کمیته امداد فارس فرش تولیدی جامعه هدف خود را به صورت را تضمینی خریداری می کند
نوشته شده توسط : ادمین

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، مرتضی موصلی، امروز چهارشنبه (16 آذر) در آئین تفاهم نامه همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس با کمیته امداد، بهزیستی و بسیج سازندگی فارس گفت: انعقاد این تفاهم نامه زمینه توانمدسازی بخشی از خانواده های فارس را فراهم می کند.

مدیرکل کمیته امداد فارس افزود: در کمیته امداد این افتخار را داریم که مطالبات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص توانمدسازی جامعه هدف را پیش ببریم.

وی با اشاره به تمرکز بر توسعه اشتغال و کسب و کارهای خرد اظهار کرد: این مشاغل ارزش افزوده بیشتری ایجاد می کند و در اولویت ما قرار دارد و کمیته امداد فارس در حوزه توانمندسازی فرهنگی و اجتماعی هم عمل به رسالت های خود به خوبی در کنار توانمندسازی اقتصادی عمل می کند.

موصلی ادامه داد: کمیته امداد فارس در قالب تبصره ۱۶ و ۱۸ و منابع خیران کارهای خوبی در توانمدسازی اقتصادی انجام داده است و هر گاه همه ظرفیت ها کنار هم قرار بگیرد شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود که این تفاهم مصداق همین همکاری مطلوب است.

وی تصریح کرد: بسیج سازندگی فارس هم اقدامات خوبی در حوزه اشتغال و توانمندسازی اقتصادی انجام داده است و امروز با پیگیری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس شاهد یک فصل جدید در توانمندسازی هستیم.

موصلی با تاکید بر اینکه در فارس شاهد حضور علاقمندان و استعدادهای خوبی در حوزه صنایع دستی هستیم، گفت: کمیته امداد فارس کل فرش تولیدی جامعه هدف خود را به صورت را تضمینی خریداری می کند و نمونه این اقدام، این بود که فرشی از فیروزآباد که بافتش ۶ ماه طول کشیده بود به قیمت ۹۰ میلیون در تهران فروخته شد.

قالیشویی لویزان

وی تاکید کرد: حوزه صنایع دستی به ویژه در فارس با برنامه ریزی منسجم تر و با برندسازی این قابلیت را دارد تا کارهای بزرگی در آن به انجام برسد.

موصلی اعلام کرد: در ۵۸ نقطه فارس اداره مستقل داریم و ۱۰۴ هزار خانواده تحت پوشش ما، زن پرست هستند و کمیته امداد فارس برای توسعه صنایع دستی آمادگی کامل دارد.

 

وی همچنین گفت: در شناسایی رشته های صنایع دستی، صدور گواهی اصالت کالا، برپایی نمایشگاه عرضه محصولات و ... کمیته امداد فارس آمادگی همکاری با میراث فرهنگی استان را دارد.

 

 





:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: