۸۵ درصد فرش تولیدی در چهارمحال و بختیاری ارزش صادراتی دارد
نوشته شده توسط : ادمین

 

رییس اداره فرش سازمان صمت خبر داد
۸۵ درصد فرش تولیدی در چهارمحال و بختیاری ارزش صادراتی دارد
 
 
 
ایسنا/چهارمحال و بختیاری رییس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه ۸۵ درصد فرش تولیدی در چهارمحال و بختیاری ارزش صادراتی دارد، گفت: بیشترین فرش‌های چهارمحال و بختیاری را قالی شهرکرد و فرخشهر، یلمه بروجن، گبه ریزباف اردل، فرش بختیاری مناطق عشایری و فرش چالشتری تشکیل می‌دهد.
 
 
 
به گزارش ایسنا به نقل از روابط‌عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری علیرضا جیلان در خصوص راه‌اندازی شهرک تخصصی فرش در استان اظهار کرد: این شهرک در مساحت ۴۲ هکتار راه‌اندازی می‌شود و ارزش افزوده ناشی از فروش فرش برای بافنده محاسبه می‌شود، در این شهرک تمامی زنجیره تولید فرش از تولید پشم تا فروش و صادرات انجام می‌گیرد.
 
 
 
رییس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری افزود: شهرک تخصصی فرش استان کاربری اقامتگاهی و توریستی خواهد داشت و بازاچه‌های فروش، موزه فرش، نمایشگاه، تالار گفتگو و مجموعه‌های اقامتی در این شهرک پیش‌بینی شده است که نقش مهمی در جذب گردشگر ایفا می‌کند.
 
 
 
وی بیان کرد: بیشترین فرش‌های چهارمحال و بختیاری را قالی شهرکرد و فرخشهر، یلمه بروجن، گبه ریزباف اردل، فرش بختیاری مناطق عشایری و فرش چالشتری تشکیل می‌دهد.
 
 
 
جیلان با تاکید بر اینکه ۸۵ درصد فرش تولیدی در چهارمحال و بختیاری ارزش صادراتی دارد، گفت: فرش استان با تصویب مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۸۰ به ثبت جهانی نشان جغرافیایی رسید و در سال ۹۶ نیز لوح ثبت جهانی فرش بختیاری با حضور رییس مرکز ملی فرش ایران در شهرکرد رونمایی شد.
 
 
 
 




:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: