وجود دارد. این فرش‌ها پرز دهی کمی دارند؛ اما عمر کوتاهی نسبت به دیگر فرش‌ها دارند و می‌توان گفت بافت آن آسیب پذیرتر می‌باشد؛ بدین دلیل پیشنهاد می‌شود این فرش با رنگ و لعاب زیبا را در قسمت‌هایی که رفت و آمد آن بسیار کم است استفاده شود تا بافت فرش آسیب نبیند.

تمامی این بافته‌ها با الیاف مختلف در فرشیما با قیمت مناسب قابل خرید ‌است. اگر در انتخاب فرش هنوز سؤالات مبهمی در ذهنتان باقی مانده است، می‌توانید از طریق کارشناسان فروش فرشیما مشاوره رایگان دریافت نمایید و تجربه خریدی آگاهانه و مطمئن را داشته باشید.

 

منبع: https://carpetfarshima.com

 



:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

قیمت قالیشویی ها برای شستن فرش ها چقدر است؟
رئیس اتحادیه قالیشویان تهران با بیان اینکه نرخ خدمات قالیشویی نسبت به سال قبل ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش داشته، گفت: با توجه به افزایش قیمت‌ها در این مدت، این نرخ‌ها جوابگوی هزینه‌های این صنف نیست، اما موظف هستیم همین نرخ را رعایت کنیم.
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از همشهری، رئیس اتحادیه قالیشویان تهران با بیان اینکه نرخ خدمات قالیشویی نسبت به سال قبل ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش داشته، گفت: با توجه به افزایش قیمت‌ها در این مدت، این نرخ‌ها جوابگوی هزینه‌های این صنف نیست، اما موظف هستیم همین نرخ را رعایت کنیم.

وبگردی: بهترین زمان سمپاشی ساس

قالیشویی حکیمیه

حجت محمدی درباره وضعیت بازار شب عید قالیشویی‌ها اظهار کرد: امسال تعداد مراجعه کنندگان به قالیشویی برای خانه‌تکانی نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته، اما افراد تعداد فرش کمتری برای شست‌وشو تحویل می‌دهند. برای مثال اگر سال قبل هر فرد متقاضی شست‌وشوی چهار فرش بود، امسال فقط یک فرش برای شست‌وشو می‌آورد.
وی درباره نرخ‌های امسال قالیشویی نیز گفت: اوایل امسال اتحادیه درخواست افزایش قیمت را به سازمان صمت و سازمان حمایت ارائه کرد، اما موافقت با آن حدود هشت ماه زمان برد. بنابراین با توجه به افزایش قیمت‌ها در این مدت این نرخ‌های که مربوط به ابتدای امسال بود، جوابگوی هزینه‌های این صنف نیست، اما موظف هستیم همین نرخ را رعایت کنیم

برای دیدن جدول قیمت ها کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 307
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

نگه داری از ریشه ی فرش
نگهداری درست و اصولی از ریشه های فرش باعث می شود طول عمر فرش شما افزایش پیدا کند و برعکس نگهداری غیر اصولی از ریشه ها سبب از بین رفتن ریشه و در نهایت فرش شما می شود. در این مطلب ما ترفندهایی را به شما معرفی می کنیم تا به ساده ترین شکل ممکن ریشه های فرش خود را در امان نگه دارید. شاید در نگاه اول حضور ریشه در فرش بی اهمیت حتی مزاحم تلقی شود اما جالب است بدانید نه تنها وجود ریشه بی اهمیت نیست، بلکه ریشه مهمترین محافظ فرش است. علاوه بر همه ی این موارد ریشه های فرش تاثیر بسیار زیادی در ظاهر و آراستگی فرش دارند. از طرفی ریشه با این وجود که خود مسئول محافظت از ساختار فرش است،آسیب پذیرترین بخش فرش محسوب می شود و در صورت عدم نگهداری صحیح خیلی سریع تر از تصور آسیب می بینند. زرد شدن ،پوسیدگی ، کنده شدن و پاره شدن از آسیب هایی است که ممکن است به ریشه ی فرش شما وارد شود و سبب از بین رفتن فرش شما شود. برای جلوگیری از پوسیدگی ، زردشدگی و کنده شدن باید از روش های مراقبتی ریشه استقاده کنیم.
ترفندهای مراقبت از ریشه های فرش
نظافت ریشه ی فرش
به صورت منظم و با دقت ریشه ها را جاروبرقی بکشید.
در صورت ریختن چیزی روی ریشه ی فرش، سریعاً فرش را تمیز و خشک کنید.
بعد از شست و شو فرش های خود را به صورت آویز یا رول شده خشک نکنید تا ریشه ها زرد نشوند.
ریشه ها را با آب داغ نشورید.
دسته بندی ریشه ی فرش
دسته بندی ریشه ی فرش، نظافت فرش را آسان تر می کند و ظاهر ریشه ها را مرتب و آراسته نشان می دهد. فرقی نمی کند فرش شما ماشینی ، ابریشم ماشینی و یا دستباف باشد وقتی شما ریشه های فرش را دستبه بندی و مرتب می کنید، سبب بالاتر رفتن استحکام ریشه نیز می شود. روش های دسته بندی ریشه عبارتند از:

وبگردی: 

آیا ساس با شستشو از بین میرود

قالیشویی در نارمک


1)گره زدن ریشه ی فرش
·گره ی نخودی:
انجام گره ی نخودی روی فرش های درشت بافت با ریشه های بلند امکان پذیر است.
·گره ی دوتایی:
گره ی نخودی برای فرش های ریز بافت مناسب است.
1. یک نخ بلند و ضخیم مانند نخ کوبلن یا نخ مخصوص لحاف دوزی تهیه کنید.
2.ریشه های فرش را به دسته های 2 تا 5 عددی تقسیم کنید.

3.نخ را عمود بر ریشه های فرش قرار دهید.

4.نخ ضخیم را 3 بار به دور اولین دسته ی ریشه ها گره بزنید.

5. نخ را بدون قطع کردن به سمت دسته ی بعدی ریشه ها ببرید.
6. دسته ی بعدی را با یک دست نگه داشته و با دست دیگر نخ دوم را دوبار به دور انگشت سبابه و شست بپیچید و سپس یک حفره ایجاد کنید.

7.دسته ی ریشه ها را از بین حفره ی ایجاد شده رد کنید و نخ را بکشید تا گره سفت شود.

8.مرحله ی قبل را مجدد تکرار کنید تا گره ها محکم شود. حتماً توجه کنید گره ی جدید را روی گره ی قبلی بزنید.

9.تا پایان ریشه ها این فرایند را ادامه دهید.
·گره ی زنجیره ای:
گره ی زنجیره ای بیشتر جنبه ی زیبایی و تزئین دارد. این گره کاملا متغیر و سلیقه ای است. برای ایجاد این گره از ترکیب های خلاقانه ی دو روش قبلی استفاده می کنند.

2) چسب زدن ریشه ی فرش
چسب زدن ریشه ی فرش یکی دیگر از روش های آسان و خانگی است.اما این روش به علت آسیب های احتمالی چون پوسیدگی و کنده شدن ریشه فرش، چندان توصیه نمی شود.

3) استفاده از کاور ریشه
استفاده از کاور ریشه یکی از روش های خوب و کارامد است.در ساختار کاور هیچ چسب یا ترکیب شیمیایی آسیب دهنده وجود ندارد .

4) لفاف دوزی کردن ریشه
لفاف دوزی قدیمی ترین روش در نگهداری ریشه ی فرش است.

برای لفاف دوزی باید ابتدا ریشه ها را مرتب کنید، تا بزنید و داخل پارچه قرار دهید و لفاف را تا ابتدای ریشه بیاورید و بدوزید.

برای لفاف دوزی بهتر است از پارچه های برزنتی محکم یا متقال استفاده کنید.

در انواع فرش ماشینی، ابریشم ماشینی فرش بهشتی ، ریشه های فرش با جدیدترین دستگاه ها مرتب دسته بندی می شوند تا فرش شما همیشه تمیز و مرتب باشد و کمترین آسیبی به آنها وارد نشود.

مشتریان عزیزی که قصد خرید فرش دارند می توانند به شعب فرش بهشتی در تهران، کرج، ساری و بابلسر و همینطور نمایندگی های در سراسر ایران مراجعه کنند.

منبع: فردا نیوز



:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

فرش دستباف متأثر از نوسانات دلار / کاهش قابل توجه صادرات فرش دستباف از مبداءخراسان جنوبی
رئیس اتحادیه فرش دستباف خراسان جنوبی گفت: صادرات فرش در ایران به واسطه تحریم ها، تعهدات ارزی که از تجار گرفته می‌شود و برگشت پولی که ندارد چندان قابل توجه نیست و بالطبع، در خراسان جنوبی هم چشمگیر نیست.

خبرگزاری فارس- خراسان جنوبی؛ زمانی به هر نقطه از روستاها و شهرها خراسان جنوبی به ویژه بیرجند، سربیشه و درمیان که تا حدودی قطب فرش دستباف این استان به حساب می آیند سر می زدی در هر خانه گاهی به جای یک دار دو یا چند دار قالی بر پا بود.

اما کم کم این هنر با قدمت ۶۰۰ ساله خراسان جنوبی به دلایل مختلف مانند گرانی مواد اولیه، جایگزین شدن فرش‌های مصنوعی و ماشینی، باب میل نبودن طرح و نقش‌ها، یا اندازه‌های فرش های بافته شده و... و از همه مهم‌تر سایه افکندن تحریم‌ها و تعهداتی ارزی که بازگشت سرمایه برای تجار ندارد این هنر دست زنان و مردان کویر نشین استان از رونق افتاد.

آن هایی هم که اکنون گره بر تار و پود فرش‌ها می زنند از سر اجبار ست چرا که خراسان جنوبی دو دهه است که تشنه است همین قهر طبیعت سبب شده تا به واسطه خاکستر شدن دسترنج پدران و مادران این سرزمین در اثر خشکسالی‌های مستمر هیچ ممر درآمدی به جز قالی بافی نداشته باشند.

به همین واسطه تولیدات در این استان چندان کم نشده است اما صادرات این هنر دستی ارزشمند به دلیل تحریم‌ها و تعهدات ارزی که از تجار گرفته می شود چندان رونقی نداشته باشد.
وضعیت بافندگان فرش اصلاً خوب نیست

«محمدحسین راشدی» یکی از بافندگان فرش دستباف خراسان جنوبی می گوید: از هشت سالگی شروع به بافندگی قالی کردم و این هنر را از مادرم آموختم و هنوز در این زمینه فعالیت دارم.

وی با بیان اینکه صادرات مهم ترین مشکل فرش دستباف است، ادامه می دهد: یک کارگر آزاد روزانه ۲۰۰ هزار تومان درآمد می تواند داشته باشد اما یک قالیباف که حدود ۱۲ ساعت پشت دار قالی نشسته است درآمد کافی برای تامین معیشت خود ندارد.

راشدی در ادامه بیان می کند: افزایش قیمت نخ باعث افزایش قیمت فرش دستباف شده است و در گذشته نخ را ۸۰ هزار تومان می خریدیم در حالی که الان قیمت آن به ۱۲۵ هزار تومان رسیده است و افزایش قیمت فرش باعث کاهش رغبت مردم به سمت فرش دستباف شده است.

بازار فرش دستباف در خراسان جنوبی وضعیت خوبی ندارد

خانم «عبدالله زاده» یکی دیگر از قالیبافان خراسان جنوبی نیز بیان می کند: من در خانواده ای متولد شدم که پدر و مادرم هر دو بافنده فرش بودند و رسم در زمان ما این بود که دختر تا کلاس پنجم در حد خواندن و نوشتن و فراگرفتن قرآن، مدرسه می رفت و توفیق تحصیلات بیشتر را نداشت یعنی اعتقاد بر این بود که دختر باید مسئولیت امور خانه را عهده دار باشد.

وی در ادامه می گوید: از سن ۱۲ سالگی به همراه خواهرهایم مشغول بافندگی شدیم. در دوره ما این هنر چه در دوران تحصیل و چه در ایام تابستان توسط مادر، خواهر و حتی همسایه سینه به سینه و به صورت استاد شاگردی منتقل می شد.
این بافنده بیرجندی با بیان اینکه جامعه قالیبافان با مشکلات متعدد و مختلفی مواجه هستند، می افزاید: از مهم ترین مشکلات می توان به کمر درد، پادرد، و … اشاره کرد که اگر بیمه وجود نداشته باشد این مشکلات بر دوش قالیبافان سنگینی می کند.

وی با تاکید بر اینکه تحریم و کاهش صادرات ضربه سنگینی به فرش دستباف خراسان جنوبی وارد کرده است، می گوید: فرش دستباف خراسان جنوبی از ارزش بالایی برخوردار است که متاسفانه هنوز این ارزش معرفی نشده است.

صادرات فرش قابل توجه نبود

آن طور که حسین کامیابی رئیس اتحادیه فرش دستباف خراسان جنوبی، امروز به خبرنگار فارس از بیرجند، اظهارداشت: صادرات فرش در ایران به واسطه تحریم ها، تعهدات ارزی که تجار گرفته می شود و برگشت پولی که ندارد چندان قابل توجه نیست و به طبع در خراسان جنوبی هم چندان قابل توجه نیست.

وی به همین دلیل میزان صادرات فرش دستباف خراسان جنوبی را که به طور معمول در گذشته به آلمان، امارات، ایتالیا و کشورهای اروپایی صادر می شد را اعلام نکرد.
تولید فرش دستباف کم نشد

وی با اشاره به این که تولید فرش در خراسان جنوبی به دلیل این که اکنون به واسطه استمرار ۲۰ ساله خشکسالی‌های مردم آن به روستاییان ممر درآمد دیگری ندارند کاهش چندانی نداشته است، خاطرنشان کرد: اما دستمزدها، مواد اولیه و... برای بافت فرش خیلی بالا رفته است.

به گفته وی در۱۰ ماه ابتدای سال ۱۴۰۱ در خراسان جنوبی ۱۵۰ هزار متر مربع فرش به ارزش حدود ۵۰۰ میلیارد تومان توسط ۵۰ هزار بافنده در نقش های ریزه ماهی، خشتی، نایین و... و در اندازه های متفاوت بافته شد که در مقایسه با سال گذشته چندان کاهشی نداشته است.

وبگردی: قالیشویی در رسالت

از بین بردن ساس با سرکه



:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

تحویل ۸۶۴ دستگاه لوازم ضروری زندگی به مددجویان زنجانی
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۶۴ دستگاه لوازم ضروری زندگی از جمله کولر، بخاری، آبگرمکن یخچجال، فرش، ماشین لباسشویی، جارو برقی و تلویزیون به مددجویان زنجانی تحویل شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، روح اله صالحی، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تامین لوازم ضروری زندگی مددجویان عزیز تحت حمایت از خدمات این نهاد است، اظهار داشت: بر همین اساس تلاش می‌کنیم با نیازسنجی صحیح و اولویت‌بندی مناسب خدمات مورد نیاز جامعه هدف این نهاد در این بخش متناسب با نیازهای شناسایی شده به آنها ارائه شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان اضافه کرد: بر اساس آمارهای موجود ۸۶۴ دستگاه لوازم ضروری زندگی از جمله کولر، بخاری، آبگرمکن یخچال، فرش، ماشین لباسشویی، جاروبرقی و تلویزیون با استفاده از منابع داخلی کمیته امداد استان زنجان و مشارکت خیران به جامعه هدف این نهاد تحویل شده است.

مقالات دیگر: سمپاشی غرب تهران

قالیشویی در تهرانپارس

صالحی با قدردانی از مشارکت خیران در همراهی با طرح های حمایتی این نهاد با اشاره به اینکه بر اساس نیازسنجی‌های انجام شده به منظور تامین نیازهای ضروری تمامی خانواده‌های تحت حمایت نیاز به مشارکت و همراهی بیشتر خیران در راستای ایجاد هم افزایی در این بخش است، افزود: مشارکت خیرین اثرگذاری بالایی در برنامه های این نهاد داشته و در حوزه خدمت رسانی به جامعه هدف بسیار اثرگذار است امیدواریم با بهره گیری بیشتر از ظرفیت های مردمی زمینه تامین اقلام مورد نیاز مددجویان عزیز تحت حمایت فراهم شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان تصریح کرد: خیرین نیک اندیش زنجانی می توانند به منظور کمک به تامین اقلام ضروری منزل از طریق کد دستوری ۰۲۴#*۸۸۷۷*  یا شماره حساب ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۴۲۰ در این زمینه مشارکت کنند.

وی در ادامه به خدمات درمانی ارائه شده نیز اشاره کرد و گفت: : با توجه به نیازهای مددجویان عزیز تحت حمایت در حوزه سلامت کلاس‌ آموزشی توجیهی برای جامعه هدف برگزار می‌شود.

صالحی اضافه کرد: بر اساس آمارهای موجود، امسال یک هزار و ۳۹۰ مددجو از خدمات بهداشتی کمیته امداد بهره‌مند شدند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به نگاه مثبت کمیته امداد در موضوع سلامت و درمان مددجویان، اظهار کرد: بر اساس مصوبات موجود فرانشیز بستری مددجویان به همه بیمارستان های دولتی رایگاه بوده و در حال اجراست.

منبع: فارس نیوز



:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

سفارش چاپ روی فرش
چاپ عکس روی فرش یکی از جدیدترین تکنولوژی‌های چاپ است.

به گزارش بازار، چاپ عکس روی فرش یکی از جدیدترین تکنولوژی‌های چاپ است. در گذشته تنها امکان چاپ عکس روی تیشرت و چاپ روی لیوان وجود داشت، اما امروزه با پیشرفت صنعت چاپ امکان سفارش چاپ روی فرش هم فراهم شده است. البته گزینه‌های جذاب و جدیدی مانند چاپ دیجیتال کاشی طرح دار نیز وجود دارند که شاید برای شما جدید باشد.

به‌طورکلی با پیشرفته این صنعت و تولید دستگاه‌های جدید چاپ مانند دستگاه‌های پرس حرارتی امکان چاپ کردن عکس روی قالیچه کوچک نیز فراهم شده است.

روش چاپ عکس روی فرش

برای چاپ عکس روی فرش یا قالیچه از روش سابلیمیشن یا پرس حرارتی استفاده می‌شود. دستگاه پرس حرارتی این قابلیت را دارد که با استفاده از کاغذهای مخصوص چاپ و جوهر مخصوص، عکس‌ها و طرح‌های دلخواه مشتریان روی اجسام موردنظر آن‌ها چاپ کند.

تابلو فرش‌ها که همیشه زینت‌بخش خانه‌های ایرانی بوده‌اند، جزو هدایای های بسیار جذاب و منحصربه‌فرد محسوب می‌شوند و چه‌بهتر این‌که عکس یا طرح دلخواه فردی که می‌خواهید به او هدیه بدهید روی فرش چاپ‌شده باشد. روش چاپ سابلیمیشن دارای ماندگاری بالایی است. به همین خاطر شما می‌توانید با سفارش چاپ روی فرش یک هدیه ماندگار و باکیفیت به عزیزانتان هدیه بدهید.
قیمت چاپ عکس روی فرش

فاکتور های زیادی هستند که روی قیمت سفارش چاپ روی فرش تأثیر دارند.

روش چاپ یکی از عوامل تأثیر گذار بر افزایش و کاهش قیمت است. در این مقاله ما درباره روش چاپ سابلیمیشن صحبت کردیم که یکی از روش های باکیفیت و ماندگار است. قیمت چاپ روی فرش با استفاده از این روش بسیار مقرون به صرفه و مناسب است.
یکی دیگر از عواملی که روی قیمت سفارش چاپ روی فرش تأثیر دارد، مدت زمان سفارش است. در صورتی که مشتریان قصد داشته باشند سفارش خود را فوری تحویل بگیرند، باید قیمت بالاتری پرداخت کنند.
انتخاب طرح نیز جزو پارامترهای دیگری است که می تواند قیمت چاپ عکس روی فرش را افزایش دهد. هر چه طرح‌های انتخابی پیچیده تر باشند و دارای رنگ های بیشتری باشند، قیمت بالاتری دارند.
سایز فرش نیز روی قیمت نهایی آن تأثیر دارد؛ بنابراین شما برای سفارش تابلو فرش باید ابعاد آن را نیز در نظر بگیرید. چرا که با افزایش ابعاد تابلو فرش سفارشی، قیمت آن هم بالاتر می رود.
کاربرد تابلو فرش چاپی

سفارش چاپ روی فرش به عنوان هدایای تبلیغاتی یا به مناسبت های گوناگون برای افراد خانواده کاربرد زیادی دارد. با توجه به اینکه این هدیه ها ماندگار هستند می‌توانید برای مناسبت هایی مانند روز مادر، روز پدر و یا تولد، از تابلو فرش‌های سفارشی استفاده کنید و آن‌ها را به عنوان هدایای ارزشمند به عزیزانتان تقدیم کنید.

به‌طورکلی محصولات چاپی گزینه‌های مناسبی برای هدیه هستند. از خرید تیشرت خاص طرح دار گرفته تا چاپ روی کاشی و چاپ تصویر روی سرامیک، همه و همه جزو گزینه‌های جدید و جذابی هستند که می‌توانید از آن‌ها برای هدیه دادن استفاده کنید. چراکه امروزه مجموعه های معتبری هستند که عکس و طرح دلخواه مشتریان را روی لوازم کاربردی چاپ می کنند.

خرید تابلو فرش چاپی

برای خرید تابلو فرش چاپی و سفارش عکس یا طرح دلخواه روی فرش ابتدا باید عکس یا طرح دلخواه خود را انتخاب کنید و آن را برای مجموعه هایی که در زمینه چاپ عکس روی اجسام فعالیت می‌کنند، ارسال نمایید. به این صورت می‌توانید یک وسیله کاربردی داشته باشید که ماندگار و ارزشمند است.

برای چاپ عکس روی فرش، فرش‌های ماشینی سفید با ابعاد موردنظر مشتریان انتخاب می‌شود و سپس طرح و عکس دلخواه آن‌ها روی این فرش‌های بافته شده سفید چاپ می‌شود.

نیازی نیست که برای خرید تابلو فرش چاپی به دنبال فروشگاه هایا موسسه هایی بگردید که این محصولات را به فروش می رسانند، شما می‌توانید به صورت اینترنتی برای خرید تابلو فرش چاپی اقدام کنید.

سفارش چاپ روی فرش فروشگاه گروه هنری عکسچاپ

گروه هنری عکس چاپ در زمینه چاپ عکس روی اجسام مختلف فعالیت می کند. این مجموعه با استفاده از روش چاپ سابلیمیشن انواع طرح ها و عکس‌های دلخواه مشتریان را روی محصولاتی مانند تیشرت های جدید چاپی، تابلو فرش، قاب گوشی، لیوان سرامیکی، بشقاب و ... چاپ می کند.

در صورتی که قصد سفارش چاپ روی تابلو فرش را دارید، می‌توانید از طریق راه های ارتباطی این مجموعه مانند ایمیل گروه هنری عکسچاپ یا از طریق شبکه های اجتماعی، عکس موردنظر خود را ارسال نمایید. کارشناسان این مجموعه پس از آماده سازی طرح اولیه آن را برای مشتریان ارسال می کنند و در صورت تایید نهایی اقدام به چاپ عکس روی محصولات چاپی انتخابی مشتریان می نماید.

کلام پایانی

یکی از روش های چاپ جدید که امکان چاپ عکس روی فرش را فراهم کرده، روش سابلیمیشن حرارتی است. این روش بسیار با کیفیت بوده و امکان چاپ عکس و طرح دلخواه مشتریان روی محصولات چاپی مانند تابلوفرش را فراهم کرده است. در صورتی که قصد سفارش چاپ روی فرش را دارید می‌توانید به وبسایت گروه هنری عکسچاپ مراجعه نمایید.

 

مقالات دیگر: قالیشویی تسلیحات

سمپاشی شهرک غرب



:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

فرش قرمز استاندار برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در بوشهر
بوشهر- استاندار بوشهر گفت: برای حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در استان فرش قرمز پهن کرده و حمایت لازم را انجام می‌دهیم.
به گزارش خبرنگار بازار، احمد محمدی زاده بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از طرح‌ها و پروژه‌های عمران شهری بندر بوشهر اظهار داشت: استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود برای رشد و اعتلای استان در عرصه‌های مختلف مورد تاکید قرار دارد و باید از همه توان موجود نهایت بهره را ببریم.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر در این فصل سال از استان‌های گردشگرپذیر است افزود: ایجاد اماکن اقامتی و هتل‌های با کیفیت و مجهز و استاندارد از نیازهای اساسی استان، بویژه شهر بوشهر است و از سرمایه‌گذاران در حوزه ساخت هتل و اماکن اقامتی پشتیبانی می‌کنیم.

استاندار بوشهر با بیان اینکه برای حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در استان بوشهر فرش قرمز پهن می‌کنیم یادآور شد: در دهه فجر امسال، بخش عظیمی از طرح‌ها و پروژه‌ها متعلق به بخش خصوصی بود و انتظار داریم این حضور، پررنگ‌تر نیز شود.

مقالات دیگر: سمپاشی کنه کبوتر

قالیشویی هفت حوض

محمدی‌زاده با تاکید بر لزوم رفع مشکلات بخش خصوصی بیان کرد: مدیران استان موظف به رفع مشکلات و دغدغه‌های سرمایه‌گذاران بخش خصوصی هستند و هیچگونه کم‌کاری در این زمینه پذیرفتنی نیست.



:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اعلام کرد
برگزاری نمایشگاه فرش‌های دست‌بافت بانوان عشایری
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان از برگزاری نمایشگاه فرش‌های دست بافت بانوان هنرمند روستای عشایری ایلجاق از توابع بخش زنجانرود خبر داد.
به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، مهدی باقری روز جمعه ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ با اعلام این خبر گفت: این نمایشگاه باهدف معرفی صنعت فرش و تابلو فرش دستباف و گردآوری تولیدات متنوع فرش عشایری و روستایی روستای عشایری ایلجاق از توابع بخش زنجانرود به مناسبت  دهه فجر برپا شد.

مقالات دیگر: قالیشویی دردشت

سمپاشی ساس

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی  زنجان افزود: یکی از رموز موفقیت در عملیاتی سازی اقتصاد، تقویت مشاغل خانگی است. مشاغل خانگی که هم می‌تواند پرکننده اوقات فراغت بانوان باشد و هم در راستای درآمدزایی و بالابردن توان اقتصادی خانواده ها کمک شایانی کند.

باقری یادآور شد: در همه نمایشگاه‌های پیش‌رو تلاش جدی ما بر این است تا تولیدکنندگان توانمند بتوانند در مهلت و فرصت فراهم شده فرش زنجان را با تنوع بافت و رنگ و نقشه‌ها و طراحی‌های متنوع معرفی کرده و زمینه انسجام‌بخشی بیشتر را در این حوزه فراهم آورند..



:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین
مدیرکل کمیته امداد امام (ره) خراسان‌جنوبی:
بافت ۶۸۵ تخته فرش توسط مددجویان کمیته امداد خراسان جنوبی
بیرجند- مدیرکل کمیته امداد امام (ره) خراسان‌جنوبی گفت: ۶۸۵ تخته فرش به متراژ سه هزار و ۱۹۱ متر مربع از ابتدای سال توسط مددجویان این نهاد بافته شده است.
 
به گزارش خبرنگار مهر، محمد عرب ظهر شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: ۶۸۵ تخته فرش به متراژ سه هزار و ۱۹۱ متر مربع از ابتدای سال توسط مددجویان بافته شده است.
 
مدیرکل کمیته امداد امام (ره) خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه به طور متوسط قیمت هر متر مربع فرش دستباف چهار میلیون تومان است، بیان کرد: در سال گذشته یک هزار و ۲۳۲ تخته فرش به متراژ چهار هزار و ۸۳۱ متر بافته شد.
 
عرب با اشاره به مشارکت سه هزار بافنده مددجو در خراسان جنوبی افزود: بافت فرش ویژه خانواده های تحت حمایت یکی از طرح های اشتغال خانگی است که در روستاها و شهرها، ویژه خانواده های تحت حمایت و زنان سرپرست خانوار اجرا می شود.
 
وی تصریح کرد: کمیته امداد در زمینه بازاریابی فرش ورود کرده و فرش های بافته شده را به بالاترین قیمت به فروش می رساند.
مدیرکل کمیته امداد امام (ره) خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تا امسال روال بر این اساس بوده که مواد اولیه یا توسط خود افراد و یا با همکاری راهبران شغلی کمیته امداد تهیه شود، گفت: راهبران شغلی فرش افرادی مورد تایید امداد هستند که کار تهیه مواد اولیه و نظارت بر بافت فرش را برای بافندگان انجام می دهند.
 
عرب بازاریابی و فروش فرش های بافته شده را با اهمیت تر از مواد اولیه بیان کرد و افزود: امسال به دنبال این هستیم که در صورت تأمین اعتبار، بهترین مواد اولیه را تهیه کنیم که در این صورت در ارزش افزوده فرش تاثیر گذار خواهد بود.
 
وی با تأکید بر اینکه به دنبال پیدا کردن مسیرهای خوب برای فروش هستیم، یادآور شد: در سفر رئیس بسیج اصناف هم بازدیدی از انبار فرش‌ها داشتیم و قول هایی برای اتصال به بازار فرش تهران دادند.
 
مدیرکل کمیته امداد امام (ره) خراسان‌جنوبی اظهار کرد: امیدواریم هر چه سریع تر این وعده تحقق یابد و بتوانیم به بالاترین قیمت، فرش های بافته شده را به فروش برسانیم.


:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

میدان‌داری قالی‌های استان هنرپرور اصفهان در بیست و پنجمین نمایشگاه فرش دستباف
بیست و پنجمین نمایشگاه تخصصی-صادراتی فرش دستباف در روزهای ۵ تا ۱۰ بهمن‌ماه در محل دائمی نمایشگاه اصفهان باحضور حداکثری فعالین اصفهانی این هنر-صنعت برگزار می‌گردد.
در نمایشگاه امسال ۱۲۰ مشارکت کننده شاغل در زمینه های تولید، فروش، صادرات و خدمات مرتبط با انواع فرش دستباف و نیز انجمن‌ها، اتحادیه ها، تشکل ها و مراکز علمی و آموزشی مرتبط با این صنایع دستی محبوب و کاربردی طی شش روز برگزاری حضور دارند.

در بیست و پنجمین نمایشگاه فرش دستباف اصفهان سال جاری مشارکت کنندگانی از استان‌های اصفهان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، گلستان، مرکزی، زنجان، قم، تهران، کردستان و چهارمحال و بختیاری حضور دارند.

مقالات دیگر: 

قالیشویی در جشنواره

فروش سم حشرات
این نمایشگاه در فضایی بیش از  ۶ هزار متر مربع فضای مفید نمایشگاهی برگزار خواهد شد و در مقایسه با سال گذشته از نظر متراژ تغییرات چندانی نداشته،  اما در مقایسه با سال گذشته غرفه‌های واگذار شده از نظر کیفیت و میزبانی از مشارکت کنندگان بزرگتری میزبانی می‌کند.

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حاشیه این رویداد تخصصی برگزاری جلسه کارگروه صادرات را خواهیم داشت، همچنین در این دوره برنامه های جانبی متعدد شامل کارگاه های آموزشی، ارتباط دانشگاه و بازار و مدل های کسب و کار در حوزه تجارت فرش دستباف برگزار خواهد شد تا امکان معرفی بهتر این هنر صنعت در میان مخاطبان این رویداد نمایشگاهی و شهروندان علاقمند کشورمان به این هنر فاخر فراهم شود.

بیست و پنجمین نمایشگاه فرش دستباف اصفهان از تاریخ ۵ تا ۱۰ بهمن‌ماه در ساعات بازدید ۱۴ تا ۲۱ میزبان متخصصان، کارشناسان، عموم شهروندان، بازرگانها، صاحبان مشاغل و دوستداران این هنر با اهمیت خواهد بود. همچنین در راستای رفاه حال شهروندان و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده روز جمعه ۷ بهمن‌ماه بازدید ویژه از ساعت ۱۰ تا ۲۱ واقع در کمربندی شرق، روبروی منطقه روشن دشت، نمایشگاه بین‌المللی اصفهان برپا می‌باشد.

منبع: https://www.gostaresh.news/



:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

 به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم، علیرضا ارجمندی ۲۹ دی ماه ۱۴۰۱ در حاشیه نشست مشترک با احمد رجبیان نایب رئیس اتحادیه فرش دستباف استان قم که با هدف هماهنگی حضور فرش دستباف قم در شانزدهمین نمایشگاه گردشگری بهمن ماه تهران در اداره‌کل میراث‌فرهگی استان برگزار شد، با اشاره به ارزش بسیار فرش دستباف قم و جایگاه آن در سطح جهانی گفت: حضور فرش دستباف قم در نمایشگاه تهران نقطه عطفی در معرفی ظرفیت‌های این استان خواهد بود.

 

بیشتر بخوانید :قالیشویی در جشنواره


مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم ادامه داد: فرش دستباف قم ریشه در فرهنگ غنی این خطه دارد و تار و پود آن با زحمت دستان پر مهر هنرمندان این مرز و بوم به ویژه هنرمندان قمی شکل میگیرد که معرفی این هنر، فرصت بسیار مناسبی است تا ظرفیت استان در این عرصه همچون عرصه‌های دیگر شناخته شود تا علاقمندان بتوانند استان قم را به عنوان هدف گردشگری انتخاب کنند.


بیشتر بخوانید :فروش سم حشرات


ارجمندی خاطرنشان کرد: امسال حضور استان قم در شانزدهمین نمایشگاه گردشگری تهران به گونه‌ای متفاوت خواهد بود و با رویکردی جدید و محتوا محور به توسعه زیرساخت‌های گردشگری و جذب سرمایع‌گذاری خواهد پرداخت.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

 

 

 

 

 

 

 

 

 به گزارش خبرنگار ربیع،اسماعیل نادری، در نشست خبری بیست‌وپنجمین نمایشگاه فرش دستباف اصفهان،  با اشاره به کاهش تعداد بافنده‌های رسمی فرش دستباف در اصفهان گفت: تعداد بافندگان بیمه شده در اصفهان به کمتر از ۲۰ هزار نفر رسیده است. این موضوع ناشی از وقفه‌ای است که در بودجه سازمان تأمین اجتماعی شکل گرفت. در حالی که بین مرکز ملی فرش، تشکل‌ها و سازمان تأمین اجتماعی، تفاهم‌نامه‌ای برای بازرسی‌ها و جایگزینی افراد بیمه شده شکل گرفته بود، اما این سازمان به این تفاهم‌نامه توجهی ندارد و به طور سلیقه‌ای عمل می‌کند.

 

بیشتر بخوانید :قالیشویی قنات کوثر

 

معاون بازرگانی سازمان صمت استان اصفهان گفت: به دنبال آن هستیم که این مسئله در استان اصفهان رفع شود و در آینده به‌ازای قطع بیمه هر بافنده، یک بافنده دیگر بیمه شود. اشتغال روستایی در حوزه فرش دستباف اهمیت بسیار زیادی دارد، چراکه از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری می‌کند. بنابراین همه تلاش خود برای حفظ این اشتغال را انجام می‌دهیم.

 

بیشتر بخوانید :از بین بردن ساس با بخارشو

 

نادری تصریح کرد: بانک آینده در این نمایشگاه غرفه‌ای دارد و تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان برای خرید فرش دستباف پرداخت می‌کند، همچنین بخشی از فروش فرش‌های نمایشگاه به صورت فروش اقساطی در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

 



:: بازدید از این مطلب : 269
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

 

  به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل نادری عصر چهارشنبه در جمع تولید کنندگان و فروشندگان فرش دستبافت، اظهار داشت: امروزه در حوزه بازاریابی و تبلیغات حوزه فرش نیاز به کار و اقدام جدی است.

 

وی با بیان اینکه در حوزه رسانه و شناساندن فرش ایرانی کم کاری کردیم، گفت: در زمینه فرش با مشکلات و چالش‌هایی مواجه هستیم که به همین منظور کارگروه استانی با حضور استاندار در زمان برگزاری نمایشگاه و به ویژه حوزه صادرات برگزار می‌شود.

 

بیشتر بخوانید :قالیشویی بلوارپروین

 

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و. تجارت استان اصفهان فرش دستبافت را جزو اقلام تحریمی نام برد و گفت: بافت فرش را باید در ردیف مشاغل خانگی در روستاها گسترش داد تا از زمینه مهاجرت مردم از روستا به شهرها جلوگیری کند.

 

رئیس اتحادیه فرش دستباف روستایی استان اصفهان فرش، دستبافت را یک مسئله سیاسی خواند و گفت: فرش منشور چند وجهی است یک وجه آن اقتصاد، میراث فرهنگی، اشتغال و غیره است و بیش از اینکه تحریم‌ها نقش داشته باشد خود تحریمی اثر گذاشته است.

 

بیشتر بخوانید : سمپاشی بید

 

علی شهبازی با بیان اینکه امروزه در حوزه فروش و بازاریابی فرش با مشکل مواجهیم و حمایت رسانه‌ها را نیاز داریم، گفت: فرش دستبافت باید همچون طلا عیارسنجی و طبقه بندی شود.

 

وی با اعلام اینکه صدای تولیدکنندگان و فروشندگان فرش، دستبافت در تصمیم گیری های بخش دولتی ضعیف است، گفت: ۸۰ درصد فروش فرش، دستبافت از محل صادرات و ۲۰ درصد داخلی است که باید با بانک‌ها تعامل و در جهت خرید فرش، دست بافت به خریداران تسهیلات بانکی ارائه شود.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 259
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

 

 

 

 

 

 

 ایسنا/لرستان معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: شهرستان در حوزه فرش دستباف پتانسیل بی‌نظیری دارد.

 

مسلم مرادی در جلسه شورای اداری بروجرد که ۲۷ دی‌ماه در سالن جلسات فرمانداری شهرستان با حضور چند تن از مشاورین وزرا برگزار شد، اظهار کرد: در جلسه شورای اداری گذشته یکسری انتظارات از دستگاه‌ها بیان شد که بخشی از آنها انجام و بخش دیگر انجام نشده است.

 

وی تصریح کرد: یکی از انتظارات این بود که در پایان روز ادارات گزارش عملکرد دستگاه مربوطه را برای فرمانداری ارسال کنند که در این راستا اداراتی که گزارش نمی‌دهند به این معنا بوده که فعالیتی نداشته‌اند.

 

فرماندار بروجرد خاطرنشان کرد: در راستای حجاب و عفاف دستورالعمل‌هایی به دستگاه‌ها ابلاغ شده که در این زمینه تیمی برای شرح وظایف به ادارات فرستاده خواهند شد.

 

مرادی با اشاره به تکریم ارباب رجوع، اضافه کرد: به صورت سرزده از برخی ادارات بازدید شد که برخورد با ارباب رجوع و مردم مناسب نبود و در سطح بانک‌ها نیز رفتار و تکریم ارباب رجوع به خوبی صورت نمی‌گیرد.

 

وی بیان کرد: مدیران و کارکنان ادارات باید سعه صدر، اخلاق و منش جوانمردی داشته باشند و ارباب رجوع به نحو احسن مورد تکریم قرار گیرد.

 

معاون استاندار لرستان با اشاره به مصوبات جلسات، افزود: انتظار می‌رود که مصوبات جلسات به نحو احسن اجرا تا به نتیجه برسد.

 

مرادی عنوان کرد: علی‌رغم مشکلاتی که وجود دارد روند دولت سیزدهم رو به جلو بوده و انتظار می‌رود دستگاه‌های مختلف شهرستان خط مشی را دنبال کنند و از دولت الگو بگیرند.

 

بیشتر بخوانید : قالیشویی حکیمیه

 

وی اظهار کرد: ارتباط و تکریم مردم را باید از ضروریات بدانیم و تا آنجا که می‌شود مشکلات آنها را مرتفع کنیم.

 

فرماندار بروجرد با اشاره به هماهنگی بین دستگاه‌ها، اضافه کرد: باید نهایت همدلی در بین دستگاه‌ها برقرار باشد و تا جایی‌که توان داریم بخشی از مشکلات مردم را حل کنیم.

 

مرادی با اشاره به تشکیل شورای اطلاع‌رسانی در بروجرد، گفت: فضای مجازی در این شهر رها شده و دچار تنش است که از این شورا انتظار می‌رود اقدامات دستگاه‌های شهرستان را به نمایش گذاشته و برای افکار عمومی تبیین کنند.

 

وی عنوان کرد: بروجرد در حوزه‌های مختلف دارای پتانسیل بوده به طوری که در سطح شهرستان در حوزه فرش دستباف پتانسیل بی‌نظیر وجود دارد.

 

بیشتر بخوانید : سمپاشی ساس

 

فرماندار بروجرد ادامه داد: جمهوری اسلامی علی‌رغم همه دشمنی‌ها یک جمهوری اسلامی قدرتمند است.

 



:: بازدید از این مطلب : 192
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

 

 

 

 

 

 

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، فرش دستباف قم یکی از کالا‌های صادراتی ارزشمند قم و به شمار می‌رود که بانوی کارآفرین قمی توانسته با ایجاد اشتغال برای زنان روستای قشلاق البرز در بخش مرکزی قم، در مسیر رونق تولید گام بردارد.

 

بیشتر بخوانید : قالیشویی فرجام

 

حسینیه روستای قشلاق البرز بخش مرکزی قم به همت خیران به کارگاه بافت فرش تبدیل شده است.

 

بیشتر بخوانید : علائم وجود ساس در منزل

 

شش شرکت تعاونی قالی بافی در قالب تعاونی‌های روستایی قم با اشتغال‌زایی برای ۵ هزار نفر عضو خود در زمینه فرش دستبافت در استان مشغول به فعالیت هستند.

 

برابر آمار اعلام شده بیش از ۷ هزار کارگاه قالی بافی در استان قم فعال هستند.

 



:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

 

 

 

 

 

 

 

جوان آنلاین -  صدیقه شاهسون یکی از ۵۰ دختر قالی‌باف روستای مارکده از توابع چهارمحال وبختیاری است که خانم‌های آن به خاطر نبود مدرسه توان ادامه تحصیل نداشتند، اما علاقه‌شان به نویسندگی باعث می‌شود از طریق نامه به مجله «پیام زن» دریچه‌های جدیدی به روی‌شان باز شود. نامه‌هایشان به پیام زن می‌رسد و مسئولان و دست‌اندرکاران مجله، نامه‌ای برای صدیقه شاهسون می‌نویسند و به او قول می‌دهند که کمک‌شان کنند. کمی بعد خبرنگار صفحه ادب و هنر پیام زن به روستای مارکده می‌رود و گزارشی از وضعیت روستا در نشریه‌شان منتشر می‌کند، همین باعث می‌شود که روستا مورد توجه قرار بگیرد و کتاب‌های زیادی روانه روستا شود. صدیقه و دوستانش کتابخانه روستا را راه‌اندازی می‌کنند و بعد از آن کلاس‌های درس و مدرسه و آموزش‌های نویسندگی آغاز می‌شود و حالا صدیقه شاهسون بعد از گذر از سختی‌های بسیاری می‌تواند به خوبی بنویسد وگریزی هم به میدان‌های جبهه و جنگ بزند. کتاب «سید لری» (به معنای سیدشان) روایت زندگی شهید سیدمحمد هاشمی ما را بر آن داشت که مصاحبه‌ای مفصل با صدیقه شاهسون که متولد ۱۳۶۲ است، داشته باشیم. آنچه در پی‌می‌آید ماحصل این همکلامی است.

صغری خیل فرهنگ

 

 

چه شد که با وجود نبود مدرسه وعدم امکان ادامه تحصیل دست به قلم شدید و به نوشتن روی آوردید؟!

من از همان دوران دبستان به سمت ادبیات کشیده شدم. به دلیل نبود امکانات، بعد از کلاس پنجم ابتدایی راهی برای ادامه تحصیل دختران و پسران مارکده‌ای نبود. اما عشق نوشتن در درون من آرام و قرار نداشت. روزی یک جمله در صفحه آخر مجله «پیام زن» توجه‌ام را جلب کرد؛ مجله توسط مبلغ دینی روستا که از قم آمده بود مسیر زندگی من را عوض کرد. جمله جادویی این بود: «از آثار ارسالی شما استقبال می‌شود.» این روزنه‌ای بود که به دنیای تاریک و دور از امکانات من و دیگر دختران قالی‌باف روستا تابیده بود. آدرس مجله را یاداشت کردم و اولین داستانم را که، چون مجسمه‌سازی ناشی برایش شکل ساخته بودم، فرستادم. طولی نکشید که پستچی روستا نامه‌ای برایم آورد. دست‌اندرکاران مجله پیام زن و به ویژه مسئول بخش ادب و هنر مجله خانم مریم بصیری از نوشته من استقبال کرده و دست یاری به سوی ما دراز کرده بودند. آن‌ها وقتی از نبود مدرسه برای ادامه تحصیل دختران قالی‌باف روستا با خبر شدند؛ ناراحت شدند. خانم بصیری گفت حاضر است هرگونه کمکی برای موفقیت ما داشته باشد. من این بار با شوق بیشتری برای مجله داستان فرستادم. وقتی دوستان و دختران قالی‌باف مارکده متوجه این قضیه شدند آن‌ها هم دست به کار شدند و هر چه در دل تنگشان بود نوشتند. طولی نکشید که ۵۰ دختر قالی‌باف از روستای ما برای مجله پیام زن نامه نوشتند! این موضوع برای مسئولان مجله که در قم بودند عجیب بود تا جایی که خانم بصیری و همکارانش در بخش ادب و هنر را برای ثبت گزارش راهی روستا کردند. خانم بصیری کلاس داستان نویسی کوتاهی در خانه ما برگزار کردند و به همراه همکارانش از همه جای روستا دیدن کردند و گزارش مفصلی در مجله با نام دختران قالی‌باف مارکده به چاپ رساندند. آن‌ها از نبود کتاب خانه و مدرسه راهنمایی و دبیرستان در روستا گفتند. گزارش به شدت مورد توجه قرار گرفت و در سال ۷۸ کارتن کارتن کتاب بود که به سمت روستای ما سرازیر شد. من کتاب‌ها را در طاقچه خانه گذاشتم و اولین کتاب‌خانه را در روستا راه‌اندازی کردم. در آن سال‌ها گزارش دختران مارکده بسیار مورد توجه قرار گرفت. ما از بوشهر و شیراز و جا‌های دیگر نامه دریافت می‌کردیم. یکی از نامه‌ها برایم خیلی جالب بود. دختری که دانشجوی رشته پزشکی شیراز بود؛ برای ما نوشته بود؛ از خواندن گزارش شما اشکم درآمد! تصمیم گرفتم قدر امکاناتی را که دارم بدانم و برای پیشرفت درس‌هایم تلاش کنم.

این تشویق‎ها برای من که واقعاً به نوشتن علاقه داشتم دلگرم کننده بود. در آن سال‌ها به کمک استاد مریم بصیری، طی دو سال به صورت مکاتبه‌ای دوره داستان نویسی را از حوزه هنری تهران دنبال کردم و مسیرم را تاکنون جسته گریخته ادامه دادم. البته اکنون از آن ۵۰ دختر قالی‌باف فقط من هستم که به این کار می‌پردازم.

 

چه آثاری از شما تا به امروز به چاپ رسیده است؟ کمی از آثارتان برایمان بگویید.

بیش از ۵۰ داستان و گزارش و متن ادبی در نشریات مختلف مثل مجله پیام زن و یاران امین در قم و مجله زن روز و نشریه صبح صادق در تهران به چاپ رساندم. از ابتدای مسیر، قلم زدن در حوزه دفاع مقدس و انقلابی و اجتماعی را پیش گرفتم. شش دوره برگزیده همایش سوختگان وصل در دانشگاه تهران در بخش داستان شدم. یک داستان بلند انقلابی و دو مجموعه داستان بومی و دفاع مقدس آماده به چاپ دارم. در مجموعه داستان‌هایی که در کارگاه استاد مریم بصیری به چاپ رسید؛ مثل یک مشت نخودچی، پیاده‌ها عاشق ترند، تو بخند عکسش با من و... که تماماً محوریت دفاع مقدس و انقلابی دارند، اثر ثبت کردم.

 

کتاب «سید لری» کار پیشنهادی بود یا انتخابی؟

قصه این کتاب سر درازی دارد. در همین ابتدا بگوییم که هر چه هست لطف خدواند و شهداست. دو سال پیش مطلع شدم که کنگره شهدای قم قصد دارد زندگی چهل شهیدی را که یا ساکن در قم هستند و یا در قم مزار دارند؛ توسط نویسندگان قمی به رشته تحریر دربیاورد. از شنیدن این خبر خیلی خوشحال شدم از خانم بصیری تقاضا کردم که من هم با بچه‌های کارگاه همراه شوم ولی ایشان دوری راه را برایم یادآور شد. حق با ایشان بود باید بعد از انتخاب شهید دنبال جمع‌آوری اطلاعات و گرفتن مصاحبه می‌بودم که از این فاصله دور به راحتی امکانپذیر نبود. این برای من مشکل بزرگی بود. نوشتن برای شهدا آن هم شهدایی که در کنار بی‌بی‌جان فاطمه معصومه (س) آرام گرفته بودند؛ فیض بزرگی بود که داشت از دستم می‌رفت. بعد از آن نشانه‌هایی که یک‌به‌یک از راه رسیدند، یک خواب این راه را برایم هموار کرد. شبی در خواب دیدم میان خیمه‌ای نشسته‌ام. صدای روضه به گوش می‌رسد و فضایی روح انگیز حاکم است. افرادی با صورت‌هایی محو در خیمه هستند و به روضه گوش می‌کنند. سرم را بلند کردم. همه خواب‌ها سیاه و سفید هستند ولی آن خواب رنگ داشت. پارچه سبز روی تیرک وسط خیمه عجیب دلبری می‌کرد. فردای همان روز خواب تعبیر شد! یکی از بچه‌های کارگاه که یک سیده خانم هاشمی بود با من تماس گرفت و گفت: شما سوژه‌های خودت را انتخاب کن گرفتن مصاحبه‌ها را من برایت در قم انجام می‌دهم! دنیا را به من داده بودند. با استاد مشورت کردم ایشان باز هم سخت بودن مسیر را یادآور شد. از بین شهدایی که کنگره عنوان کرده بود هر نویسنده حق انتخاب سه شهید را داشت. من صدا‌هایی که مختصری از بیوگرافی شهدا را توضیح داده بود، گوش کردم و سه شهید را انتخاب کردم. ستاره راهنمای بعدی وقتی روشن شد که جواب انتخاب‌ها توسط انتشارات مشخص شد و (شهید سیدمحمد هاشمی) سهم من شد.

در قسمت مقدمه کتاب مختصری به عنایات شهدا در طول نگارش کتاب اشاره کرده‌ام. نهایتاً سوژه را انتشارات کتاب جمکران معرفی کرد و الحمدلله عنایت شد و شهدا بنده حقیر را هم از پشت فرسنگ‌ها فاصله مورد توجه قرار دادند.

 

چقدر در شناساندن شهید برای دیگران موفق بودید؟

زندگی این شهید بزرگوار، چون دیگر شهدا سراسر درس است. خاطراتی که، چون پازل جمع‌آوری شد و نقشی زیبا از شخصیت یک انسان با ایمان را به نمایش گذاشت. روحی بزرگ که در ظرف وجودی ایشان قرار گرفته بود. مهربانی، صبر، گذشت، سخاوت، ایمان و... صفاتی بود که برای هر انسانی لازم است. سعی کردم زیر و بم زندگی ایشان را بیرون بکشم و با قلمی ساده به نمایش بگذارم. ان‌شاءالله که مورد قبول خدا و اهل‌بیت (ع) قرار بگیرد.

از مشکلات و موانع این راه برای ما بگویید؛ چقدر سخت بود؟

این شهید بزرگوار انسان متواضع و بی‌ریایی بود. ایشان تا همان روز‌های نگارش پایانی کتاب دوست نداشتند که از خودشان بیشتر از این بدانیم و این وظیفه من را سنگین‌تر می‌کرد. وظیفه‌ای که باید جوری مطالب را پیش می‌بردم که برای مخاطب باور پذیر باشد و این نیاز به فهمیدن خاطرات واقعی از ایشان داشت. البته نمی‌توانم بگویم این انتظار و تحقیق سخت بود. بلکه این سختی‌ها بسیار برای من شیرین بود.

 

چه بازه زمانی از دوران زندگی شهید در این اثر روایت شد؟

خاطرات تقریباً از زمان کودکی تا شهادت شهید را در بر دارد و در همه دوران زندگی ایشان درس‌هایی برای آموختن داریم. در این کتاب سبک زندگی شهدا و به ویژه شهید سیدمحمد هاشمی و فرزند شهیدشان سیدعلی هاشمی، به نمایش گذاشته شده است و ما با خواندن خاطرات فرزندان و دوستان و همرزمان این شهدای بزرگوار پی به شخصیت بزرگ‌شان می‌بریم. اگر چه در این خاطرات وجود دو شخصیت ناب یک پدر و پسر شهید را به ما نشان می‌دهد که درس‌های بسیاری را می‌توان در آن برداشت کرد که محتوای کتاب را بر پایه ساده‌زیستی و طلم ستیزی و ایمان مداری پیش می‌رود.

 

منابع اسنادی و تألیف این اثر از طریق خانواده شهید در اختیار شما قرار گرفت یا از جا‌های دیگر به دست آمد؟

در ابتدا اطلاعات چندانی از شهید در دسترس نبود، دلیلش هم این بود که هیچ گاه خانواده شهید برای هیچ‌گونه مطالبه‌گری به بنیاد شهید قم و بیجار مراجعه نکرده بودند و ما عملاً هیچ آدرسی از خانواده ایشان در اختیار نداشتیم. من با همان چهار خط اطلاعات ۴۰ هزار کلمه را با ماجرا‌های مختلف پشت هم قطار کردم که نتیجه‌اش رمانی با نام «سید لری» شد. در انتها و روزی که قرار بود ایرادات نهایی کار را در انتشارات بررسی کنیم با یک اتفاق معجزه‌وار و تماس مسئول واحد ادبیات پایداری انتشارات با بنیاد شهید بیجار خانواده شهید را پیدا کردیم و کار شکل تازه‎ای پیدا کرد، چون ماجرای رمان با زندگی و اطلاعات واقعی شهید تفاوت‌های زیادی داشت. چند روزی حال خوشی نداشتم ولی از طرفی نمی‌توانستم در حضور شهدایی که بسیار به آن‌ها مدیون هستیم کم بیاورم و از ادامه راه بمانم. همان روز‌های ناامیدی من بود که از بزرگواری خواستم سر مزار شهید عزیز حاج قاسم سلیمانی برود و از ایشان برای من کمک بخواهد. با توکل به خدا بعد از چند روز نیرویی تازه در من دمیده شد و کار را در فاز دیگری که خاطره نگاری بود شروع کردم.

جالب اینجا بود که پسر بزرگ شهید محمد هاشمی در تمام این سال‌ها در قم پاسدار و طلبه بود و ما ایشان را تازه پیدا کردیم و بعد به شماره فرزندان دیگر شهید و بستگان و همرزمانشان رسیدیم. سیده خدیجه هاشمی تنها دختر شهید بعد از آشنایی با ما همکاری بسیار خوبی داشت. او با آغوشی باز از شاهرود و در تماس‌های تلفنی مکرر خاطرات پدرش را در اختیارم گذاشت. تقریباً حدود یکسال نگارش کتاب طول کشید. توسط تحقیق و بررسی گفته‌های مصاحبه شونده‌ها و همسان‌سازی آن‌ها به صحت ماجرا نزدیک‌تر شدم. اواخر کار کتاب را در اختیار پسر بزرگ ایشان و کارشناسان انتشارات جمکران قرار دادیم تا کار با واقعیت تطابق بیشتری داشته باشد و جای ابهامی برای مخاطب باقی نماند.

 

بیشتر بخوانید : قالیشویی تهرانپارس

 

چرا این نام را برای کتاب انتخاب کردید؟

همانطور که گفتم شهید سیدمحمد هاشمی از شناخته شدن و مورد توجه قرار گرفتن بسیار فراری بود. مخاطب با خواندن خاطرات این کتاب به راحتی متوجه این موضوع خواهد شد. در تحقیقات متوجه شدیم که ایشان در جبهه هم بسیار دور از توجه بودند و حتی دوست نداشتند اسم و اطلاعات خودشان را در اختیار فرماندهان قرار بدهند. از فرمانده ایشان و دیگر همرزمانشان شنیدم که هر گاه از ایشان سؤال می‌شد اسم شما چیست با خوشرویی دست به سینه می‌چسباند و به زبان ترکی می‌گفت: «سید لَریم... بسیجی لَریم.» من از سید‌ها هستم از بسیجی‌ها هستم. این اسم توجه مرا بسیار به خودش جلب نمود و برایم جالب بود. این کتاب برای هر مخاطبی در هر سنی که باشد قابل فهم است، چون سعی شده است به قلمی روان و ساده نگارش شود. از طرفی خاطرات برای همه طیف سنی قابل درک است، چون کم و بیش با این نوع اتفاقات روبه‌رو شده‌ایم.

به نظر شما مسئولان چطور می‌توانند از کسانی که در حوزه ایثار و شهادت فعالیت دارند، حمایت کنند؟

مسئولان باید با برگزاری چنین کنگره‌هایی فرصت استخراج و ضبط این اسناد را فراهم کنند و با حمایت مادی و معنوی خود راه را برای نویسندگان چنین آثاری هموار کنند. همان طور که حضرت آقا فرمودند زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدا کمتر از شهادت نیست. به نظر من عمل به این فرمایش حضرت آقا در دوران کنونی ما بسیار لازم و ضروری است تا جوانان امروزی با این بزرگ مردان تاریخ ساز بیشتر آشنا شوند و الا باز هم به قول حضرت آقا دشمن طور دیگری نمایش خواهد داد.

 

بیشتر بخوانید : ساس چه شکلیه

 

به طور مختصر کلیتی از کتاب را برای مخاطب بیان کنید؟

شهیدمحمد هاشمی، زاده روستای گرگین در بیجار بودند. ایشان از همان کودکی در مسیر تربیت درست قرار گرفتند. در سختی و مشکلات زندگی آبدیده شدند و در تمام مراحل سعی کردند ایمان خود را حفظ کنند. در زمان انقلاب به همراه پسران و هم ولایتی‌هایشان در قم و شهر‌های دیگر بر علیه رژیم تظاهرات می‌کردند. صبر بالایی داشتند. یکی از پسرهایشان را راهی جبهه‌های غرب برای مقابله با کومله و دمکرات‌ها کردند و بعد از شهادت ایشان به دلیل شرایط همسرشان به قم کوچ کردند. با اینکه همسرشان حال و روز مناسبی نداشتند؛ تفنگ فرزندشان را زمین نگذاشتند و خیلی زود راهی جبهه‌ها شدند. در کردستان و جبهه‌های جنوب به مبارزه با دشمن پرداختند. تک تیرانداز ماهری بودند و در نهایت در جزیره مجنون در پاتک شدید دشمن به همراه تعداد زیادی از رزمندگان اسلام شهید شدند. جزیره عملاً دست دشمن افتاد و برای بازگشت پیکر ایشان و دیگر شهدا راهی وجود نداشت. در نهایت بعد از سیزده سال و پنج ماه انتظار جنازه ایشان تفحص شد و در آرامگاه علی‌بن‌جعفر در قم آرام گرفت. در این کتاب تمام خاطرات این دوران جمع‌آوری و ثبت شده است.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

 

 

   خبرگزاری رضوی ـ آزیتا ذکاء؛ همیشه در صحن آزادی می‌بینمش، با همان لباس سبز، عرقچین و محاسن سفید؛ پیرمرد باصفای فاروجی و خادم مخلص حضرت. هر وقت سخن از خدمت به امام رضا(ع) می‌شود، اشک بر گونه‌هایش می‌غلتد، بغض گلویش می‌ترکد و با صدای بغض‌آلود، فقط از حضرت آبرو می‌خواهد و مرگ باعزتی که در حرم و حین خدمت «جاروکشی» برایش اتفاق بیافتد.

سال 1395 زمانی سراغ علی‌اکبر ریحانی کهن‌سال‌‌ترین خدمه فرش آستان قدس رضوی رفتم که این سوژه ناب از دید رسانه‌ها مغفول مانده بود. مصاحبه‌ام با او موجب شد، شناخته و از وی، مستندی در دوران تولیت حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی تهیه شود.

چهارشنبه امام رضایی این هفته بهانه‌ای شد تا تجدید خاطره‌ای از این خدمه 78 ساله اداره فرش کنیم که در گزارش پیش‌رو، مشروح آن از نظرتان می‌گذرد.

 

 

 

بزرگ شده روستای آق‌چشمه

روستازاده و باصفاست مثل طبیعت زیبای زادگاهش «آق‌چشمه». ته لهجه خراسانی دارد و با سخنان زیبایش،‌ می‌فهمم که کوهی از معرفت در برابرم ایستاده؛ می‌گوید سواد ندارد اما او را برای خلوص‌نیتش تحسین می‌کنم. یادی می‌کند از سال 1363 که به مشهد آمده و برای همیشه ساکن این شهر مقدس شده است. خاطرات آن روزها را چنین بیان می‌کند: «وقتی از زادگاهم آق‌چشمه در 47 کیلومتری فاروج برای همیشه به مشهد آمدم، به شغل بنایی رو آوردم و جمعه‌ها سعی می‌کردم در نماز جمعه شرکت کنم. سال 1375 نزد مرحوم آیت‌الله شیخ ابوالحسن شیرازی، اولین امام جمعه مشهد رفتم و در قسمت ستاد نماز جمعه مشغول به کار شدم. وقتی ایشان فوت کردند و آیت‌الله سیدمهدی عبادی امام جمعه شدند، زمان ایشان هم در این ستاد خدمت کردم. زمان آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی نیز تا حدود هشت سال قبل هم در این بخش حرم بودم».

 

سمپاشی بیمارستان

 

مفروش کردن صحن‌ها با زیلو و موکت

آقای ریحانی با گذراندن ساعاتی از عمرش در حرم مطهر احساس خرسندی دارد و در مورد خدمتش در اداره فرش چنین سخن می‌گوید: «آن زمان فقط صحن انقلاب، آزادی، قدس و جمهوری اسلامی بود و حدود 20 نفر برای مفروش کردن صحن‌ها بودیم. سال‌های اولی که من برای خدمت در اداره فرش حرم مطهر مشغول شدم، صحن‌ها را با موکت و زیلوهای یزد مفروش می‌کردیم.

قبلا فقط در رواق‌ها و شبستان‌های مسجد جامع گوهرشاد قالی پهن بود. اما از حدود سه دهه قبل، صحن‌ها هم با قالی مفروش می‌شود. خدا به خانه امام رضا(ع) برکت بدهد و شکر که الان تمام صحن و سرایش قالی دارد».

 

عشق به خدمت

عشقی که به خدمت دارد، من را هم به هیجان آورده و می‌پرسم حاج آقا، خدمت روزانه و آن هم صبح تا عصر برای شما با این سن بالا، خستگی ندارد؟ او این ساعات را لحظه‌ای از عمرش حساب نکرده و چنین بیان می‌کند: «قبلا فقط روزهای جمعه را برای خدمت در نماز جمعه می‌آمدم تا ساعت 2 بعد از ظهر، سه و چهار ساعت جلوی در مسجد جامع گوهرشاد انتظامات می‌ایستادم و بعد می‌رفتم سر کار خودم در انبار فرش و تا 12 شب آنجا بودم.

با افزایش صحن‌ها، کارها بیشتر شده و خدمه‌های فرش به سه شیفت هشت ساعته تقسیم شدند. من هم که قبلا 12 ساعت کار می‎کردم، الان فقط هشت ساعت کار می‎کنم. الحمدالله تاکنون توانسته‌ام، بیایم و امیدوارم خدا همین سلامتی را از من نگیرد تا می‌توانم برای امام رضا(ع) و زائرانش خدمت کنم.

البته حدود هشت سال پیش، از ستاد نماز جمعه اعلام کردند، دیگر افراد بالای 60 سال در این قسمت کار نکنند و در عوض فرزندانشان به جای آن‎ها بیایند. کمتر از یک دهه است که فقط در صحن آزادی غبارهای اطراف صحن را جمع‌آوری می‌کنم».

 

قالیشویی رسالت

 

خدمت پسرانم به حضرت

این خادم باصفای حضرت، صحبتش را با خدمت پسرانش در اداره فرش، ادامه می‌دهد: «دو پسر دارم و وقتی حرم آمدم، آنها را هم با خودم به قسمت خدمات فرش آوردم که پسر بزرگم مختار الان در اداره فرش مشغول است و پسر دیگرم محمدتقی با خودم در خدمات فرش کار می‌کند».

 

 «جاروکشی» خدمتی متواضعانه

نظر این خادم پیشکسوت حرم را در مورد تواضع در خدمت جاروکشی می‌پرسم که در جوابم چنین می‌گوید: «امام جعفرصادق(ع) فرمودند: «هر کس در این دنیا در خدمت ما باشد، آخرت هم با ماست». من ابدا حاضر نیستم این جاروکشی فرش‌های حضرت را با چیز دیگری در دنیا عوض کنم.

ما خدمه‌ فرش سعی‌مان بر این است تا زمانی که زائران نمازشان را خوانده و تمام می‌کنند، فرش‌ها را جمع نکنیم. جلب رضایت زائران امام رضا(ع) هدف خدمت ماست».

 

 

 

غلام حضرت و خادم زائرانش

آخرین سوالم را با حاجت و خواسته همیشه او از امام رضا(ع) می‌پرسم که رقت قلبش تحسین‌برانگیز است و با این پرسش سریع اشک از گوشه چشمانش سر خورده و زیبایی بیشتری به اُبهت مردانه‌اش می‌بخشد و با صدای لرزان می‌گوید: «سلامتی بهترین حاجتی است که من از مولایم گرفتم. اینکه من با این سن می‌توانم هشت ساعت در خانه‌اش خم و راست شوم و غبارهای گوشه و کنار فرش‌ها و صحن‌ها را بزدایم، خودش حاجتی بس بزرگ است.

اما درخواست همیشه من این بوده که تا عمر دارم با آبرو در خانه‌اش خدمت کنم و هرگز غلامی خودش و خادمی زائرانش را از من دریغ نکند. عاقبت هم در خدمت به زائرانش جان به جان آفرین تسلیم کنم. امام رضا(ع) هم به پاس آن همه خدمتی که به زائرانش کردم، انشاالله شب اول قبر به دادم برسد».

 

 



:: بازدید از این مطلب : 292
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

   ایسنا - عضو هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف با بیان اینکه کپی طرح فرش‌های ایرانی بعضا به طور وسیع در هند و افغانستان اتفاق افتاده، گفت: فرش ایران اعتبار و سابقه متفاوتی دارد و هرچه ما غفلت می‌کنیم و با سیاست‌های غلط خودمان را تضعیف می‌کنیم، دیگران از این پیشینه استفاده می‌کنند.

مرتضی میری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه حتی در مقطعی در هند به فرش بختیاری، عنوان فرش بختیاری هندی داده بودند، تصریح کرد: از ظرفیت‌های فرش دستباف ایران به خوبی استفاده نشده و بنابراین دیگران از آن استفاده می‌کنند.

به گفته عضو هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف در حال حاضر هم ماجرای کپی طرح‌ فرش‌های ایرانی در جریان است، چراکه گنجینه غنی در فرش ایرانی است. البته برخی هم تغییراتی در این طرح‌ها اعمال می‌کنند و دارند ذائقه بین‌المللی را به سمت خودشان برمی‌گرداند. بنابراین یک جریان دنباله‌دار وجود دارد.

میری در پاسخ به اینکه چه راه‌حلی برای حل این مشکل وجود دارد، اظهار کرد: قدم‌هایی برای حل این مشکل برداشته شد تا از کنوانسیون‌های بین‌المللی در موضوع مالکیت‌های معنوی استفاده کنیم. برخی از مناطق فرش‌بافی ایرانی هم ثبت جهانی شده است. اما هیچ وقت مشخص نشد چگونه باید از این امتیاز و ثبت جهانی استفاده کنیم. دولت تاکنون درباره سازوکارهای استفاده از این ثبت جهانی اطلاع رسانی نکرده است.

بهترین قیمت شستشوی فرش تهران

وی با بیان اینکه فضا به لحاظ حقوق بین‌الملل برای پیگیری این موضوع فراهم است، تصریح کرد: اما این پیگیری گران قیمت است و باید راه‌های اجرایی به طور مشخص در حوزه فرش دستباف بررسی شود، اما این اتفاق هنوز نیفتاده است.

سمپاشی ساس

 



:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

 

 

 

 

 

 

تسنیم - فعال حوزه صنایع دستی و فرش دستباف با اشاره به اینکه در چند دهه اخیر ۸۰ درصد از حجم صادرات فرش جهانی به ایران تعلق داشت، گفت: با نهایت تأسف باید بگوییم هم‌اکنون مجموع ارزش ریالی صادرات فرش ایرانی کمتر از ۱۰۰ میلیون دلار است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی‌اکبر بادام برجاه در یک برنامه رادیویی با بیان اینکه در حالی که کشورمان از نظر صادرات فرش دستباف به‌عنوان یکی از مهمترین آثار حوزه صنایع دستی دارای جایگاهی بی‌نظیر در سطح جهان است، موضوع بیمه هنرمندان صنایع دستی را همچنان دارای مشکل دانست و خواستار توجه جدی و بیشتر به حوزه صنایع دستی با هدف رفع مشکلات و توسعه این حوزه به جهت دستیابی و نیل به قله‌های بالاتر شد.

این فعال حوزه صنایع دستی و فرش دستباف با بیان اینکه ایران همواره یکی از مهمترین و بزرگترین صادرکنندگان صنایع دستی به‌ویژه فرش دستباف در سطح جهان بود، گفت: بر همین اساس کشورمان رتبه اول و نخست صادرکنندگان فرش دستباف را در جهان منحصراً در اختیار داشت.

وی با اشاره به این مطلب که بر اساس آمارهای رسمی و مستند ارزش صادرات صنایع دستی ایران در دهه هفتاد بالغ بر 2.2 میلیارد دلار بود است، بیان کرد: با توجه به این عدد در حقیقت ایران حائز رتبه اول در این زمینه در سطح جهان بوده است و 80 درصد از حجم صادرات فرش جهانی به ایران تعلق داشته، اما بانهایت تأسف باید بگوییم هم‌اکنون مجموع ارزش ریالی صادرات فرش ایرانی کمتر از 100 میلیون دلار است.

بادام برجاه ادامه داد: البته ذکر این نکته و توجه به آن نیز ضرورت دارد که حوزه صنایع دستی روند نسبتاً صعودی و رو به رشدی داشته است، به گونه‌ای که ارزش ریالی صادرات صنایع دستی در سال قبل چیزی در حدود 300 میلیون دلار بوده است.

بیمه هنرمندان صنایع دستی هنوز مشکل دارد

این فعال حوزه صنایع دستی و فرش دستباف با تأکید بر ضرورت مهیا کردن شرایط و تمهیدات لازم به جهت امکان تحصیل و استخراج آماری دقیق و شفاف به عنوان یک زیرساخت بسیار حائز اهمیت، تصریح کرد: متأسفانه در سایه نبود آماری مستند و قابل اتکا ما همچنان آمار صحیحی از تولیدکنندگان و هنرمندان صنایع دستی نداشته و نمی‌دانیم چه تعداد فروشنده و یا حتی علاقه‌مند به حوزه صنایع دستی کشورمان داریم.

وی همچنین با اشاره به تداوم مشکل عدم امکان بیمه هنرمندان صنایع دستی که عمدتاً ناشی از فقدان آمار دقیق و مستند در این حوزه است، اظهار کرد: در این زمینه متأسفانه کماکان شبکه حمایتی دچار معضلات و مشکلات جدی است.

بادام فرجاه همچنین یکی دیگر از اقدامات ضروری در حوزه صنایع دستی را لزوم توسعه و تأسیس اندیشکده‌ها و مؤسسات پژوهشی برای انجام کارهای تحقیقاتی در حوزه صنایع دستی دانست و عنوان کرد: افزون بر این موضوع باید با در نظر گرفتن مشوق‌های حمایتی لازم نظیر تخصیص تسهیلات علاوه بر حمایت فکری به شکلی پویا و عملی از عناصر و مجموعه‌های خصوصی شتاب دهنده حوزه صنایع دستی نظیر استارت‌آپ‌ها به شکلی جدی و عملی از طریق راه اندازی مراکز تخصصی حمایت کنیم.

بیشتر بخوانید : بهترین قالیشویی تهر ان از نظر مردم

وی با بیان اینکه یقیناً برای معرفی آثار هنرمندان شاغل در حوزه صنایع دستی کشورمان و بازاریابی و جذب خریداران نیازمند برنامه‌ریزی‌ بیشتری هستیم، افزود: در نظر گرفتن و راه‌اندازی مؤسسات تخصصی و حرفه‌ای در این زمینه با هدف تولید محتوای بصری قاعدتاً بسیار راهگشاست؛ اما همچنان در این مسیر با موانع و مشکلاتی رو‌به‌رو هستیم.

این فعال حوزه صنایع دستی و فرش دستباف همچنین توضیح داد: از آنجایی که شاکله عمومی اقتصاد ایران به صورت دولت محور بنا نهاده شده است، باید الزاماً در وهله اول اقتصاد را به حالت خصوصی تبدیل کنیم تا بتواند بر اساس آن رشد و نمو کرده و به حرکت درآید.

بادام فرجاه در انتها با تأکید براینکه بدون تردید برگزاری نمایشگاه‌های مجازی و رشد و توسعه استارت‌آپ‌ها به رونق هرچه بیشتر این صنعت کمک بسیار شایانی کرده و تأثیر بسزایی نیز خواهد داشت، خاطرنشان کرد: در این زمینه برگزاری نمایشگاه‌ها و خانه‌های فرهنگ مجازی در اقصی نقاط دنیا نیز به شدت می‌تواند باعث کاهش هزینه‌ها شود و علاوه بر آن جشنواره‌های حضوری نیز می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد که باید در هرگونه برنامه‌ریزی‌های کلان و بالادستی مورد توجه و اهتمام قرار گیرد.

بیشتر بخوانید : سمپاشی هتل

 

 



:: بازدید از این مطلب : 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

 

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آذربایجان غربی، مددجویان کمیته امداد سلماس از ابتدای سال تاکنون ۵۱ تخته انواع فرش را بافته بافت 51 تخته فرش به دستان مددجویان کمیته امداد سلماسو به بازار عرضه کرده اند.

خضرلو رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) سلماس گفت: این 51 تخته فرش در قالب ۱۰۴ طرح مددجویی این نهاد تولید شده است.

او ارزش ریالی این فرش ها را ۲۸ میلیارد و ۷۱۵ میلون ریال عنوان کرد.

بیشتر بخوانید : قالیشویی فلکه چهارم تهرانپارس

گراوند رئیس میراث فرهنگي، صنایع دستی و گردشگری سلماس پیش از این گفته بود: سلماس با تولید انواع فرش دستباف می تواند در ردیف شهرهای ملی صنایع دستی کشور ثبت شود.

بیشتر بخوانید : سمپاشی منزل برای ساس

 

 



:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

  به گزارش روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران، دکتر محسن زنگنه در جلسه کارگروه فرش استان که با حضور رییس مرکز ملی فرش ایران و جمع کثیری از مدیران استان و تعاونی‌های فعال در حوزه ابریشم کشی و فرش دستباف تشکیل شد، ضمن تشریح وضعیت فعلی هنر - صنعت فرش در تربت حیدریه، رفع مشکلات ارزی خرید مواد اولیه، تخصیص تسهیلات کم بهره، بیمه شاغلان در زمینه ابریشم کشی، برگزاری نمایشگاه دائمی فرش تربت حیدریه را از مهم ترین نیازهای صنعت فرش شهرستان دانست.

فرحناز رافع روز پنجشنبه در ادامه جلسه افزود: با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، سازمان نوغانداری و البته مصوبه مجلس شورای اسلامی خواهیم توانست قدم های خوبی برای عزیزان و دست اندرکاران فرش ابریشمی برداریم.

قالیشویی فلکه سوم تهرانپارس

وی گفت: نگاه دولت به موضوع فرش و به خصوص فرش ابریشم حمایت از "زنجیره تولید" است، بطوریکه بتوانیم به شیوه‌های مختلف از کلیه دست اندرکاران تولید فرش حمایت کنیم تا شاهد پایین آمدن هزینه‌های تولید و به تبع آن افزایش سود صادراتی باشیم.

هم چنین با توجه به نقطه ‌نظرات بخش خصوصی و توضیحاتی که از ایشان مطرح شد مقرر گردید موارد زیر محور مداقه و توجه قرار کیرد:

- تامین اعتبار بیمه قالیبافان و سایر ذینفعان تا حد امکان در بودجه ۱۴۰۲ با مشارکت مجلس شورای اسلامی

- مجوز پردیس فناوری زنجیره ارزش فرش دستباف از طریق مرکز ملی فرش ایران پیگیری شود.

- تعیین تکلیف ابریشم طی جلسات مشترک نمایندگان صمت جهاد و مرکز با میزبانی کمیسیون جهش تولید مجلس شورای اسلامی.

- تشکیل کارگروه پردیس فناوری زنجیره فرش دستباف با حضور ۵ نماینده از مرکز ملی فرش ایران، صمت، فرمانداری، پارک فناوری استان و دفتر نماینده تربت جام.

- طرح موضوع صفر شدن تعرفه واردات پیله از کشور تاجیکستان.

- تسریع معرفی کارگاه های متمرکز و غیر متمرکز حوزه های رنگرزی و نخ ریسی، توسط اداره صمت شهرستان.

- بررسی امکان خرید تضمینی ابریشم توسط اتحادیه ها و تشکل ها

- بررسی امکان برپایی جشنواره بین المللی ابریشم در شهرستان تربت حیدریه

سمپاشی منزل برای سوسک

 

 



:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

 

 

  تیتر۲۰- عبدالله بهرامی صنعت فرش دستباف را از جمله صنایع بومی کشور دانست که در اشتغال و ارزآوری موثر است و گفت: این شغل مکمل شغل‌های دامپروری و کشاورزی است و نقش بسزایی در جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و حاشیه شهرهای بزرگ ایفا می کند.

وی تعداد تعاونی های فرش دستباف کشور را بیش از ۱۷۸۰ تعاونی ذکر کرد و گفت: صنعت فرش تمام مولفه های اقتصاد مقاومتی را دارد و باید بیش از پیش به آن توجه شود.


مدیرعامل اتحادیه تعاونی های فرش دستباف در عین حال کاهش صادرات فرش دستباف را در کاهش تولید و بی‌میلی صادرکنندگان فرش موثر خواند و گفت: هنگامی که صادرات فرش کاهش می یابد بر بدنه تولید هم تاثیر می گذارد. از سویی به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه، تولید فرش برای قالیبافان مقرون به صرفه نیست و موجب خروج تدریجی قالیبافان از این چرخه شده است.
رئیس کمیسیون فرش، صنایع دستی و گردشگری اتاق تعاون ضمن اشاره به ایجاد مرکز تجاری مسکو توسط اتاق تعاون ایران، اظهار کرد: ایجاد مرکز تجاری در روسیه یک فرصت ایده آل برای رشد صادرات در حوزه فرش دستباف ایرانی است و بازار روسیه پایگاه خوبی برای صادرات فرش های ایرانی به شمار می رود.

بیشتر بخوانید : قالیشویی فلکه دوم تهرانپارس

بهرامی در عین حال نبود بیمه را از جمله مشکلات قالیبافان عنوان کرد و گفت: از سال ۱۳۹۲ تاکنون قالیبافان از پوشش بیمه اجتماعی محروم هستند در حالی که بیمه در امنیت شغلی و اجتماعی آنها اثرگذار است لذا از مسئولان و متولیان امر انتظار داریم که به این صنعت نگاه ویژه ای داشته باشند تا بتوانیم با رونق آن به ایجاد اشتغال و توسعه بخش صادرات در کشور کمک کنیم.

بیشتر بخوانید : آیا ساس با شستشو از بین می رود

 

 



:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 دی 1401 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 28 صفحه بعد