معاون استاندار خراسان جنوبی: تولید فرش دستباف به‌روز و متناسب با ذائقه بازار باشد
نوشته شده توسط : ادمین

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد اشرفی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی شامگاه شنبه در جلسه بررسی مشکلات فرش دستباف خراسان جنوبی اظهار داشت: صنایع دستی و از جمله فرش دستباف باید به روز و متناسب با سلیقه و ذائقه بازار و مشتریان تولید شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی بیان‌کرد: اگر تولید صنایع دستی خراسان جنوبی همراه با ایده‌های خلاقانه باشد، بی شک در فروش فرش و صادرات آن موفق تر عمل خواهیم کرد.

اشرفی با اشاره به اینکه باید راهکارهای موفقیت و بازاریابی در حوزه فرش را با یکدیگر به اشتراک بگذاریم، گفت: دستگاه‌های متولی به خصوص اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره کل صنعت، معدن و تجارت و سایر دستگاه‌های متولی باید زمینه را برای حضور بافندگان و تجار فرش دستبافت استان در نمایشگاه‌های ملی فراهم کنند.

بیشتر بخوانید : قالیشویی

وی اظهار کرد: باید دلایل پرداخت نشدن تسهیلات در حوزه فرش به صورت مصداقی مورد بررسی جدی قرار گیرد، بیان کرد: تولید فرش باید از نسلی به نسل دیگر منتقل شود تا این هنر همچنان پایدار بماند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: در مورد صادرات فرش تنها به بازار کشورهای اروپایی اکتفا کنیم بلکه باید بازاریابی را در سایر کشورهای منطقه و جهان را نیز مد نظر قرار دهیم.

اشرفی با اشاره به سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی گفت: طی روز گذشته حجت الاسلام رئیسی مأموریتی به وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جهت بازاریابی مناسب برای عرضه و فروش صنایع دستی و فرش دستباف بانوان خراسان جنوبی داده‌اند و بعد نتیجه را ابلاغ کنند.

بیشتر بخوانید : سمپاشی شهرک غرب

وی با بیان اینکه به صورت میدانی بازدیدهایی از تولید فرش دستباف خواهیم داشت تا مشکلات آن مورد بررسی قرار گیرد، گفت: نشان تجاری در فروش محصول تأثیر دارد و باید این موضوع از این به بعد توسط تجار و تولیدکنندگان خراسان جنوبی دنبال شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: بیش از ۵۰ هزار بافنده تمام‌وقت، نیمه‌وقت و پاره‌وقت در استان فعالیت می‌کنند و متأسفانه کمتر از سه هزار نفر زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.

اشرفی یادآور شد: بافندگان فرش خراسان جنوبی نیز می‌توانند در صورت نداشتن بیمه تحت پوشش بیمه صندوق روستاییان و عشایر قرار گیرند و دولت نیز از آنان حمایت خواهد کرد.

 

 





:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: